חפש בעלונים קודמים

26/07/2007

הזמנת בעלי מקצוע
מחוץ לקיבוץ
אני מציע לא להשאיר לבד בבית בעלי מקצוע שאינם מהקיבוץ הבאים להביא סחורה או להתקין דבר מה.
י ו נ ת ן



רוז'ה בחופש
החל מ 29.7.-7 ועד 15.8.07
רוג'ה בחופש
בבעיות ביוב – לפנות לדודי ברכה

































תערוכות

הגלריה לאמנות קיבוץ גן שמואל
מזמינה לתערוכה

"כ ס א ו ת"
"ממוצר תעשייתי ליצירת אמנות"

1.8.07 – 1.9.07

40 יצירות שבסיסן- כיסאות פלסטיק לבנים שנוצרו במכונה והאמנים, ביניהם צילה ליס ואחרים שאנו מכירים, הפכו כיסאות אלה ליצירות אמנות.

במהלך כל ימי התערוכה תהיה מכירה פומבית שקטה לכל פריט. המרבה במחיר ירכוש את היצירה.

פתיחה חגיגית ביום שישי 3.8.07
בשעה 11:00
פתוח בימי ד' ה' ו'
בשעות 10 – 14 בשבת 11 – 18

בגלריה 2 בגן שמואל
"הכל התחיל מרפי"
תערוכת ציורים של אמיר יצחייק בר אילן

בקיסריה
מוזיאון ראלי

אמנות לטינו אמריקאית עכשווית של אמנים חיים (נמצא ליד מגדל המים)
פתוח כל יום משעה 10:30 עד 15:00
מלבד ראשון ורביעי
הכניסה ללא תשלום



מחשבות על
תקנון העבודה
החדש

תקנון העבודה החדש עבר ברוב בקלפי, זה אומר שהיה רוב של חברים בעדו, אך האם החברים באמת יודעים אותו על בוריו?

אני חושבת שיש בו כללים שהם לאו דווקא לטובת החברים. למשל, העובדה שלא ניתן יותר להשתמש בימי חופש שנצברו אחרי 31.12.07 – ולמה לא?
האם אדם שעובד קשה ולא לוקח חופש, כדי שיהיה לו כשירצה חופשה ארוכה, או למקרה חירום – האם זה דבר כל כך נורא?

ועוד דוגמא, הסטודנטים צריכים לעבוד יותר. יום עבודה של סטודנט התארך ל 8.6 שעות, במקום 8 שעות שהיה קודם. ולמה?

אני יודעת, שבכל מקום אחרי 8 שעות עבודה מקבלים תשלום עבור שעות נוספות. ויותר חשוב: האם אמרו לסטודנטים מה הסיבה להעלאה? אני סטודנטית ולי לא אמרו.

אבל לדעתי זה לא רק התקנון. למשל, זה שרוצים שעובדי המוסד יעבדו בקיץ, למרות שהקיבוץ מקבל משכורת עבורם גם בקיץ. אז למה שיעבדו עוד עבודה?

מה שאני מרגישה, זה שדוחקים אותנו לפינה.

לדעתי חשוב לעבוד – אבל לא להפוך אותנו לעבדים. צריך גם לנוח לפעמים.
האם זה מה שאנחנו רוצים שיהיה פה, שכל אחד יעבוד 16 שעות ביום ויופי – יקבל שעות נוספות לרוב ויגדיל את ההכנסה לקיבוץ, אבל יגיע הביתה עם הלשון בחוץ? האם זה הקיבוץ העתידי שאנו רוצים? מה עם זמן למשפחה? לפנאי? איפה זה משתלב כאן?

ש מ ר י ת ס פ ק ט ו ר





תשובה לשמרית

נראה שפסחת על עיקרי התקנון שבבסיסו נאמר שתעשה התאמה בין עבודה בקיבוץ לבין כלל מדינת ישראל.
כיום ישנם מעל 100 חברים שעובדים מחוץ לקיבוץ וכפופים לחוקי העבודה המקובלים בארץ ולכן היה צורך להתאים בינם לבין האחרים. בכל הפרמטרים של תנאים סוציאליים, הקצבנו לחברי הקיבוץ יותר מהכתוב בחוקי המדינה וזאת ע"מ להיטיב עם החברים.

לגבי ימי החופש, השאלה היא לא כמה ימי חופש נראה לי או לך לתת ... השאלה היא מי משלם עבור ימי החופש ולקבל החלטה אחראית שתיקח בחשבון את יכולות הענפים להעמיס עליהם הוצאה זו.

