חפש בעלונים קודמים

עלון 38 (3758) 19.9.09

ערב ראש השנה תש"ע עלון 38 (3758) 19.9.09



תחל שנה וברכותיה שנת תש"ע

הנה הסתיו, כבר דופק בדלת
מחזיק בין ידיו, רוח מלטפת
והנה האוויר, הרבה יותר רגוע
גם הוא הרי מרגיש, עכשיו זה כבר ידוע...

שתהיה לנו שנה טובה,
שנה טובה בכל הארץ
ושיהיו לנו ימים יפים
ימי שלום באים לארץ
יגור זאב עם כבש,
נמר עם גדי ירבץ

הנה השדות, כבר מוכנים לגשם
וכל הרחובות, נשטפים בקסם
והנה הפרחים, נפתחים בשקט
מעבר להרים, הקשת מבשרת...


שתהיה לנו שנה טובה,
שנה טובה בכל הארץ
ושיהיו לנו ימים יפים
ימים של אור באים לארץ
יגור זאב עם כבש,
נמר עם גדי ירבץ.










ח ג י ג ת ר א ש ה ש נ ה


בסימן
שניים שהם אחד

נחגוג יחדיו את ראש השנה
על הדשא הגדול
בשעה 20:30

ב ת ו כ נ י ת :
יומני עין שמר, דואטים ואווירה...


לחיילינו היקרים והאהובים
שנה טובה ושמחה!
שמרו על עצמכם.

הלוואי והשנה הקרובה
תביא עמה את השלום המקווה!

















גדי ותומר בחופש
אני יוצא לחופש
מ – 19/9/09 עד 3/10/09.
ניתן לפנות לעמי במקרים דחופים בלבד
(כאשר אין קו טלפון ו/או אינטרנט כלל!)
ל ה ת ר א ו ת
גדי גלעד

טלפונים סלולריים
אני יוצא לחופש בין התאריכים
18/9 וה- 4/10
עמי גלעד יחליף אותי בטיפול
בכל בעיה דחופה עם הטלפון הסלולרי
שנה טובה - תומר גורן




"לא כל ממזר מלך"
קיבלנו הזמנה מושקעת על דף וורוד, ליום שלישי שעבר, לקבוצת הגיל שלנו (וותיקים), לבוא למפגש במועדון, אחה"צ,
עם עו"ד גלעד לוי המתמחה כדברי ההזמנה, בגישור קהילתי. על ההזמנה לא היתה כל חתימה, של הגוף המזמן
את הפגישה, הבנו שבנושא גישור עסקינן, "באנו, הקשבנו אך לא נדלקנו", "היונה" (היו לנו דימוים של שלום - גישור
וכל מה שיונה מסמלת בעיננו) הפכה חיש מהר ל"עיט", במקום לשמוע מאיתנו מה רוצים, מה חושבים וממה חוששים,
מה קורה, מה הולך?, השמיע את דעתה הנחרצת והמלומדת מה טוב בשבלינו ומה טוב לקיבוצנו שזה אך ורק "הקיבוץ
החדש - הדיפרנציאלי על כל צורותיו (וצרותיו).להבא, אני מציעה למארגני המפגשים האנונימיים והלא אנונימיים, "לקרוא לילד בשמו ובשם אביו" שאם לא כן הילד
הוא "ממזר" ולא "כל ממזר הוא מלך ",(זוכרים את ספרו היפה של הסופר משה שמיר: "כל ממזר מלך"?).
אם ההטעיה נעשתה במזיד - אז, פויה, לא יפה, פוס, כך אנחנו לא משחקים, אם בשוגג,?, להבא כדי לשים לב
לשקיפות ובקטנה ,התנצלות תתקבל בהערכה, יותר מזה אנחנו לא צריכים.
ניצה חופי











שיחת קיבוץ שהייתה מתוכננת ליום שני הקרוב 21.9.09 נדחית בשבועיים ותתקיים ב 5.10.09.


למוזיאון דרוש
מדריך תורן לשיבוצי שבת
משך השיבוץ: 5 שעות
בין החודשים ספטמבר - יוני
תדירות: פעם בחודש לערך (בחגים ומועדים הסבב מתקצר).
תפקיד: קבלת קהל הדרכה במוזיאון, לרוב משפחות עם ילדים.
המתאימים יעברו הכשרה מתאימה
תחילת שיבוצים: אוקטובר.
המעוניינים בתפקיד או בפרטים נוספים
אנא פנו לטובית בהקדם.





