חפש בעלונים קודמים

09/09/2007

עלון 36

חברים יקרים,
לקראת שנת הלימודים הקרובה (בסביבות אמצע אוקטובר 07) ייפתח במכללה לרפואה הוליסטית בכרכור סטאז' בתזונה לתלמידי שנה ד'. מדובר בסדרה של 9 טיפולים, למגוון רחב של מצבים בריאותיים ע"י יעוץ תזונתי בשילוב צמחי מרפא, תוך ראיה כוללת של גוף ונפש. הסטאז' יתקיים בשטח המכללה ויהיה בפיקוח צמוד של מרכזת המגמה.
העלות סמלית ועומדת על 350 ₪ לכל סדרת הטיפולים. הסטאז' יתקיים בימי חמישי בין השעות 14:00-17:00 למעוניינים, צרו קשר עם איתן בן מיור בטלפון או eitanbm@gmail.com
אנא הפיצו לחברים ומכרים העשויים להיות מעוניינים בכך. איתן.

איך, איך...
איך אתם מצפים מאיתנו לחיות חיי זוגיות פוריים ללא הרחבת הדמוגרפיה, מבלי לחדש את האספקה שבתא 280 (במחסן הבגדים).
נבקש למצוא פתרון תוך התחשבות בדיסקרטיות.
חברים מודאגים








תיקון טעות:
בהגשת מועמדות למועצת המנהלים שהתפרסמה בעלון בשבוע שעבר - יש לתקן ולהוסיף את ההגדרות הבאות למועמד/ת כחבר /ה מועצה מטעם אגודת "שמר" ואלה הם:

1. על המועמד/ת להיות חבר/ה קיבוץ
לפחות 3 שנים.

2. המועמד/ת צריך/ה להיות מעל גיל 32

3. בוגר/ת קורס דירקטוריונים – מהווה
יתרון.

4. בעל/ת ניסיון ניהולי ו/או עסקי/מקצועי
בעבר או בהווה – יתרון.

ע ו ד י ד ג א י



"יפה שלי" – מכון הקוסמטיקה של רותי
מזמין אתכם גברים ונשים לטיפולי פנים, שעוות וכד' לקראת החג.
טלפון 052-8908908













שאלה ובקשה
לאיילת מוזס
ליואב דרורי
מזה מספר שנים יש למשתמשים באינטרנט הביתי בעיות קשות, שלאחרונה החריפו עוד יותר.
בפועל השימוש באינטרנט הביתי הוא מתיש ומהווה מבחן לסבלנות, במקום כלי מודרני ומהנה, המחשב עובד לאט ביותר – וזאת למרות ששילמנו 1000 ₪ עבור המודם והובטח לנו חיבור מהיר.

האם ידוע לכם על כך?

מי האחראי על האינטרנט, אל מי פונים במקרה של תקלה?
מדוע אנחנו משלמים על אינטרנט מהיר, כאשר הביצועים הם רבע מהירות מהמוצע בשוק, וזאת לאחר שנחסמו חלקית שירותי החלפת הקבצים?
מה ניתן לעשות?

אני מציע, לנסות ולמצוא פתרון מקומי, אך אם לא יימצא ובמהרה, לפנות לספק חיצוני כקבוצה. הוא יהיה אחראי, ייתן שירות טכני ראוי, וגם תמיכה ללקוח.

השם שמור במערכת




















































ממשאבי
אנוש
1. הארכת חופשת לידה –
סעיף זה לא הוכנס לתקנון העבודה האחרון שהתקבל בדצמבר 2006. בנוסף, נכתב בתקנון שמרגע שהתקבל, הוא מבטל את כל יתר ההחלטות בנושא העבודה.

ה ו ח ל ט :
לאפשר הארכת חופשת לידה כמקובל במדינה בתנאים הבאים:
* חופשת הלידה לא תעלה על סה"כ 6
חודשים (כלומר עד שהילד בן 6 ח').
* תשלום של 120 ₪ לכל יום עבודה
בפועל (החישוב לפי 6 י"ע בשבוע)

2. הרכב ועדת דירות –
נאוה גור הוזמנה לפגישה.