יציאה לחופש אינה פוגעת בשכר העובד, זוהי זכות סוציאלית והמעסיק (במקרה שלנו – הענף) משלם זאת.

תקנון העבודה של הסטודנטים אינו נבדל מכלל חברי הקיבוץ ולכן לא היתה פניה אישית אליך. לכל סטודנט יש בהנה"ח רישום הוצאותיו והכנסותיו מעבודתו. לסטודנטים אין ניהול של ימי חופש מכיוון שהם לומדים.

לגבי עובדי המוסד, אינני יודעת על מה את מדברת - כל שנאמר היה, שמורה שבוחר לעבוד בקיץ (ויש כאלה) יקבל זאת כשעות נוספות לתקציבו. רוב המורים אינם עובדים שעות נוספות במהלך השנה והפניה הגיעה מהם. מכסת התשלום לגביהם ככל החברים ע"פ החלטות הקיבוץ.

שבת שלום, דנה











נרדמתם בשמירה

למערכת העלון שלום.
חושבתני שנרדמתם בשמירה וזאת לאחר שקראתי את התשובה לאבישי.
בעתון מכובד כמו שלנו, שקוראים אותו בשקיקה בכל רחבי הארץ ונשלח גם לחו"ל, לכתוב דבר שיקוצים שכזה, מוריד מכבוד כולנו.
פשוט נרדמתם בשמירה.

א ב נ ר א ר ב ל

תגובת מערכת העלון:

לא נרדמנו, אבנר - אנחנו בערנות מלאה, כפי שמתחייב מהמשימה המורכבת של שמירה על סגנון הולם, תוך כדי מתן פתחון פה אופטימאלי לכל העושים שימוש בבמת העלון. אי לכך, למרות הסתייגותנו מסגנון דבריו של בני - לא מצאנו הפעם סיבה מספקת למנוע את פרסומם.

סיגל, קובי, רקפת ונורית









מספרי טלפון חדשים
שפירא מאיה

מקום ייחודי שכדאי לשמור עליו

שיחה עם איילת מוזס מנהלת הקהילה


להבנתך, מהו מצב הקהילה: חברתית, כלכלית?
בעין שמר ההתפלגות הדמוגרפית לא השתנתה במשך השנים - בין מספר הקשישים, מספר המשפחות בגיל הביניים, והצעירים (בשנה האחרונה התקבלו לחברות 15 מועמדים).
מבחינה כלכלית, גם הקהילה וגם הקיבוץ איתנים, וראינו זאת במאזן 2006 שהגיש רואה החשבון ובדוחות התמחיריים של הקהילה והעסקים. הבעיה העיקרית היא קיטון הכנסות מעבודת החברים, וגם ההתייעלות שעשינו בהוצאות המשותפות איננה מספיקה לכסות את הפער שנוצר. הנושא הזה מוכרח לעבור מהפך.

בהנה"ק הקרובה נביא לדיון ראשוני "מודל רך", המטפל בשלושה נושאים בבת אחת:
א. חלוקה אחרת של התקציב האישי.
ב. העמקת ההפרטות.
ג. קשר של 5% בין עבודה לתקציב מהכנסות העבודה - ללא פגיעה בתקציב הקיים. (כלומר, ללא קיצוץ מראש לכולם, כפי שהוצא בתוכנית הקודמת).

הכוונה להביא המודל לשיחה במהלך ספטמבר, ליישם "על יבש" עד סוף השנה ובמידה ויתקבל בקלפי, להתחיל ביישום ב- 2008. לפני כן כל חבר או משפחה יקבלו חוברת ובה בין השאר, דף המשקף את מה שיקרה להם אישית על פי המודל החדש לעומת המצב בהווה.

האם כוח האדם בעין-שמר מספיק איכותי לתפעל את המערכת הקיימת?
לדעתי כוח האדם בעין שמר הוא מאוד איכותי, אבל בגלל השיטה, נוצר מצב של העדפה לעבור לעבוד מחוץ לקיבוץ. בחוץ יש יותר הטבות: אש"ל, מכונית, הטבות גלובליות ועוד, וכך יכול להיות מצב שבו שכנים בעלי כישורים דומים; אחד עובד בקיבוץ והשני עובד בחוץ, וביניהם פער גדול מאוד ברמת החיים. לכן קשה להחזיר חברים לעבוד בבית בקיבוץ - כי אין מערכת המתגמלת את עובדי הקיבוץ.

