חפש בעלונים קודמים

כז' בטבת תשס"ו 27.1.2006

עלון מס' 4 (3575) כז' בטבת תשס"ו 27.1.2006

ש י ח ת ק י ב ו ץ 21.1.06

הודעה על תהליך גישור עם משפחת זוהר
מ נ ו א ל ו ן
בעקבות עצירת המשכורת ע"י חגי ויציאתו לחופש, נערך תהליך גישור בעזרת בורר של התנועה הקיבוצית ובהסכמת המשפחה. לפני שבוע יצאה המשפחה לשנת חופש לאחר שהוסדרו הסכמים בנושא הילדים, הנושאים הכספיים ועוד. תוצאות הגישור הובאו בפני הנהלת הקהילה אשר אישרה את יציאתם לחופש, לשיחה מובא הנושא כהודעה בלבד.

קבלה למועמדות
מ ש ה ר ו נ ן :
בועז פוקס – מסיים 2.5 של חופש, ועל פי ההחלטה צעירים ששהו בחופש מעל שנתיים צריכים לקבל את אישור השיחה. הנה"ק ממליצה לקבלו.
מיכל גולן - לאחר סיום לימודיה יצאה לחופש. כבר לפני שנה פנתה להתקבל אך הנושא לא טופל. מיכל הייתה מעל 3 שנים בחופש ולכן צריכה את האישור. הנה"ק ממליצה לקבלה.
קבלה לחברות
נבות זרטל - נבות סיים את מסלילי הצעירים ועומד בפני לימודים. הנה"ק ממליצה לקבלו.
אדוה בראון:
סיימה את מסלול הטיולים ונמצאת לפני לימודים. הנה"ק ממליצה לקבלתה.

ריכוז ועדת דירות
ד נ ה ג ו ר ן :
איריס ארבל נענתה למכרז והנהלת מש"א ממליצה לבחור בה.

בחירת מנהל/ת לקהילה
ד נ ה ג ו ר ן:
אני מייחסת חשיבות רבה למשרת ניהול הקהילה, זהו התפקיד הקשה והרגיש ביותר בקיבוץ, וכדי לעמוד בחזית נדרשים גם יכולות אך בעיקר כוחות. היקף העיסוקים והאינטנסיביות הרבה מאוד שוחקים. מאז הודיע משה על סיום, עשינו מאמצים רבים לחפש מועמד מחברי הקיבוץ וההיענות הייתה נמוכה ביותר. לכן חיפשנו גם מחוץ לקיבוץ ותוך כדי החליט הראל להגיש מועמדותו, אולם מראש החלטנו להביא לפחות שני מועמדים.
הגדרת התפקיד על פי ההחלטות הקיבוץ כוללת ניהול וקידום מערכת החיים הקהילתית, אך נדרשים גם קשרים עם גורמי חוץ.
ע"פ ההחלטות, מש"א היא הממליצה על המועמדים, אך בגלל חשיבות התפקיד כינסנו לפני כשבועיים צוות של 9 חברים, ראיינו מספר מועמדים חיצוניים ובנוסף את הראל ולבסוף בחרנו את הראל כמועמד מהקיבוץ ואת איילת מוזס כמועמדת חיצונית.
נשאלתי לגבי העלויות שיש לעובד בכיר הבא מבחוץ, ואני מודעת להוצאה אך בעיני חשוב לראות לא רק כמה הוא עולה, אלא כמה הוא תורם. קהילת עין שמר זכאית לאדם הטוב ביותר שיעמוד בראש הפרמידה.

ע ל א י ל ת מ ו ז ס -
בת אשדות יעקב, גרה בישוב שמשית, נשואה ואם לשניים. בוגרת לימודי כלכלה וסטטיסטיקה, הנהלת חשבונות, קורס גזברים, מימון וחישובי הון וביטוח בתחום התעשייה.
עבדה כחשבת מפעל "ספנקריט" השייך לאשדות יעקב 11 שנה, ובמקביל בתקופה מסוימת הייתה גזברית הקיבוץ והובילה את החתימה על הסדר הקיבוצים.
יצאה עם משפחתה לשנתיים לקניה שם ארגנה וניהלה מערכת כספית של חווה לגידול תנינים. כשחזרה לארץ הייתה חשבת ומנהלת החשבונות של מפעל אלגת ואלום באלונים במשך שנתיים.
משנת 2000 עד סוף 2003 הייתה גזברית המשק והקהילה בגנוסר, תפקיד שכלל גזברות. תפעלה ותחזקה את מודל רשת הביטחון בו בחר הקיבוץ.
במקביל בשנת 2002 מונתה כמנהלת העסקים של הקהילה בגבעת חיים מאוחד, שם הפעילה את מודל רשת הביטחון ותוכנית השינוי עליו החליט הקיבוץ. התפקיד כלל הכנת תוכנית שנתית ואחריות מלאה על ביצועה, פיתוח מקורות הכנסה והקטנת המס המוניציפאלי כתוצאה מההתייעלות.
מסוף 2003 עובדת איילת כמנהלת הקהילה בדליה, שם הטמיעה את מודל השינוי המשולב, ונושאת באחריות לתקציבי הקהילה.
איילת לא פנתה לסיים את עבודתה בדליה, אני פניתי אליה מתוך היכרותי האישית אתה ועם פעולותיה.
אם תיבחר, תעבוד בפועל כארבעה ימים בשבוע, תוך לקיחת אחריות מלאה על ענייני הקהילה. חוזה בחירתה הוא לשנתיים.