בעקבות פרסום שמות החברים המועמדים להרכיב את ועדת דירות, פנו קבוצת חברים צעירים וטענו שאין לשכבת בעלי הילדים ייצוג הולם בועדה. פנייתם הייתה להוסיף לועדה חבר/ה בגילאים אלה.
הנהלת מש"א החליטה להמליץ לחברים לתמוך בחברי הועדה המוצעים, מאחר והעדה אינה מורכבת בדרך ייצוגית. משמעות הצעתם הרחבת הועדה בנציגים נוספים מכל שכבת גיל ומצב.
ס ו כ ם :
אם יורגש צורך במינוי חברים נוספים, הם יוכלו להיבחר גם בהמשך כפי שכבר נעשה בעבר.

3. דנה גורן – סיום עבודה -
נמסרה הודעת דנה על סיום עבודתה.

מ ס ר ה ד נ ה

ד ר ו ש י ם
תפקיד מחנך ערב בפנימיית מבואות עירון

השכלה נדרשת – יכולת מוכחת בתחום הדרכה בחינוך הבלתי פורמאלי,עדיפות לבעלי תואר ראשון, עדיפות למועמדים בעלי ידע של תנועת נוער בעיקר השוה"צ.

כישורים:יכולת הובלת קבוצה, יצירתיות, אמפטיה, יכולת תקשורת טובה עם גורמים שונים, נכונות לעזור ולהיעזר, אמינות, חריצות, עבודת צוות.

תיאור התפקיד: פיקוח והדרכה של קבוצת תלמידים, עזרה וחונכות בהכנת שיעורי בית, פיקוח ו/או תיאום על פעילות התלמידים בחוגים. הדרכה קבוצתית ברמה רעיונית, פעילויות העשרה. היענות לצורכי התלמידים בכל הנוגע לרווחתם ובריאותם, היענות לבעיות חברתיות או אישיות, תיאום בין התלמידים למורים או בין התלמידים לגורמים השונים.

נוכחות בתחום הפנימיה בשעות הפעילות לפי הצורך, או ליווי התלמידים מחוץ לתחום המוסד והפנימיה לפי הצורך. אחריות על פעילות בפנימיה כגון לווי ועדה, השתתפות בפעולות החברתיות. אחריות על ניקיון וסדר של התלמידים ומגוריהם.

ש ו נ ו ת – נכונות לעבודה בשעות צהרים וערב. תחילת עבודה – אמצע אוגוסט. משך ההעסקה שנה"ל תשס"ז עם אפשרות הארכה.
054-5627488 מירב טל פקס 04-6372857





מזל טוב!
לרוני ועמי, עופר ושני
להולדת הבן והאח תומר
ברכות לסבים פנינה ושאול
לאלי להולדת הנין
ולכל המשפחה המתרחבת!!








































עוד משהו על
"יער הקיבוצים"
מ-ynet

"... אתר ההנצחה שנחנך סמוך לג'וערה בפארק מנשה, הוקם ביוזמת חנן בן יהודה, תושב קיבוץ עין שמר ששכל את בנו אבשלום במבצע ליטאני. לפני עשר שנים הוא החל לקדם את המיזם, יחד עם תת אלוף במיל' מוטק'ה בן פורת וחברו עזרא רבין מקיבוץ געש. "חשבנו שלהקים רק אנדרטה זה לא מתאים, מוטב להקים אתר תוסס ויחי שימשוך אליו מבקרים ובתוכו לבנות את אתר ההנצחה", סיפר בן יהודה....'
































ה ב ה ר ה
מה זה המכתב שקיבלנו מקופ"ח כללית?

חברים רבים קיבלו השבוע מכתב מקופ"ח כללית ובו הצעה למסלול מהיר.

בבירור שערכתי עם נציגת קופ"ח כללית מדובר בהצעה לקבל דו"ח רבעוני ובו ריכוז ההוצאות של המבוטח בתקופה זו.

למרות מה שנכתב בעלון שצורף למכתב, כאילו מדובר בקיצור תור ההמתנה לקבלת שירותים אין ממש בעניין ולכן לא כדאי לפתח ציפיות..... (השירות בכל מקרה לא עולה כסף).