אם כך, למה יש התנגדות לתגמול עובדי הקיבוץ עבור שעות נוספות באמצע השבוע?
יש בעייתיות גבוהה ביישום ההחלטה בנושא תגמול עבור שעות נוספות, ומאידך קשה מאוד לבטל הסכמים שנעשו קודם לכן.
בעבר הוחלט שהשעות הנוספות יבוצעו לא בענף שבו עובדים במשך היום – וההחלטה נפרצה. בהחלטה גם אין הבדל בין עובדי חוץ לעובדי הקיבוץ. בפועל, יש המקבלים שכר גלובלי שמגיע לקהילה, ובנוסף הם אישית מקבלים תמורה עבור השעות הנוספות ממנו לא נהנית הקהילה.
כך נוצר קיטון משמעותי ברווחי הקהילה מעבודת חברים, וגם נוצר פער גדול בין התפרנסות המשפחה לבין התמורה שהיא מקבלת בתקציבה.
למשל, יכול להיות חבר, ששכרו המגיע לקהילה הוא 4000 ₪ ויש לו אפשרות לעשות שעות נוספות ב- 1000 ₪. לעומתו, אחר, העובד בקיבוץ בתפקיד הדורש אחריות ומסירות, משכורתו הגלובאלית לקהילה גבוהה, תפקידו מחייב אותו לעבוד הרבה שעות נוספות, ואין לכך ביטוי בתקציב – זו סיבה נוספת שחברים אינם רוצים למלא תפקידים.

איך נוצר המצב הזה?
מאז לא התקבל מודל ההתפרנסות של חוברת ההסכמות - הנושא הוקפא. במודל הזה היה מרכיב של בונוס גם לחברים העובדים בקיבוץ. בכוונתי היה לתת בונוסים לעובדים מצטיינים בקהילה ואני מקווה שעד סוף השנה יאושר מודל חליפי, שבו אפשר יהיה לתת בונוסים בשנת 2007 בגין שנת 2006 לעובדים מצטיינים.

מה המדד להצטיינות?
תוצאות טובות מהיעדים שנקבעו, התייעלות ומסירות.
אני מקווה שזה יעזור להשאיר אנשים כאן ויחזיר אנשים למלא תפקידים בקיבוץ.


במפגש במועדון שעסק בשינויים בקיבוצים, נאמר על ידי אחד הדוברים "שאין קיבוצים ללא הסכמים אישיים מתחת לשולחן – כי אי אפשר אחרת" האם את מסכימה לאמירה זו?
אולי בגלל העובדה שבעין שמר יש גישה פלורליסטית הגורסת שכל אחד לפי צרכיו, נעשו בעבר הרבה הסכמים שנוגדים את החלטות הקיבוץ. חמי ואני כבר זכינו לאחרונה לכינוי: "מדינת משטרה" בגלל שאנחנו אוכפים את החלטות הקיבוץ ע"י ביטול ההסכמים ויישור קוו.
אם ישנן החלטות שאינן טובות, צריך לשנות אותן בשיחה ובקלפי ולא ע"י הסכמים אישיים. אי קיום החלטות יוצר אנרכיה שמחלישה את המערכת - וכל זה ללא קשר לקיבוץ שיתופי או אחר. החלטות יש לכבד בכל צורת חיים.

מה השוני בין הנושאים להם נדרשת הנהלת הקהילה לתת מענה, לבין הנושאים שטפלה בהם בעבר המזכירות - והאם יש שוני?
בעבר עסקה המזכירות בעיקר בנושאים אישיים וחברתיים של החברים. היום הקהילה היא תאגיד עסקי גדול, עם הרבה ענפים - יחד עם זאת לא נעלמו הצרכים החברתיים. חלק גדול מתפקיד הנהלת הקהילה לבחון את הענפים מבחינה כלכלית וברמה המוניטארית, להחליט איך סוגרים את החובות, מה עושים אם עודפי המזומנים ועוד .. כל אלה החלטות כלכליות פרופר. גם המודל החדש שיוצע לחברים, כולו כלכלי ולכן חשוב שהנה"ק תכלול בתוכה אנשים המעורים חברתית בקיבוץ, אך חשוב מאוד שיהיו בה גם חברים בעלי אוריינטציה כלכלית.

האם יש צורך בשיחת הקיבוץ, או אולי ההתנהלות שלה צריכה
להשתנות, ואם כן איך?
קודם כל חיובי בעיני שהחלטות מתקבלות בקלפי. יש לי בעיה עם שיחה שבה כל אחד רשאי לזרוק דברים ללא חובת ההוכחה ולפעמים זה לא ענייני ומקצועי. לעתים חבר קם וזורק דברים ואחר כך לך תוכיח שאין לך אחות.