ה ר א ל י ג ו ד ה -
הראל בן 37 בוגר תואר ראשון בכלכלה ותואר שני במנהל עסקים. עובד במפעל הגומי כמנהל רכש.
היה כחמש שנים בהנהלה הכלכלית של הקיבוץ, אחר כך 4 שנים חבר מזכירות ו- 3 שנים חבר הנה"ק. ריכז את צוות הסכמות ומהוגי המודל עליו החליט הקיבוץ. יחד עם זאת הקים וריכז את צוות הפנסיה.
הראל הדגיש בפני הצוות את אהבתו לקיבוץ ורצונו לתרום מיכולותיו לקידום הקיבוץ.

א י ל ת מ ו ז ס :
התאגיד הקיבוצי היא חיה מיוחדת ומוזרה; מצד אחד חברי הקיבוץ הם החברים של התאגיד ומצד שני הם הבעלים - ועל כן המסכת מאוד עדינה ויש לשמור על איזון ששום קבוצה לא תהיה בעלת זכויות יתר והאחרת מקופחת. אפשר להמשיל זאת לרגליים של שולחן שצריכות להיות בגובה שווה.

עם כניסתי לתפקיד אני נכנסת מהר מאוד לעניינים ואוספת כסף "שמתגלגל על הדשא" וכך עשיתי בכל מקום בו הייתי, למשל על ידי :
בדיקת פוליסות הביטוח, מעבר על הסכמי משרות, מעבר פרטני על החשבוניות אחת לאחת, הגבלות על הוצאות שלא בתפקיד ועוד.
בקיבוץ דליה, במשך כשלוש שנים ייעלנו את מרכזי העלות והוצאות הקהילה המשותפות ביותר מ-4 מליון שקל שהלכו להגדלת התקציב, לרווחת החברים ולביטוח הסוציאלי. אני רואה חשיבות גדולה בהעברת התקציב לרשות החברים כדי שירגישו אחריות על תקציבם והחלטותיהם.
יש לי שני כללים: האחד - אני מבטיחה כי בהתמודדות על מקומות עבודה תהיה תמיד עדיפות לחבר מתאים לפני שכיר. ב. תהיה אכיפה של החלטות הקיבוץ ולא יהיו יוצאים מהכלל, בנושאים כמו: מחיר אחיד לבני זוג, קרנות שונות, עבודת חוץ ועוד.
אם אבחר לתפקיד בעין שמר אתפטר מדליה, כי אני משקיעה בעבודה את כולי. כמו כן אתן מענה לכל שואל ושאלה - אני מקפידה לתת תשובה באותו יום או ביום שלמחרת.

את ההחלטות תקבלו אתם בשיחה ואני אבצע.
בדליה למשל, הורדנו את עלויות הפנימיה, השארנו את הסבסוד הגדול של הקהילה בחדר האוכל לחברים, ע"י מכירת אוכל לגורמים חיצוניים. הצלחנו להעלות את ההכנסות מעבודת החוץ ויצרנו קשר בין עבודה ופרנסה של 15% מהמשכורת.
לאחר 10 שנים של עצירת בניה התחילו בבניה חדשה.

ש א ל ו ת :
איך תחסכי?
למשל, בנושא הפנסיה - אפשר להגדיל את הפנסיה לגבר ב 500 ₪ לחודש ע"י הקטנת העמלה - לאשה קצת פחות. אפשר להעלות את גיל הפרישה לפנסיה וגם זה מעלה ב400-500 ₪ לחודש.

אולי אנחנו מנוהלים בצורה יעילה ולא תצליחי ליצור חיסכון?
מתוך ניסיוני אין גוף שאינו יכול להתנהל טוב יותר ואני מקווה שנעשה זאת ביחד עם החברים. עצם העובדה שיש לכם פנסיה נמוכה, מראה שאין כסף פנוי.

איך קיבלו אותך בדליה?
בתחילה היה להם מאוד קשה כי הייתי השכירה הראשונה. היום הם מרגישים שאני מאוד מעורבת ומתקשרים אלי גם בערב, בשבתות אני משוחחת עם החיילים והוריהם ועם הבנים במסלולים השונים במטרה לקדם מנהיגות מקומית.

מה עמדתך לגבי קיבוץ מסורתי או מופרט?
אתם תחליטו על המדיניות ואם תרצו להשאיר נושאים לא מופרטים – אדרבא.
בדליה לחצתי לטפל בנושאים שהם בד"כ מוזנחים ואינם מטופלים בקיבוץ המופרט כמו: תשתיות, צנרת ובניה - למקרה שיפריטו בעתיד. אבל כאמור, גובה הערבות שתבחרו, או מודל השיתופיות הוא בידיכם. יש יתרון בשכיר על פני חבר במיוחד בנושא אכיפת החלטות הקיבוץ. אני רואה את המבחן האמיתי בעשייה וביכולת הביצוע ולא בדיבורים ועל כך יש לי הרבה קבלות.