לדבריה לחברי קיבוצים שיתופיים שרכישת התרופות ושירותים אחרים נעשים דרך המרפאה או הקהילה אין צורך בשירות זה.

נ י ר ה כ ה ן


















העלון הבא –
יצא בערב החג יום רביעי
בבקשה להביא הכתוב
עד יום שני. ברכות מתקבלות בשמחה.


אנדרטת הצנחנים

אנדרטת הצנחנים לזכרם של חברינו אמנון חרודי וחנן בוך זיכרונם לברכה, עוברת בימים אלו שיקום מחודש לאחר שבירת הכנפיים אשתקד.
לפני כשבועיים הורמו מחדש הכנפיים בניהולו של חופי.
את הפרויקט מרכז רן חדוותי. בהמשך יבוצע ניקוי חול, צביעה ושיפוץ הריצוף.

ברצוננו להודות לרן וחופי על האחריות שלקחו על עצמם.

חמי סל, איילת מוזס




ש י ח ת ק י ב ו ץ 1.9.07




















בחירת ועדת דירות

נ א ו ה ג ו ר :
אני מודה לצוות הקודם שעשה כמיטב יכולתו ומציגה את חברי הצוות החדש:אילן לוטן, גדעון אברהמי, עדה שפירא ואדווה בראון - זהו צוות המעוניין לעבוד ביחד. אנו רואים בתפקיד זה שליחות ציבורית וברצוננו לייצג את הכלל ללא הבדל גיל גזע או מין. נעבוד בשיתוף פעולה עם החברים ועם איילת ונפעל בשקיפות עד כמה שניתן.
אין ייצוג גילאי מפני שהאנשים נבחרו על פי יכולותיהם, כישוריהם וניסיונם הקיבוצי ולא על פי גיל כרונולוגי, יש לנו ילדים בגילאים שונים ונכדים וליווינו את הורינו במסלול הקיבוצי כך שהבעיות של כל שכבות הגיל ידועות לנו.
אני מאמינה שועדת דירות מתוקף תפקידה אמורה לתת פתרונות לכל חברי הקיבוץ.
ואני מבטיחה לנסות להצדיק את האמון שתיתנו בנו.
ז י ו ח ד ו ו ת י :
מברך את אלה שהסכימו למלא התפקיד, אך אין בועדה אף חבר שבין גיל שלושים לשישים ולקבוצה הזו יש לתת ייצוג של שניים. אין אף אחד שאין לו אינטרסים.
נ א ו ה ג ו ר :
הועדה אינה מורכבת לפי נציגים וכך אין לאלמנים נציג וגם לא לבני שמונים, תנו לנו לעבוד ואחר כך אם לא תהיו מרוצים נוכל לדון בעניין.
ע ת ר ג ב ע :
עדיף להוסיף מישהו בגיל המתאים, זה פשוט יותר מלשנות אחר כך.
ח מ י ס ל :
כבר בעבר היו ועדות שהוספנו להם חבר. גם כאן אם יעלה הצורך בעתיד נעשה זאת. פה בשיחה לא נוסיף.



א י ת מ ר מ ש י ח :
מפריעה לי ההערה של זיו "זה לא רציני"... צורת ההתבטאות הזו, המזלזלת באלה שישבו חשבו וניסו לתת את המענה הטוב ביותר, אינה מכבדת אותם וגם לא אותנו וצריכה להיפסק.
ח נ ה י ג ו ד ה :
אני בעד הועדה אך צריך להתחייב שאם תהיה פנייה בעתיד יצורפו אנשים בגילאים החסרים.
נ א ו ה ג ו ר :
שמות חברי הועדה נשקלו ארוכות. אני מציעה להצביע על הועדה כפי שהיא ואם לא יהיו מרוצים בעתיד נוסיף חבר.
י ו ב ל ב ן מ י ו ר :
הועדה חשובה ביותר וכדאי לבחור בה בהקדם. בועדה לא צריכים להיות בעלי עניין ולא רצוי שתהיה מסורבלת. לאחר דו"ח המבקר, אחריות הפיקוח על עבודת הועדה בידי מנהלת הקהילה. בכל מקרה יש לשפוט אותה על פי מעשיה בלבד.
ח מ י ס ל :
הועדה תפעל כשהיא מושפעת מהנחיות דו"ח המבקר.