בעבר ניסו לקיים מועצה וזה לא הצליח. אפשר גם להקים דירקטוריון שהצעותיו יעברו לאישור השיחה. אבל מצד שני, יש חשיבות רבה לכך שהחברים מעורבים בנעשה - ולכן אין לי פתרון חלופי. אנחנו מנסים לפרסם את החומר הרלוונטי לפני השיחה, על מנת שהחברים יתמצאו בנושא המדובר. אולי כדאי להביא חומר כתוב גם של המתנגדים לסעיף מסוים המגובה בעובדות, אשר יופץ לפני השיחה ובדרך זו השיחה תהיה יותר עניינית.


היום גלוי יותר מבעבר שהחבר חושב מה הוא יכול לקבל מהקהילה ופחות מה הוא יכול לתרום לה – איך אפשר לטפל במנצלים את חולשת המערכת?
בעין שמר להבדיל מקיבוצים אחרים שאותם אני מכירה, סך הכל הקיבוץ חזק יותר מהפרטים שמרכיבים אותו. יש כאן רוח התנדבות ונעשים הרבה דברים יפים כמו העלון, חורף חכם, קבלות שבת. בחגיגות השמונים הייתה התנדבות רבה וגם בכנס הכותנה. צריך להוביל מהלכי התנדבות והחברים נענים ונהנים ליצור ולעזור.

כבר יותר מעשר שנים יש כאן שני זרמים מקבילים: האחד – רוצה לשמור על הקיבוץ הקיים, והשני - התומך בקיבוץ המתחדש. חובה עלינו למצוא את דרך הביניים כדי להמשיך ולאפשר את שוויון ההזדמנויות בחינוך, וכדי לא להפקיר את החלשים. מאידך חשוב מאוד ליצור קשר בין רמת החיים לבין יכולת ההתפרנסות.
ישנם ישובים קהילתיים רבים בארץ אבל כוונתי לדבר היפה הנקרא קיבוץ; למרות חסרונותיו כמו: התערבות בחיי הפרט, אנשים שאינם עובדים ועתותיהם בידיהם דווקא הם משיגים מהמערכת יותר מהעובדים ותורמים, חוסר תחושת אחריות לגבי ההוצאות הכלליות. למרות כל אלה, זהו מקום שכדאי לשמור עליו.

ת ו ד ה ל א י י ל ת - שאלה נורית








לליאור גרוסמן
המתגייס לצה"ל
שפע ברכות
שירות קל, מעניין ומאתגר
ושתזכה להצלחה

מאחלת לך ועדת קשר



מזל טוב!
לעינת ואמיר תומר
להולדת בתם עמית
לסבים שלומית ויורם
לאבא שטיין ולכל המשפחה הרחבה!!!


















תנועת אוכלוסין

יצאו לעצמאות כלכלית:
צור אבנר, בן שייביץ, מתן יריב
יציאה לחופש
ינון חדוותי , גדי גלעד
עזיבה:
ליהי רוט, אפרת קדם
יציאה לשרות לאומי
לילך מלומן
שרות לאומי
אלון גורן





הפסקת חשמל
למען שדרוג המערכת, תהיה באזור גן עדן, המרכז הצעיר והבוגר, ארכיון, חדר מוזיקה, מקלט גן עדן,שכונת הצעירים במרכז, בית הביטחון, ואולי לזמן קצר גם שכונת הדרום –
ביום חמישי 2.8.07
מהשעה 8:00 בבוקר עד 15:00
עשו הכנות מתאימות עם המקררים והמחשבים.




המסיבה לכבוד זיאד שאמורה היתה להתקיים השבוע, נדחתה







המחסום ליד המרפאה
בקרוב נוסיף הגנה אלקטרונית למחסום שליד המרפאה, כך שההגנה על העוברים דרכו תהיה משופרת

.

לליאור גרוסמן
המתגייס לצה"ל
שפע ברכות
שירות קל, מעניין ומאתגר
ושתזכה להצלחה

מאחלת לך ועדת קשר






























רכזי ענפים שימו לב !

שינויים במחיר שעת עבודה של ילדי המוסד :
החל מחודש אוגוסט 07 :
עד גיל 16 – 15.01 ש"ח ברוטו לשעה
עד גיל 17 – 16.08 ש"ח שעה
עד גיל 18 – 17.80 ש"ח ברוטו לשעה
מעל גיל 18 – 19.95 ש"ח שעה.