ענף הבגד מאחל לחיילים חג שמח ומודיע כי כביסת החיילים תהיה כרגיל בשבת.


צילומים
לידיעת המחפשים אותי בחדר העלון -
אני נמצאת במקום בתחילת השבוע - שעה בבוקר ואחר כך רק אחרי 12:00
חמישי ושישי – אהיה בחדר העלון.
נ ו ר י ת


בהדרן מחפשים אחר:
כריות, חרוזים ומחרוזות של ילדים ונשים, כדורי צמר חדשים וישנים. וכמובן בדים יפים ופרחוניים.
אפשר להביא לחדר עלון או לתא הדרן במחסן הבגדים.




נ ד ה מ נ ו !

ביום שני בבוקר נדהמנו לראות שחצר הגרוטאות של גן אורן הרוסה! כל החפצים זרוקים והפוכים. נראה שמישהו בא להרוס ולא לשחק.
אנחנו מבקשים את עזרת הציבור: מי שראה או שמע אנא יבוא לומר לנו. אנחנו רוצים לדעת מי הרס וקלקל, כדי לבקש את עזרתו בשיקומה של החצר.

בהזדמנות זו, אנו מבקשים פעם נוספת שלא לבוא לשחק בחצרות הגנים והמרכזים. החצרות הן חלק מהגן או המרכז, הילדים בונים ומסדרים, ואנו מצפים לפגוש את החצר כפי שהשארנו אותה.
תודה, ענת



נועם הספר מגיע ביום שני הקרוב. ההרשמה על הלוח.

שנה טובה
מהחלבייה!
עברנו שבועיים ראשונים עם המוצרים בכלבו וכאן המקום להודות לצוות הכולבו שקיבל אותנו בסבלנות, בשיתוף פעולה מלא ובחיוך. עשיתם לנו טבילת דבש נעימה מאד!



הבהרה קטנה לגבי המחירים (לאור שאלות הקהל): כפי שראיתם, המחירים על המוצרים הם לפי יחידה ולא כפי שהיה בעבר. זאת משום שיותר נוח לקנות כאשר מוטבע מחיר על האריזה ולא צריך לנחש לפי משקל. נציין, שהמחירים לא עלו ויש לשים לב שהם נשארו מאד זולים יחסית למוצרים המקבילים של החברות המתחרות. אחוזי הרווח של הכולבו לא גרמו להעלאת מחיר אלא רק שינו את אופן התחשיב שלו. אנו עושות כל מאמץ שמדפי המוצרים שלנו יהיו נגישים, מטופחים ומזמינים. המוצרים שלנו מגיעים טריים למדף ולכן לא כל יום מגיע הכול. שימו לב ולאט לאט תלמדו מה מגיע ומתי. בכל מקרה, תאריך התפוגה מצוין על האריזה לנוחיותכם!

לכבוד החג והשנה החדשה תוכלו למצוא מגשי גבינות מסוגים שונים ואת שלל המוצרים הקבועים.

שיהיה לכולנו חג שמח ושתהיה שנה שקטה, רטובה ומוצלחת!
צוות החלבייה.


ב ר כ ו ת
הסרט "אסקייפלנד" של אורן תירוש המספר על משפחתם של אשל ואדעל
התקבל לפסטיבל הסרטים הדוקומנטאריים היוקרתי בעיר ליסבון.


ת ו ד ו ת
תודה לאוריין גנדלמן שנענתה במאור פנים לפנייתי לטפל במפגע בטיחותי בדרך למלוא, ותודה לעטר שנפלד וצוות הנוי שמילאו את השקע בכביש ובכך תרמו לבטיחות נוסעי הקלנועיות למילוא.
בברכת שנה טובה
מקשרת – יהודית סגולי

מהמתפרה
שתי תזכורות
בגדים לתיקון – להביא בבקשה נקיים.
המבלים בפאב – מתבקשים להשליך בדלי הסיגריות לפח ולא להשתמש במרפסת שלנו למטרה זו.


מקל מתנועע
כל צפע – סופו לתלייה. הצפע שנראה לפני חודש וחצי בגינתה של גניה, חזר לבקר את דלין והפעם יכולנו לו, והענק הלוחש בגודל של 110 החזיר נשמתו לבורא...