ה ר א ל י ג ו ד ה :
העמדתי את עצמי לבחירה מתוך רצון להוביל את הקיבוץ ולהצעידו קדימה בצומת הדרכים שבו הוא נמצא, כפי שעשיתי בתפקידי כרכז צוות הסכמות ורכז צוות פנסיה. בכוונתי לתת פתרונות לכלל שכבות האוכלוסיה, ודאגתי היא לכלל השכבות.

הנושאים העיקריים שברצוני לעסוק בהם:
- טיפול בבעיות האישיות של החברים, תוך דיסקרטיות ואוזן קשבת.
- המשך מדיניותו של משה, הגדלת תקציבי הקהילה בהתאם לאמצעים הכלכליים, עם
הסדרת שייכות הנכסים של הקהילה מול המשק.
- ייעול הענפים והמוסדות כמו הכלבו, חדר האוכל והמכבסה, כדי שנוכל להמשיך
ולהחזיק בהם בהמתם הנוכחית ואף להעלות אותה.
- העמקת ההפרטות והגדלת הנתח של התקציבים האישיים מתוך סך תקציב הקהילה, על
מנת להגדיל את חופש הפעולה של החברים.
- קיום החלטות חוברת ההסכמות, אליה אני מחויב גם אם לא אבחר.
- העמקת ההפרטות כמו הרכב ועוד.
- אני רואה חשיבות גבוהה בהגדלת האוכלוסיה כדי להצעיר את הקיבוץ בין אם בתוך
שטח הקיבוץ או בשכונה קהילתית, כדי שנוכל להמשיך ולקיים את השירותים כגון:
בריכה, כלבו וחדר האוכל.
- אפעל להסדרת נושא התושבים ותהליך קבלת הקבלה לחברות.
- ברצוני להסדיר את מעמד הצעירים בקיבוץ – ולקבוע נהלים ברורים.

אפעל למען הנהלת הקהילה שתהיה מורכבת מחברי קיבוץ ולא שכירים למרות שכל
אחד מהם טוב בתפקידו.
בעתיד אני רוצה לראות כאן קיבוץ שהולך ומתרחב עם חיי תרבות, תקציבים מוגדלים, שירותים טובים וערבות הדדית .

ש א ל ה :
איך תטפל בנושא התושבות?
נושא התושבות הוא מעמד בעייתי, אך זו האפשרות שלנו לגדול. אין לי בעיה עם התושבים אלא כאשר אחד מבני הזוג תושב והשני לא.

אינני קוסם. אני מתכון לפעול וליישם את החלטות צוות ההסכמות. אפנה לחברים לקחת תפקידים, כי עלות השכירים היא מאוד גבוהה. יש לי יכולת לטפל בתחומים ובנושאים כספיים רחבים, וע"י בדיקת ההוצאות אפשר יהיה להעלות את התקציב.