דבר נוסף...
זכאות לעבודה מועדפת :
החל מ1 ביולי 07 חיילים משוחררים שיבחרו לעבוד בתעשייה יהיו זכאים למענק עבודה מועדפת מלא (במקום 80% כפי שהיה עד כה).
המשמעות שחייל שיעבוד בתעשייה או בבתי מלאכה במשך 6 חודשים יקבל מהביטוח הלאומי את המענק המלא בגובה 7578 ש"ח, בנוסף למה שיקבל מהמפעל.
מענק זה ניתן ע"י המדינה ע"מ לעודד חיילים משוחררים לבחור בעבודה בתעשייה ואולי להיות דור העתיד של התעשייה בארץ.

שבת שלום,
דנה גורן




















לרונית ורונן
ברוכים הבאים:
אני מברך אתכם בשמחה גדולה על הצטרפותכם לחברות ומועמדות בראש וראשונה לשניכם.
וגם לכל העושים במלאכת הקודש העמלים מאחורי הקלעים לשכנע ולעשות לקליטת עוד ועוד אנשים צעירים לקהילתנו.
מהלכים ברוכים וחשובים עושה הנהלת הקהילה והעומדת בראשה, כל שבועיים שלושה מתווספים עוד צעירים.
בקיץ חם זה, יש פה משבי רוח טובה. נפרגן לכולכם.
א ב י ט ל


הודעה ממש"א:
בעקבות פניות רבות של חברים אלי, וחוסר בהירות בנושא, ברצוני להזכיר לחברים כי ימי החופש שנצברו להם עד ינואר 2007 יימחקו בסוף השנה (31.12.07). נצלו את ימי החופש שנותרו לכם!
חברים המעוניינים לדעת את מספר הימים הצבורים העומדים לרשותם מוזמנים לפנות אלי בטלפון 4110 או 8084 מקוצר, ניתן להשאיר הודעות ואחזור.
הגר צ'נסקי






מפגשי בוקר
יום חמישי הבא 2.8
בשעה 10:00
והפעם נארח את עלי אלון: "מה נמצא מתחת למיטתו של הרבי?" מאגדות חז"ל.
מומלץ! גלי.


מנגל לחברים
לאור הביקוש נבנה מנגל חדש וגדול המיועד לשימוש חברי הקיבוץ.
המנגל תחת אחריותה של גלי ונמצא במחסן חגים – נעול!
הוחלט כי בשל עלות הבנייה ייגבה תשלום עבור השימוש.
העלות : 50 ₪ לאירוע בחיוב בתקציב.
המנגל מיועד לשימוש פנימי של עין שמר בלבד!!!
תודה למסגרייה על העבודה המקצועית.
לקבלת המנגל ניתן לפנות לגלי.











הסעות של נהגי הבית
ראשית אנצל את ההזדמנות לומר מילה טובה לנהגי הבית, הנותנים שירות כל כך חיוני לחברים רבים.
לא בכל קיבוץ קיימת מערכת הסעות כל כך מסודרת ונוחה לרווחת חבריה ויש לקיבוץ עין שמר במה להתגאות.

נהגי הבית משתדלים לתת מענה לעובדי חוץ, נסיעות למטרות בריאות, הגעה וחזרה מהרכבת, הבאת דואר מגרנות, ועוד כהנה וכהנה.
לכל שירות כמו גם לזה, עלויות לא קטנות, והנהגים נדרשים לנהל יומן נסיעות ולהגדיר את מטרת הנסיעה.
עלויות אלו מחולקות "ומועמסות" אחר כך על המגזרים השונים: בריאות, עובדי חוץ, קהילה וכו'. איילת ואני מעת לעת יושבות עם הנהגים ע"מ לבדוק ולתקצב עלויות אלו.
הנהלת הקהילה קצבה מספר קבוע של נסיעות לפי לוחות זמנים קבועים לבנימינה וחדרה ע"פ לוח הזמנים של הרכבת ושעות העבודה של העובדים בחוץ.
יש לקחת בחשבון שפניות לנהגים לנסיעות מיוחדות שאינן במסלול הרגיל אינן מתוקצבות ותעשנה רק ע"פ יכולותיו ושיקול דעתו של הנהג.
אנו מבקשים להשתדל להמעיט בפניות המיוחדות ככל האפשר ולהתאים את נסיעותיכם לפי לוח הזמנים והנסיעות הקבועות שמתפרסמות מעת לעת.
דנה גורן-משא



דנה





שמהן לא
נהנית הקהילה


עדכונים
ממש"א
כיסאות