י ו ס י - ט י ו ל י ם








עדכוני מש"א
דרוש/ה
רכז/ת ועדת ביקורת
מכרז זה כבר פורסם, אך איננו מוצאים רכז לועדה ולכן אנו פונים פעם נוספת בתקווה שהפעם ימצא הרכז.


תחומי אחריות:
· קביעת נושאי הביקורת
· קשר שוטף עם המבקר
· פיקוח על עבודת המבקש
· ניהול ועדת ביקורת
· מעקב אחר החלטות הביקורת

דרישות התפקיד:
· הקפדה על כללי האתיקה
· בעת מילוי התפקיד לא יהיה יו"ר הביקורת חבר באף גוף ניהולי בקיבוץ.

כישורים נדרשים:
· יושר
· אמינות
· אחריות
· עבודת צוות
· אובייקטיביות.

ניתן לפנות לרוני עד ל – 29/9/09


דרוש/ה
עורך/ת לעלון הקיבוץ

דרישות התפקיד:
יכולת כתיבה ועריכה
דיסקרטיות ושיקול דעת
יוזמה.

התפקיד כולל:
עריכת עלון מדי שבוע

היקף משרה – 2/3.

המעוניינים יפנו לרוני גלעד עד 29.9






שיחה עם
רקפת זהר

שנה חדשה בפתח ורקפת כבר שנה ויותר בתפקיד המזכירה - זהו זמן מתאים לסיכום ביניים שמתאים גם לסיכומי השנה שחלפה.

מה הסיבה שהסכמת לקחת על עצמך את תפקיד המזכירה?
הרבה שנים ישבתי בעין שמר על הגדר כמתבוננת, והרגשתי שהגיע הזמן לתרום את חלקי לחברה שבה אני חיה. לצד תחושת המחויבות הרגשתי שאחרי שש-עשרה שנים, הפכתי חלק מהקהילה ויש לי כבר את הזכות המוסרית להשפיע. התחלתי עם חברות בוועדת תכנון, אחר כך ריכזתי את הוועדה ונבחרתי להנהלת קהילה. במקביל לקחתי תפקידים גם במוסד, והרגשתי מוכנה לתפקיד מרכזי יותר.

מה היו הציפיות שלך מהתפקיד, ומה את רואה היום?
לא התעמקתי בציפיות, ובכלל אני לא חזקה בתוכניות קדימה. אני קופצת למים וסומכת על עצמי שאדע להתמודד עם מה שיבוא. בסך הכל אני מכירה את עין שמר, מה כבר יכול להיות? קיוויתי שאנשים יגיבו אלי בחיוב ושאצליח לקדם את מה שחשוב לי.

ומה זה?
בשיחת הקיבוץ שבה הצגתי את עצמי דיברתי הרבה על "מנהל תקין": יחס שוויוני לחברים, נהלים מסודרים, היררכיה של קבלת החלטות, פרסום, עמידה בהחלטות. זה אכן נושא שאני מרבה לעסוק בו, ואני מגלה שני דברים: א. שלפעמים היישום של מנהל תקין הוא מאוד קשה, והוא אף פעם לא יכול לבוא רק מלמעלה, הוא דורש מה שנקרא "תרבות ארגונית" ותרבות הוא דבר שלוקח הרבה זמן לבנות ולהנחיל. אני חושבת שעין שמר מתקדמת בכיוון הזה, אבל מתברר שאף פעם זה לא מספיק. כמה שלא תפרסמי, יגיד מישהו שלא פרסמת בזמן או שהסתרת חלק מהעובדות. כמה שלא תשקיעי בניסוח, מישהו ייפגע ומישהו יאמר שהניסוח מטעה.

תחום אחר שהיה לי חשוב לקדם הוא שיפור השירות לחבר: מענה לפניות, תגובה לשאלות, ראיית החבר כ"לקוח" – במובן החיובי. שירות טוב מעניק לכל חבר תחושה שהוא שווה ונחשב – ולא רק הלקוחות ה"בעייתיים" שבלאו הכי מקבלים יחס אישי. צריך להגיע לזה שחבר לא ירגיש שהוא מבקש טובות, אלא שהוא מקבל את המגיע לו בזכות. כמובן שמהצד השני עומדים אותם חברים שבטוחים ש"הכל מגיע להם" – וגם אותם כולנו מכירים... אין מה לעשות, צריך לתמרן.