ל י א ו ר ה מ א ס ט ר ו :
האם הנהלת הקהילה מתפטרת יחד עם משה?
מ נ ו א ל ו ן :
בעבר חלק נשארו. למעשה ההנהלה נבחרה לשלוש שנים, אך חלק כבר פרשו.
א ב י ט ל ג ב ע :
אני בעד הראל. ההתנדבות והמחויבות שלו היא נדירה אצלנו. בחור משכבת הצעירים שמתנדב למלא תפקיד מרכזי – הוא ראוי. מומלץ שאת התפקידים בקיבוץ ימלאו אנשים שבאים מתוכנו, כי יש לנו כוחות וחשוב שנאמין בעצמנו. מקום יחיד שבו הגענו להסכמה הוא בצוות ההסכמות והראל רוצה ומחויב לטפל בהסכמות.
א ו ר ן ת י ר ו ש :
מציע לבחור באילת. אני והראל ידידים ואני מעריך אותו כאדם, אבל הדיון הוא בכיוון אחר. עין שמר בתקופה קשה וסבוכה, יש אצל חלק מהציבור רצון לשינוי שנובע מחוסר יכולת לראות עתיד; נמאס להם מהריבים מהויכוחים - וחבל כי עדיין מוקדם להתייאש.
מי שצריך להנהיג היום את הקיבוץ הוא גם רכז הקהילה, ועליו לעשות זאת ללא מורא ומשוא פנים כי לאנשים יש הרגשה שנחצו אצלנו כבר לא מעט קוים אדומים.
תפקיד רכז הקהילה לשקף את כלל האינטרסים של החברים, אבל התפקיד הזה הוא על גבול הבלתי אפשרי. לכן כדאי לתת את התפקיד למישהו מהחוץ, רק הוא יוכל לפעול במציאות הזו, כשחמי לידו כעוזר ושומר.
א י ל ן ל ו ט ן :
בחלוקת התפקידים שעשינו בקהילה, גרמנו עוול לרכז הקהילה בהטילנו עליו עומס כמעט בלתי אפשרי בנושאים מורכבים, שקודם לכן עשו אותם שני מזכירים ורכז שירותים. אבדנו את האיזונים, קיבלנו החלטות לא טובות וצריך לתקן זאת. לרכז הקהילה שני מגזרים – המגזר הכלכלי שהוא הקל יותר ובו יש עזרה של אילנה ובמידת הצורך גם של משה.
המגזר החברתי, המטפל בבעיות החברתיות, הדילמות, אי נכונות החברים לקבל החלטות ועוד... הוא הבעייתי יותר וגוזל את עיקר האנרגיות של רכז הקהילה.
אני מכבד ומעריך את נכונותו של הראל לקחת על עצמו מחויבות. הצד הכלכלי הוא החוזקה שלו, אך לדעתי לא יהיה טוב להראל ולנו אם ייקח על עצמו את התפקיד שהוא ברובו חברתי.
אני מקוה שההצעה להביא את אילת נבחנה באופן יסודי. לא חשוב רק מה משלמים, אלא גם מה מקבלים. אם איילת תבחר, יוצר מצב של שכירים כמעט בכל התפקידים המרכזיים, מצב זה יחייב להקטין את מספר הפונקציונרים בהנהלות השונות ולבחור יותר חברים כדי שלחברים יהיה יותר משקל בהובלה ובהחלטות.
א ב י ש י ג ר ו ס מ ן :
רוצה לומר מלה טובה למשה המסיים תפקידו – וחבל שהוא מסיים.
אני בעד בחירתו של הראל. אילת עושה רושם מצוין, למרות שהצלחה בקיבוץ אחד אינה מבטיחה הצלחה בקיבוץ אחר. אבל המצב שבו אנחנו מנוהלים ע"י אנשים שבאים מבחוץ ואינם חברי קיבוץ, מורידה את הדימוי העצמי שלנו ופוגעת ביכולתנו לטפח מנהיגות. לדעתי עם תמיכה מתאימה וחלוקה קצת אחרת של התפקידים, יוכל הראל למלא את התפקיד ואנחנו חייבים לתת התפקיד למתנדב משלנו.
ח מ י ס ל :
הקדמה: יש לי עמדה כחבר קיבוץ, לא רק כמזכיר הבא, וחשוב לי להביע אותה. אני מקווה שהדברים יילקחו באופן חברי, כי אין בכוונתי לפגוע.
קביעה ראשונה: לעין שמר נחוץ כיום מנהל קהילה מהשורה הראשונה.
מצב הקיבוץ - יש לנו חוזקות, יש לנו איכויות – אבל אנחנו לא מצליחים לממש אותן בגלל שלוש בעיות כרוניות:
1. מחלוקת לגבי עתיד הקיבוץ
2. מאבקים אישיים בשכבת המנהיגות
3. מערכת ארגונית משובשת – חלוקת סמכויות, קבלת החלטות, ביצוע החלטות וכו'
מנהל קהילה רצוי
מהמצב הזה אני גוזר את שתי התכונות שלדעתי הכי חשובות למנהל הקהילה הבא:
1. חוסן אישי, בגרות, ויכולת להתמודד עם לחצים אישיים ומערכתיים
2. ניסיון רב בניהול מערכות קיבוציות גדולות – חברתיות וגם כלכליות.
מי מהשניים מתאים יותר
מתוך התיאור הזה ניתן להבין שאני תומך באיילת לריכוז הקהילה.
יתרונותיה של איילת -
1.ניסיון רב – ממה שסיפרה וממה שאני שומע מחברי בקבוצים, בהם מלאה איילת
בתפקידיה השונים.
2.עשתה עלי רושם של אדם מגובש, בוגר ורציני
הראל -
אני מעריך את הראל 1. העמיד עצמו לבחירה – זה גילוי של אומץ וגם אחריות ציבורית.
2. מבחינת כישורים, מאד יתכן שבעתיד ימלא את התפקיד, אבל בתחומים שכל כך
חשובים לנו כיום: בגרות וניסיון – יש עדיפות גדולה לאיילת.

התייחסות לנימוקים שהועלו בעד הראל:
1.קידום בני קיבוץ וחברי קיבוץ לתפקידים – אני מאד מסכים עם זה, ואני עצמי דוגמה
של המגמה הזאת. אבל:
א. קידום צריך להיות תהליך. וככל שהתפקיד בכיר יותר, ככה התהליך צריך להיות
ארוך ומורכב יותר. מנהל קהילה חייב להיות אדם בעל ניסיון מוכח בתחומים
חברתיים וניהוליים.
ב. חלק ניכר מהקשיים שלנו נובע ממאבקים פנימיים ופרסונליים בקיבוץ, וייתכן
שבמצב כזה עדיף אדם מבחוץ.
2. הנימוק הכלכלי - נראה לי משני משתי סיבות:
א. בכל תפקידי הניהול הכלכליים שאלת הכישורים עומדת מעל שאלת ה"חבר קיבוץ".
ברור לנו שחייבים אדם מצוין כדי להצעיד מפעל קדימה, ואיננו חוששים מבעיה של
נאמנות או ניגוד אינטרסים. בדיוק אותו שיקול צריך להיות בניהול חברתי.
ב. אין לשכוח שהראל כיום מתומחר בשכר גבוה ביותר, והוצאתו מהתפקיד תחייב
הכנסת שכיר בעלות גבוהה. לכן היתרון הכלכלי הוא באמת לא משמעותי.
לסיכום:
עם כל הערכתי להראל – ואני אומר זאת בכנות, אני מאמין כי מי שנחוץ לנו כיום זאת איילת. וברצוני להבהיר, שאני אעבוד עם כל מי שיבחר, בשיתוף פעולה מלא!
ז י ו ח ד ו ו ת י :
אני חלוק בדעתי. הראל נמצא בעשייה מתמדת ואילת היא יריבה שיודעת בדיוק לאן היא רוצה להגיע והיא בעלת ניסיון רב ומוכח. ובכל מקרה אני מברך את הראל על הגשת מועמדותו ואם לא יבחר היום עוד נכונו תפקידים. המודד חבר קיבוץ או לא, לא חשובה בעיני כי מגיע לנו את הטוב ביותר. יש לי הרגשה שהדברים לא התנהלו כפי שצריך וחשוב שלא יהיו לנו עוד פשלות כמו עם מיניפלסט.
א ו ר י א ש כ ו ל י :
תומך בבחירת הראל. הראל הוכיח עצמו כמנהל צוות הסכמות. אילת בטאה בטחון רב ומכיוון שמלאה תפקידים רבים לא הרבה זמן, זה מעורר חשד. עובדה ששתי נבחרות מש"א הקודמות נכשלו. איך נאפשר ניסיון רב אם לא ניתן תפקידים? הראל מחויב על החלטות צוות ההסכמות ולדעתי הוא הצעה טובה.
א ו ר י ת ו מ ר :
נושא הנהלת הקהילה הוא חדש ולכן אין לזלזל בניסיון אבל להראל ניסיון כחבר מזכירות והנה"ק. כבר היו צעירים מהראל שנבחרו לתפקידים מרכזיים ואם ברצוננו להצמיח אנשים לתפקידים בכירים, חשוב שנבחר בחברי הקיבוץ ונתן להם צ'אנס.
ר פ י א ר ל י כ מ ן :
אני תומך בהראל. אינני מכיר אנשים ללא חסרונות. אדם גדל עם התפקיד וצריך לתת צ'אנס לצעירים שרוצים- אחרת לא יהיה מי שיחליט את ההחלטות הקשות. גם הראל יגדל עם התפקיד.