ערעור על החלטת הקלפי
אי לגיטימיות של מעמד התושבות

ש י מ ר ק ם :
בעלון נכתב שברצוננו לפרק את הקיבוץ, אבל כך אמרו עלי גם לפני תשע שנים ערב החתימה על ההסדר. בכוונתנו להתאים את הקיבוץ לזמן ולשינויים – והמבחן לכך יהיה בפרספקטיבה של זמן.
ההחלטה נגד התושבות פוגעת בחופש הפרט, ותגרור למצב של בריחת מוחות. אם נכריח אנשים להתקבל לחברות, יהיה מי שכדאי לו והוא יישאר ומי שלא כדאי לו ילך וכך שני הצדדים יפסידו. כתושבים נשמח לקבל את עובדי הכפיים כמו את עובדי ההיי טק ואין טובים יותר או פחות.
ההחלטה אינה ישימה פרקטית; מה קורה עם מי שמתגרש ומביא בת זוג חדשה, לעומת בנו שמבקש להתחתן? מקובלת עלינו החלטה גורפת נגד התושבות, אבל על פי מצבנו, זה כבר אינו אפשרי. נוסח ההצבעה שהובאה לקלפי לא זהה לזו עליה הוחלט בשיחה.
ח מ י ס ל :
אין עובדות חדשות בערעור. הנושא נידון בשלוש שיחות קיבוץ, נכתב עליו בעלון והתקיימה שיחת הבהרה עם עו"ד. אין לי ידיעה איך "בריחת מוחות" מתקשרת להצעה. גם הטענה על אי הצלחה מסיבות טכניות אינה תופסת, כי לא נוסתה על ידינו. נוסח ההחלטה הוא פשרה שהתקבלה, לאחר שהובהר לנו שאין אפשרות להכיל אותה על מי שכבר התקבל. דמוקרטיה היא קבלת הכרעת הרוב בכל תחום ובכל רוב – והנושא שכאן אינו דן על אורחות חיים.