לגבי פרסום ושקיפות - כמי שהיתה המון שנים בוועדות עלון למיניהן, וגם בעין שמר בוועדת אתיקה של העלון, אני מאוד רוצה ומשתדלת שבעלי התפקידים ישתמשו בעלון ליידוע ולשיתוף החברים. אני עצמי משתדלת לעשות זאת, גם כרכזת ועדת תכנון הקפדתי על פרסום תקופתי, וגם כמזכירה – בעיקר במה שקשור לשיחות קיבוץ ולצוות שינוי.
אבל, גם בשקיפות צריך להשתמש בצורה מושכלת; שהרי אנחנו קבוצה צפופה של אנשים, שגם כך יודעים יותר מדי אחד על השני. ברוב הנושאים האישיים טיפול שקט מועיל יותר מפרסום – כמובן בהנחה שממלא התפקידים עושים מלאכתם אמונה ולא מותחים את "היחס האישי" מעבר לגבול.

במה את עסוקה רוב הזמן?
הוקצו לי 3 ימי עבודה בשבוע ולאחרונה נוסף יום – אבל כידוע התפקיד אינו מבוסס על "יום עבודה" אלא הוא סוג של 24X7... חוץ מזה אני גם ממשיכה ללמד במוסד וקצת לכתוב.

בחודשים הראשונים בתפקיד, הייתי מאוד עסוקה במציאת מנהל קהילה וארגון מחדש של ההנהלה. כמו כן היו נושאים שהייתי צריכה ללמוד ממש מהתחלה, כמו עבודה מול עורכי דין, הבסיס העסקי של הקיבוץ, נדל"ן – נושאים שהיו זרים לי. נכון ששכל ישר תמיד עוזר, אבל צריך להכיר את השפה וללמוד חומר.

לגבי הקהילה – יש לנו הנהלת קהילה מאוד חזקה ורצינית ואפשר להתייעץ ולקבל נקודות מבט וכיוונים להתמודדות עם סוגיות שעולות על הפרק.
ועדיין חלק גדול מהזמן, הרבה יותר מששערתי, מוקדש לנושאים אישיים. כאן דווקא הרצון להגיע להסכמות, לא לנקוט בכוח, ולשמור על רוח טובה, מחייב בלי סוף שיחות, מכתבים וניסוחים שגוזלים הרבה מאוד זמן. כמובן שהמפגשים עם חברים שונים מאד. יש כאלה ש"תענוג לעשות איתם עסקים" גם כשהמחלוקות גדולות, יש כאלה שמטיפים מוסר ומסבירים לי איך למלא את התפקיד, ויש כאלה שמבטאים עוינות רבה וחוסר אמון. חלקם מראש לא מאמינים במערכת ופונים לגורמים חיצוניים כגון עורכי דין. החברים ודאי שמו לב שהתקנונים בשנים האחרונות נושאים אופי משפטי וגם זה מבטא את הירידה ברמת ההסכמות בינינו; יש פחות שפה משותפת ופחות הסכמות, והיכן שאין הסכמות צריך חוקים.
מכל ההפתעות שהיו לי עם כניסתי לתפקיד, הקשה ביותר להתמודדות הוא חוסר האמון העמוק שאני מרגישה מצד חלק מהחברים.

תפרטי...
למשל, אנשים רבים לא מאמינים שאנחנו מטפלים במי ש"לא בסדר". לא מאמינים שהצדק נעשה אם הם לא רואים אותו בעין (ורצוי, בכיכר העיר, על חבל..). יש שמבטאים תחושות של קיפוח, וטוענים כי המערכת נוהגת איפה ואיפה. כאן אני יכולה לצטט את מליק שאומר שכל חבר דורש להפעיל את מידת הדין עד שזה מגיע אליו, ואז הוא רוצה שינהגו בו במידת הרחמים.. – ובתרגום: חשוב לנו להקפיד על שוויון מוחלט, עד שזה מגיע אלינו ולצרכים המיוחדים שלנו... אני יכולה לומר שאני עושה שמיטב יכולתי לשמור על גמישות במסגרת ההחלטות הקיימות, אבל האמת היא שבקיבוץ כל כך מגוון, לכל אחד יש צרכים מיוחדים, והצורך הוא אמיתי ואותנטי, ויש משהו מוזר בזה שאני צריכה להחליט איזה צורך לגיטימי ואיזה לא.
לאחרונה נתקלתי גם בחוסר אמון על רקע של תהליך השינוי. יש חברים שבחרו בי על סמך האמונה שאקדם את רעיון הקיבוץ השיתופי ורואים בי כמי ש"בגדה" וחצתה את הקווים. טוענים שתפקידי להיות אובייקטיבית, וכועסים שאני מגלה עמדה שונה.
כאן חשוב לי להבהיר; כאשר הצגתי את עצמי בשיחת הקיבוץ לפני בחירתי, אמרתי שאני באה ממסורת שיתופית ואוהבת את החיים השיתופיים. אבל באותה נשימה גם אמרתי שהערך הכי חשוב בעיני בקיבוץ הוא שהחברים מעצבים לעצמם את חייהם כפי שמתאים להם, ושתפקידי כמזכירה הוא לעזור לחברי עין שמר לעצב את הקיבוץ שהם רוצים בו, ולא בזה שאני רוצה או בזה שחייתי בו כילדה.