תוכנית אב – תוכנית המתאר לקיבוץ

מ נ ו א ל ו ן
אני מברך את נוגה על טיפולה המסור והמקצועי בתוכנית.
את התוכנית התחלנו לגלגל כבר לפני ארבע שנים. בשנת 2002 התקבלה תוכנית דומה שעליה עשינו שינויים והתחלנו בהגשתה לרשויות החיצוניות.
את התוכנית המוצעת חשוב מאוד שנאשר כי היא מעכבת הקמת פרויקטים שבתכנון.
לאחר האישור כאן נפנה לאישור מוסדות המדינה.
נ ו ג ה א ב ל ג ו ן :
היום אנחנו חנוקים בתוך קיבוץ צפוף והמטרה הראשונה בתוכנית היא הגדלת הקו הכחול – שטח הקיבוץ - שבתוכו ננסה לפתור את הבעיות. את התוכנית הכין האדריכן ערן מבל, מול צוות מהקיבוץ.
התחלנו בהכנת התוכנית לאחר מפגש סיעור מוחות בהשתתפות חברים שונים שנתבקשו לציין את המטרות העיקריות בהם יש לטפל ואלה הם:
הגדלת שטחי המגורים
הזזת פונקציות שאינן מתאימות ממרכז הקיבוץ לפריפריה (מיניפלסט וכד')
ריכוז אזור תעשיה
מערכת דרכים וחניות.
התוכנית שלפניכם היא תוכנית מתאר ועיקרה הגדרת ייעודי הקרקע לפונקציות השונות (מגורים וכד') ולא תכנון מפורט, כדי לא לקבוע קביעות שיחייבו אותנו בעתיד.
עין שמר חסומה משלושה כיוונים ורק בצד המזרחי יש אפשרות להתרחב עד הואדי הגדול. הואדי (נחל עירון) כלול בתוכנית מתאר ארצית לפיתוח נחלים, ולכן יש לשמור על רצועה ירוקה משני צידיו.

מגורים:
הרחבת המגורים אפשרית כיום בשטח המחנה:
1. ע"י השלמת השורה המזרחית בשכונה האמריקאית.
2. הוספת שורת בתים בשוליים המערביים של שכונת החממה.
3. מתחם הפאב, מיניפלסט, המסגריה והמוסך. מתחם זה יוגדר למגורים גם בתכנית החדשה.
התוכנית מוסיפה שכונה חדשה ממזרח לשכונה האמריקאית, שתכלול 162 יחידות דיור. שכונה זו מוגדרת כמגורי חברים ועל עתידה נחליט בהמשך. הואדי היבש העובר בשטחה יוכנס למוביל תת קרקעי כדי למנוע בזבוז שטח יקר.