בהצבעה אם לקיים הדיון
הוחלט לקיימו ב-30 קולות

ר פ י ש פ י ר א :
אינני רואה כאן בעיה עקרונית לגבי עתיד הקיבוץ, אבל היה לי קשה לקרוא את נוסח הדברים שנכתבו בעיתון, אם ברצונכם להשפיע, אל תתנשאו, הרגשתי בכתוב גם ביטויים של טינה.
ק ו ב י ג ר ו ס מ ן :
אני תומך בערעור, אך נגד הסגנון שהוא לרעת כולנו - והסגנון חשוב מאוד בחיינו. האמירות על קנאות ופונדמנטליזם אינן עומדות במבחן ההנמקה הלוגית, ולא במבחן ההקפדה הלשונית, ובעיקר לא במבחן הטהרה האקולוגית – ורק מוסכות עוד רעל אל תוך אוירה דחוסה ומחניקה בלאו הכי. שני הצדדים צריכים להירגע. אם חפצי חיים אנחנו, חייבים לפרק את המחנות.
לדעתי אין אפשרות ליישם את ההחלטה נגד התושבות למרות טוהר הכוונות. הדרך היחידה להצליח, היא שיהיה לתושבים עניין להיות חברים - ובכך צריך להשקיע.
ח ג י א ר ל י כ מ ן :
לראשונה בחיי איני תומך בדיון על הערעור. התהליך היה יסודי, ממצה, איפשר לכל מי שרצה ליטול חלק בויכוח והיה ללא רבב: בוצעו פגישות עם ה"משפחות החצויות", התקיימו שלוש שיחות קיבוץ – אחת מהן עם עו"ד הקיבוץ, ובאחרונה הובאה הצעה מתוקנת, וגם התקיים רב שיח בעלון. צריך לדעת לעשות גבול כדי לא לטרפד עבודה סדירה של הנה"ק וגופים נוספים. ולעודי – כחבר צוות התאום, עליך לגלות יותר חברות וסולידריות.
ע ל ו י ת מ ר ק ם :
רוב ניסוח הערעור הוא שלי. אני מסכימה שהוא בוטה ומתנצלת אם פגעתי במישהו. רציתי להסביר את עצמי בצורה ברורה, מדוע הודעתי בשיחה הקודמת שאם תתקבל ההצעה "אחזיר את כרטיס המועדון".
ע ת ר ג ב ע :
אינני סובל שמתייחסים אלי מלמעלה, אינני עושה כך לאחרים. למרות הדיבור השקט, ההתנהלות היא אגרסיבית והמעשים הם אלה שקובעים. זו גם הסיבה שהצבעתי נגד הערעור.
א י ל ן ל ו ט ן :
בניגוד לטענת המערערים, הקיבוץ הוא חברה שחסמי הכניסה אליו הם הנמוכים ביותר בהשוואה לארגונים אחרים, וזאת בתנאי שמי שרוצה להצטרף מתכוון לכך. אני לא מאמין שניתן לקיים קבוצה כלשהי שיש לה חוקים פנימיים כאשר מסה גדולה של אנשים שחיים בה לא שותפים לחוקיה - לכן התושבים יביאו בהכרח לקריסת הקיבוץ, כפי שאני מבין אותו. אני אומר זאת מתוך ראייה תהליכית ולא נקודתית. שום החלטה לא ניתן לקיים במאה אחוז. השאלה אם רוצים באמת להיות קרוב ככל הניתן למרות הכישלונות לאורח החיים בו מאמינים. אני מאמין שרוב החברים הבינו על מה הם מצביעים, כך שהטענה על ניסוח עילג להצבעה ריק מתוכן.
לכל מועדון חברתי, אם זה צבא, או רופין יש תנאי כניסה מחייבים אחרת אין מתקבלים, כך בכל קבוצה שיש לה מכנה משותף. הקבוצה היחידה שמוכנה לקבל כל אחד הוא הקיבוץ, בתנאי שהמצטרף יקבל את החוקים. שי צודק, צריך להסתכל בפרספקטיבה, ולפיה, קבוצה שאינה שומרת על חוקים מחייבים, ויש בה רבים שאינם שומרים עליהם – לא תשרוד.
אם איננו רוצים קיבוץ – אז אין לנו משימה משותפת. אבל מי שרוצה לשמור על ייחוד – התמהיל של תושבים וחברים יפרק אותנו.
בריחת מוחות – יהיה של אלה שאינם רוצים להיות כאן.
אין מאה אחוז הצלחות. אבל צריך להתכוון לקצה שברצוננו להגיע אליו ולשם נתקרב, כשלא מתמודדים נמצאים היכן שלא רוצים. באשר לניסוח בקלפי – כולם ידעו למה הכוונה.
א ב ר ה ם ש ח ם :
נראה שלמי שאין בעיה אישית בנושא, קל להיתפס לשורה או ניסוח, אבל מאחורי המשפטים עומדים אנשים חיים! על הנה"ק לפתוח את הלב כי הם נציגים גם שלי. קל לדבר על שמירת הקיבוץ, אבל בקיבוץ מסתובבים גם אנשים שרוצים דברים אחרים ולהיות במעמד הזה זה לא קל, למרות שחושבים שאתה רק מרוויח.
גם ילדיכם עלולים להתגרש חס וחלילה, ואז אם יש משפחה גדולה שעומדת מאחור, משנים את ההחלטה שתתאים לנסיבות – ולמי שאין משפחה מאחוריו הוא במעמד פחות ובצרה. אבל היום אני נחוש ולא קל לכפות עלי את מה שאיני מקבל.