כבישים – נסינו שלא להכניס כבישים רחבים באזור המגורים, אלא ליצור כביש היקפי סביב הקיבוץ, שיתחיל מהכניסה הדרומית, יקיף את התעשיה, השכונה החדשה ויחבור לכביש המועצה. בכך גם ניצור גישה מזרחית לקיבוץ שאינה קיימת היום.
כביש הכניסה של היום יישאר אך מכיוון שהוא צר ומסוכן, תהיה הכניסה הראשית מצד דרום. בתוכנית התחייבנו לסמן כבישים של 14 מטר, אך נוכל לבנותם צרים יותר.
החניות ירוכזו בשולי השכונות. בתוכנית מסומנות חנויות על פי תקן של משרד התחבורה, אולם אין הכרח לבנות אותן.
ר ן ח ד ו ו ת י :
אני מברך את נוגה על העבודה הגדולה שעשתה.
חושב שהחברים צריכים להיות שותפים בתכנון. תמיד מאיימים עלינו שאי אפשר לעשות כך וכך אבל אם נעמוד על שלנו כך יהיה.
תוואי כביש הכניסה אינו מקובל עלי משום שהוא נכנס לסדנא ולאזור תיירות שוקק חיים שעוברים בו הרבה ילדים. אני מציע שהכביש ימשיך לאחר הכניסה ישר ויעבור במקום שהוא עובר בו היום בין הנהלת החשבונות לאולם הספורט ומשם ימשיך ישר עד לדרך ההיקפית. אם יעבור הכביש במקום הזה נוריד תחבורה מאזור המגורים ולא יפגע אף אתר.
א ב י ט ל ג ב ע :
הצעת רן הגיונית וכדאי לעשות עוד פגישה עם האדריכל. תוכנית לעשרים שנה לא קובעים בחפזון.
ע ו ד י ד ג א י :
בהכנת התוכנית לא התייעצו עם האנשים שעוסקים בנדל"ן וחבל. אני מניח שלא יאשרו לנו את השכונה במזרח ואז יהיה צורך להוציא את הרפת מחוץ לשטח כי זהו שטח נדלני יקר. ולמרות זאת לא מציע לעקב וחשוב להגיש את התוכנית מהר ככול האפשר מכיוון שמה שיאשרו היום יתכן ולא יאושר בעתיד.
א ו ר י א ש כ ו ל י :
למרות המגבלות צריך לאשר התוכנית. אם לא נאשר זה יפגע בהקמת מיניפלסט. זאת תוכנית אב ודרכן של תוכניות להשתנות כל עשר שנים. נוכל להביא לאשור נוסף שנרצה לשנות.
נ ו ג ה א ב ל ג ו ן :
אין בעיה להעביר דרך אחת, ובכוונה סימנו מעט ולא מפורט, על מנת שנוכל לשנות בעתיד. תוכנית האב בדיונים כבר שנים ורבים השתתפו בהכנתה. יש הרבה מאוד אינטרסים שמנוגדים אחד לשני ותמיד כשמציעים משהו יש מי שמתנגד - ולתוכנית זו הצלחנו להגיע אחרי כל האילוצים. השיחה אינו מקום מתאים לדון בפרטי התוכנית עצמה.
ז י ו ח ד ו ו ת י :
צריך להכניס עוד שטח למגורי החברים. אזור החממה והלולים הישנים והמחסנים צריך לשמש למגורים ולבניה חדשה והאזור הישן של הקיבוץ יוכל לשמש להשכרה.
אני תומך בהעברת הכביש, לחזור ולדון בהצעת רן.
י ה ו ד ה ר פ ת י ן :
על התוכנית עובדים כבר ארבע שנים ועברה כבר מספר ועדות במועצה ובועדה המחוזית. יש בה טעיות אבל אם נעכב אותה נקטין את הסיכויים להעביר אותה. חשוב לנו שהאזור הסגול של התעשיות יהיה מאושר. אני מצע לאשרה במהירות האפשרית.
מ נ ו א ל ו ן :
ההתנגדות הראשית היא של רן על כביש הכניסה. לצורך זה יתכנס פורום שעוסק בתוכנית האב לדיון נוסף – חמי כמזכיר יביא אותו לשיחה בזמן הקרוב.



פותחים שבת
לפני שבוע, הקדשנו פינה מיוחדת לאלכסנדר פן. שרנו משיריו המולחנים, ונהנינו מהטכסטים היפים שלו, במיוחד של השיר "היה או לא היה" שהוקרא בקריאה אמנותית ע"י קובי גרוסמן.
כמו כן, בירכנו בברכה חמה את נועם גבע לרגל שיחרורו מצה"ל. פעמים רבות מנעים לנו נועם את קבלות השבת בצליליו היפים בגיטרה ובשירה. כל טוּב לנועם.
רובי משיח דרש את פרשת השבוע לפי הקבלה. בתחילת דבריו עסק בכמה עקרונות של הקבלה, לפיה אל סיפורי התנ"ך יש להתייחס כאל תיאור היסטורי, אך בעיקר כמייצג מצבים נפשיים ורוחניים שעוברים על האדם, בדרכו לתיקון עצמו, והם מְשָקְפִים קונפליקט בין מצב קיים – הרצון לקבל (האגו), לבין הדרך לתיקון ואיזון עם הסובב, עם הטבע.
רובי המחיש דבריו באמצעות פסוק מן הפרשה: "ויבן ערי מסכנות לפרעה, את פתם ואת רעמסס" (שמות א' 11), הוא פירש מילה, מילה מן הפסוק, והצביע על המצב המקולקל, שבו נמצאו האנשים באותה תקופה, בנו פאר והדר למען כוחות הרוע (פרעה).

והשבוע, בקבלת השבת: 250 שנה להולדת וולפגאנג אמדיאוס מוצארט, בצלילים, בשירים, ובמשחק מוסיקלי.
פרשת השבוע, פרשת "וארא" עם עלי אלון.

שבת שלום!

[
שיחת קיבוץ
שבת 28.1.2006 בשעה 21.00 במועדון לחבר

ה ס ע י פ י ם :

1. הודעת המזכיר.
הודעה על סיום תפקיד (מנו) וכניסה של המזכיר הנבחר (חמי).

2. גל מרקם.
גל לא חזר מחופש אליו יצא לפני כ- 4.5 שנים. יתקיים דיון על תגובת הקיבוץ.

3. הודעת עזיבה.
עדי אלבז.

4. ביטוח חו"ל לחברים.
ההצעה הוצגה בעלון לפני מספר שבועות.

5. לימודי נהיגה לצעירים.
מספר צעירים מבני הקיבוץ והוריהם, פנו לאפשר להם ללמוד נהיגה ולגשת
למבחן לרישיון על פי חוקי המדינה (גיל 17).
בהמשך הפניה – לאפשר לבני המוסד בעלי רשיון נהיגה שימוש ברכבי
הקיבוץ.

ריכוז ועדת דירות
ד נ ה ג ו ר ן :
איריס ארבל נענתה למכרז והנהלת מש"א ממליצה לבחור בה.

מ נ ו א ל ו ן :
ההתנגדות הראשית היא של רן על כביש הכניסה. לצורך זה יתכנס פורום שעוסק בתוכנית האב לדיון נוסף – חמי כמזכיר יביא אותו לשיחה בזמן הקרוב.
א ו ר י ת ו מ ר : א ב י ש י ג ר ו ס מ ן : ה ר א ל י ג ו ד ה

ג ש מ י ם
במשך השבוע לא ירד גשם
ובלילה שבין רביעי לחמישי
ירדו 16 מ"מ, ועד עתה 319.


ביום שישי בחממה
כנס פתיחת מערכת הבחירות
של מרצ בקיבוצים
שעה 10.00 בחממה
בהשתתפות:
ג'ומס,
אבו וילן
צביה גרינפילד
מ ח כ י ם ל ר א ו ת כ ם

נשות העסקים במועצה
מוזמנות למפגש בנושא
כיצד לבנות רישות וקשרים עסקיים
עם המנחה עפרה פסל
יום שלישי 31.1.06
בשעה 17.00 עד 20.15
באולם הישיבות מועצה אזורית
חשוב להביא כרטיסי ביקור, קטלוגים על העסק וכדומה.


ברכות למירב מילשטיין
המשתחררת מצה"ל
השתלבות זורמת ונעימה
באזרחות ובקהילה.
מאחלת לך ועדת קשר














ע י ן - ש מ ר
ש ר י ם
ש ל ו ם
ח נ ו ך
עיבודים וניהול מוזיקאלי: זמיר גולן
ביום שישי הבא (3.2) בשעה 22.00
ב ח ד ר ה א ו כ ל



מ כ ר ז
לריכוז ועדת בריאות

ה ת פ ק י ד כ ו ל ל :
1. אחריות על תקציב הבריאות.

2. אחריות על קביעת מדיניות רפואית:
- רפואה משלימה.
- צרכים מיוחדים
- ניידות וכו'.

3. אחריות על הסדרים במרפאה:
קשר עם צוות המרפאה
קשר עם צוותי הרווחה
קשר עם חולים ובני משפחותיהם
קשר עם ממלאי תפקיד בקיבוץ.

תכונות נדרשות:
סבלנות, סובלנות ויכולת הקשבה.
המשרה:
יום עבודה בשבוע.

לפנות בכתב לדנה גורן מש"א עד 2.2.06


ספרים חדשים בספריה
תרה/ שלו צוריה
אלות בכל אישה/ שינודה בולן
יסודות פנג שואי/קווה מן-הו
הצל"ש השישי/ קריסטל חנן וכפיר אילן
סופה/ שריג תקווה
היה או לא היה /פן אלכסנדר
1984/אורוול
חוות החיות/אורוול
עדן/ הדיה יעל
רחמים/ שלו מיכל
אל תזוזי/ מצאנטיני מרגרט
נקודת ההונאה/ בראון דן
מנחה מרוקאית /ארז ביטון (שירים)
עקרון הארבעה/ קולדאל+תומסון (מתח)
בעקבות עגל הזהב/בלום הווארד
רומן משפחתי/ מזי"א, עדנה
הרי פוטר והנסיך חצוי הדם/ רולינג
וידוי/ ברנדס יוכי
הבית על האגם/ שריר לימור
לקרוא את לוליטה בטהרן/ נאפיסו אזאר
ג'מילה/ איטמטוב
סיירת המדע – סדרה לנוער/ רון פדר גלילה
ספורי נרניה – לילדים – "האריה המכשפה וארון הבגדים" – כל הסדרה/ ק"ס לואיס












הנזק למוח מעישון חשיש דומה לסכיזופרניה
טכניקת סריקה חדשה מראה שחשיש משבש את פעולות האותות החשמליים במוח כמו שקורה בסכיזופרניה. כך עולה ממחקר שהוצג בכנס האגודה הרדיולוגית של צפון אמריקה.
הממצאים מתווספים לעדויות מצטברות לכך שהסם עלול לגרום למחלת נפש אצל מתבגרים ולשמש טריגר לסכיזופרניה אצל בעלי נטיה גנטית למחלקה. המחקר נעשה עם 15 נערים שעישנו חשיש פעם ביום בממוצע שנה והפסיקו לעשן חודש לפני המחקר.
מוחם השווה לזה של סכיזופרנים ושל אנשים בריאים. אצל הסכיזופרנים והמעשנים נמצא נזק בחומר הלבן (שמקשר בין תאי המוח) באונת המצח השמאלית שקשורה לשפה ולשמיעה ועדיין מתפתחת בגיל ההתבגרות.
ממוסף הבריאות






הזמנת רכבים
וסידור הרכב

על פי הפרסום בשבוע שעבר, החל מיום רביעי 1.2.06 הזמנת הרכבים וסידור הרכב עובר למחשב.