ח ו ה כ ה ן :
להיות חבר של תושב זה לא כיף, זה מייצר מעמד ותחושה שונה. הבעיה היא שאין לנו חוקים וכללים ברורים. איני רוצה שיתקבלו לקיבוץ מי שאינו רוצה או מי שאין לו ברירה. המתקבלים היום אינם מתכוונים לקיבוץ שאנחנו מתכוונים, האם נבדקה מידת האחריות שלהם? הכפייה שלנו אינה טובה גם כלפי החברים. המסר צריך להיות שכדאי לגור כאן ואז כולם ירוצו לכאן. אבל הגרוע ביותר היא ההחלטה להחתים את הבנים על בני/בנות זוגם. להחלטה זו אין תוקף לאחר שיהיו חברים ואיזה הורה ימליץ לילדו לעשות זאת?
לדעתי ערעור הוא דבר טוב, שמאפשר לברר ולדון מחדש בכל החלטה.
א ו ר י ל י ס :
הצבעתי בעד התושבות. אך הסגנון של הדיון הציבורי וצורת הביטוי מאוד חשובים בעיני, במיוחד שאנו לפני דיונים חשובים על דרכו של הקיבוץ. וכאן יש דוגמא כיצד לא לעשות זאת, הביטויים מקוממים אפילו את מי שבעד. אנו מצווים בכבודם של חברינו ושל שליחי הציבור שלנו. הנכתב עושה דה-לגיטמציה לעמדת המזכירות ומטיל ספק באינטליגנציה שלהם. גם להציג אולטימאטום "אעזוב אם לא תתקבל עמדתי" אינו מעשה דמוקרטי. חוסנם של ארגונים מוצלחים קשור לשמירה על ערכי הליבה ויש בגישת המזכירות ניסיון לשמור על ערכים אלו, לכן ההיתיחסות במאמר לנקודה זו שגויה מעיקרה.. אני קורא לכולנו לשמור זה על כבודו של חברו ועל כבודם של ממלאי התפקידים שהם השליחים שלנו.
מ א ר ק ב ר ס ל ב ס ק י :
מה יקרה אם אתגרש ואביא מישהי? עוד אקבל דירה ותקציב מוגדל...
הבנים שלנו הולכים מכאן, ונשארים האבות והסבים – בואו נעשה משהו שירצו להישאר כאן ולא נלך אחורה.