את ההזמנות יש להכניס עד שעה 13.00
שעת פרסום הסידור טרם נקבעה.

למי שאין מחשב בבית, יוכל להשתמש במחשב הנמצא בחדר האוכל או זה שבחדר המפתחות. או, לפנות למישהו אחר שיעשה עבורו את ההזמנה.
אין אפשרות טכנית להמשיך ולפרסם את הסידור גם במחשב וגם על הלוח, כיוון שהסידור כל הזמן משתנה במחשב.

בתאריכים ראשון ושני לפברואר, יתקיימו שיעורים אחרונים ללימוד ההזמנה דרך המחשב, בחדר המפתחות. משעה 16.30 עד 19.00 - נצלו את ההזדמנות.

ו ח ש ו ב ל ד ע ת –
לכל צרור מפתחות של רכב, מחובר כפתור צהוב שנועד לפתוח את הארון כדי להחזיר המפתחות עם סיום הנסיעה למקומם -
נא לא להורידו מהצרור. (הארון נפתח רק כאשר יש הזמנה על שמך במחשב).
ב ה צ ל ח ה
חנה ועמי
בהמשך - פעם אחרונה... הסבר על הדרך להזמין רכב דרך המחשב.





סבתא שלי אמרה...
לא אוכלים פלפלים
עם לחם,
אוכלים לחם עם
פלפלים.
רובי

לבעלי הממירים הדיגיטליים

אני מטפל בנושא השירותים האינטרקטיביים של הממיר הדיגיטלי,
על מנת שאפשר יהיה להזמין V.O.D וסרטים דרך השלט של הממיר.

זה מצריך מאתנו לשמור על רמה גבוה מאוד של רשת הכבלים, ולכן בשבוע הבא אחלק דף עם תוספות ותיקון להסכם עם הוט שעליו יש לחתום ולהחזיר לתא הדואר שלי.
אנא עשו זאת מהר, כי לא נוכל להמשיך לקדם את הענין ללא החתימות.
ת ו ד ה
יגאל כץ












עוגה טעימה וקלה להכנה
מ ו ר כ ב ת מ ש ל ו ש ש כ ב ו ת
מאת: ק ר ן א ו ר מ ש י ח

ב ס י ס
5 ביצים
2/3 סוכר
3 כפות קקאו
להקציף את החלבונים עם הסוכר, להוסיף חלמונים וקקאו,
לאפות כ- 20 דקות .

שכבה שניה:
2 שמנת מתוקה
כוס חלב
אינסטנט וניל.
להקציף את שלושתם ביחד ולמרוח על הבסיס הקר.

ציפוי:
100 גרם שוקולד מריר
3 כפות מים
2 כפות סוכר.
ממיסים על האש וכשנמס מורידים ומוסיפים 1/4 מרגרינה בלי מלח ושתי כפות יין. מורחים על הקצפת הקרה.














מה סדר גודל עלות העסקת מנהל קהילה שכיר? (לא המשכורת האישית) ומה סדר גודל העלות המצטברת של שלושת התפקידים ביחד: רכז משק, מנהלת מש"א מנהל הקהילה.


בשבוע הבא בחוג קולנוע
"וירה דרייק" 125 ד'
סרטו עטור הפרסים של מייק לי. (סודות ושקרים) אנגליה – 2004.
אשה פשוטה בעלת משפחה מבצעת בהסתר הפלות בלתי חוקיות בנערות במצוקה עד שהסוד מתגלה והיא משלמת את המחיר.
דרמה חברתית נוקבת ואמינה.

בשבוע הבא – "מחול הפגיונות"

נורית ק.






תודה והערכה רבה
לעליזה לוי
עליזה מסיימת עשר שנים של ארגון וקשר בין מילוא לבין החברים.
כפי שעליזה עושה כל דבר, גם הפעם עשתה זאת בשקט, בנועם ובסדר מופתי. הציעה ורתמה את החברים להגיע ולהשתתף במגוון האפשרויות שמציעה מילוא, סדרה הסעות, הרשמות בזמן (וכך חברי עין שמר השתתפו בכל החוגים שחפצו), דאגה לברך לכל אירוע ויום הולדת, פרסמה וידעה את החברים על גבי לוח מיוחד, בתאי הדואר ובעלון - ולכך נוסיף את הנוכחות הנעימה וטובת הלב שלה שאין כמותה!

נאחל לך עליזה הפסקה נעימה, ושתחזרי במהרה להיות שוב פעילה - והעיקר, שתזכי לטוב! כבר מתגעגעים!

את עליזה מחליפה תרצה צפניה. נאחל לתרצה עניין והצלחה בתפקידה החדש ותודה על ההיענות.
דליה ברכה


תודה גדולה
לטל אדר שבזכות כישרונו, ובעיקר רצונו הטוב ונעימות הליכותיו מדפסת העלון מתרפאת ממחלותיה מדי זמן.
נורית



ש ב ת ש ל ו ם !