ה ר א ל י ג ו ד ה :
אף אחד לא יודע כיצד להשאיר בנים בקיבוץ. וגם איני זוכר שהחלטנו שלא נרוויח כסף ושלא נשתדל שיהיה כאן טוב – אנו עושים מאמצים בכיוון זה.
המצב שבו בגוף אחד יש שתי דרכים אינו אפשרי. גם בני זוג משתי ארצות שונות אינם יכולים לבחור את החוקים והזכויות המתאימים להם משני המקומות. כך גם אנחנו. אני בעד שני בני זוג תושבים אבל לא לחוד.
מ ל י ק ג ו ר :
אין ערעור על הזכות לערור. גם עו"ד כהן אמר שהבעיה היא לא משפטית אלא חברתית. אותי התושבים אינם מפחידים, זוהי בעיה חברתית אנושית שנוכל להתמודד עמה – בד"כ הם אינם בוחרים בכך אלא זה בוחר אותם. הלגיטימציה למצב תוריד את המתח.
מ נ ו א ל ו ן :
מתוך הכרות מקרוב של 25 השנים האחרונות, יש בנושא יותר אמוציות מאשר השפעה מהותית על המציאות, וההחלטות אינן משפיעות על בחירות הקהילה. ב 2002 החלטנו על לגיטמציה לתושבות, אך הקיבוץ לא קיבל חברים בקלפי. גם אם נקבל את ההחלטה נגד התושבים, אין זה אומר שנבצע במאה אחוז. אין אפשרות לכפות, הנושא רגיש ועדין ואינני יודע אם ניתן לבצעו. אולם הצוות המוביל היום נחוש לנסות ולכן מציע לתת להם צ'אנס. העתיד יוכיח שגורלות לא יקבעו פה ומי שירצה להישאר לא ניתן להוציאו בניגוד לרצונו.
ז י ו ח ד ו ו ת י :
עלינו למהר להקים שכונה קהילתית ליד הקיבוץ ומי שלא ירצה להיות חבר יגור בה. אני מציע להשכיר לתושבים בית בקיבוץ ועם הבניה יעברו לשם.
ע ו ד י ד ג א י :
הנייר שהוגש לא היה מוצלח והסית את הדיון מהערעור לניסוחו ובכך פגע בסיכויי הצלחתו. אנו חיים ביחד וצריכים למצוא דרך להידברות, גם מכתבו של אביטל בעלון לא תרם לכך.
לחגי – חשוב שתהיה סולידריות בין חברי ההנהלה אך כאשר מדובר בנושא עקרוני וחשוב, אני חייב לנהוג על פי מצפוני.
עקרונית, כל עוד אנו קיבוץ מסורתי, אני נגד קליטתם של תושבים כחברי קיבוץ, מן הטעם שאנו נהנים מתשלומיהם ואיננו חייבים לחלוק עמם את רכושנו המצומצם ללא תשלום מניה על ידם. בקיבוץ מתחדש יהיה ניתן לקבלם לקהילה ולא לאגודה.
כדי להמשיך להיות גאה בחברותי בעין שמר, אני נלחם נגד ההחלטה, ובמיוחד נגד הסעיף המחייב את בנינו בחתימה מראש על התחייבות בן זוגם בעתיד להיקלט בקיבוץ. כל אחד צריך לשים עצמו במקום בניו ולראות אם ימליץ להם לחתום. אני מציע להצביע בעד הערעור כי ההחלטה היתה לא מוסרית ובלתי ישימה.
א ב נ ר א ר ב ל :
מה שנכתב אי אפשר לחתוך אפילו בגרזן - ואז הסליחה כבר לא שווה - והדבר מזיק לכולם. העיתון של עין שמר מגיע לכל העולם.
ש י מ ר ק ם :
מודה לעודי שהזכיר שדברים קשים אחרים גם הם נכתבו בעלון.
השיחה הפכה לדיון על הסגנון ועל כך אני מצטער כי לא הייתה לנו כוונה לפגוע. אני מבקש לתקן את הדברים שכתבנו, להשמיט את האמירות שפגעו, ולנסחם כך:" ההחלטה על התושבים פוגעת בחופש הפרט ומזכירה משטרים שמרניים". הקטע של החתמת הבנים לא יצליח, זו החלטה אומללה ומוטב לנו שהחלטה זו לא תגיע עם העלון לכל העולם.
ח מ י ס ל :
בגלל השעה המאוחרת לא נדון בסעיף התקציב האישי החדש והוא יובא בקרוב לשיחה.








ת ו ד ה
לצוות המרכזים כשבראשם סמדר שם טוב
המון תודות על חופש מעניין, מהנה, מושקע, עם הרבה מחשבה.
בכל פעם אתם מצליחים להפתיע אותנו מחדש בעושר הפעילויות.
כל הכבוד לכם ושתהיה לכולנו שנה טובה.

קרן ואיתי בשם הורים רבים


לציבור החברים והמצלמים

מכונת צילום משוכללת ומודרנית עומדת לרשותכם במשרדי הקיבוץ (קוקימן לשעבר.
נגה שורר תשמח לעזור לכם בהפעלתה ובשימוש בה.

מכונת הצילום בהנה"ח מיועדת לשימוש הענף בלבד – אנא התחשבו בנו.



בתודה מראש
עובדי הנה"ח



מפגשי בוקר
המפגש הבא יתקיים אחרי ראש השנה ביום חמישי 20.9. להתראות, גלי.














ת ו ד ו ת
משפחת בן יהודה מודה לכל החברים
אשר תרמו לכיבוד זיכרה של אשתי,
אמנו וסבתנו נורי בן יהודה.
למנו על הארגון ועל התמיכה, לחמי
על התאום, ליגאל כץ על הצד הטכני,
לעלי אלון, אבישי ורפי על הדברים
היוצאים מהלב על דמותה של נורי.
כמו כן לרעיה, דליה ודלין על הדאגה
ואירגון האירוח.
ולכל בית עין שמר על ההשתתפות
בצערנו.
בתודה ובאהבה
משפחת בן יהודה.












חברת המשקפיים
תגיע לעין שמר
ביום רביעי
19.9.07

חברים המעוניינים בבדיקה יפנו בבקשה לעידית רונן.





































לצ