איך את יכולה לדעת מה רצון החברים אם עוד לא היתה הצבעה?
אנחנו הרבה לפני ההצבעה, אנחנו עוד בשלב של לשמוע את רצונות החברים.
גלעד לוי, בשיחותיו עם החברים, עשה הבחנה מעניינת בין דעה-אמונה שהיא משהו שלא ניתן להתפשר עליו או להתווכח עליו, לבין צורך, שניתן למצוא לו מענה או פתרון. חלק מתפקידי הוא להציף ולהניח על השולחן את רצונותיהם של חברים רבים שאולי עד היום פחות באו לידי ביטוי. מבחינה זאת החוברת שצוות השינוי הכין היא רק "טריגר" לדיון, אנשים צריכים לשוחח ולבדוק אם ההצעות הללו עונות על הצרכים שלהם או לא.

אם רצית קיבוץ שיתופי – מה גרם לך לשנות את דעתך?
אני לא בעד שיתוף כרעיון מופשט. כמו שאני לא בעד נישואין כרעיון מופשט. נישואין זה טוב בשביל שני אנשים שרוצים לחיות יחד. נישואין ללא אהבה וחברות – יכולים כידוע להיות די גיהנום... אותו דבר לגבי קיבוץ. אם חלק משמעותי מהחברים לא רוצים להשתתף איתי, מה אני אעשה? אכריח אותם? אבל בעצם זאת לא השוואה כל כך טובה, כי בנישואין לרוב יש "או-או" או להיות ביחד או להיפרד. ואילו בקיבוץ, לשמחתי, יש גם הרבה דרכי ביניים, ומה שעומד כיום על הפרק הוא לא לפרק את הקיבוץ, אלא להקטין קצת את רמת השיתוף.

יש בזה גם הגיון, כי ככל שהשונות בין אנשים רבה יותר, ככה המכנה המשותף שלהם נמוך יותר. בעין שמר הקהילה כל כך מגוונת, יש קשת גילאים רחבה, צרכים שונים, אמונות שונות. אז במקום להסתכל כל הזמן אחד בצלחת של השני, ייתכן שאנחנו צריכים להוריד את רמת השיתוף דווקא כדי להישאר חברים.


על מה את מבססת את ההנחות שלך?
מה שאמרתי קודם לא מתייחס לדעות ועמדות, אלא לשפה המדוברת; חברים מדברים אצלנו בשפת ה"אני" (אני צריך, אני צריכה, מה יהיה טוב לי, לתקציב שלי, למשפחתי וכד') וכשזו השפה, וזו צורת החשיבה, משמעו שמרכז הכובד כבר עבר מהשיתוף הקהילתי לאינטרס הפרטי. זה משהו שקרה כבר די מזמן. כשהקיבוץ התקדם לכיוון של "מימוש עצמי" על חשבון "נאמנות לקולקטיב". זה היה מהלך נכון ואנושי, הבעיה היא שהחירות החדשה הגיעה בלי שום אחריות. שיחררנו את עצמנו מעריצות "סדרן עבודה". לכל אחד מותר לעבוד איפה ואיך שהוא רוצה כדי לממש את עצמו. אבל לא הצמדנו לחופש הזה שום אחריות. בתור נערה, אבא שלי תמיד היה אומר לי: "תחליטי מה שאת רוצה, רק תדעי שלכל החלטה שלך יש מחיר". אצלנו שכחו לדבר על המחיר...

אז לדעתך אין בעין שמר מקום לקהילתיות? לשיתוף?
להיפך. דווקא בגלל שבעין שמר יש תחושה של יחד ושל קהילתיות, אני מקווה ומאמינה שהיא תשרוד גם את השינוי. כמו שאמרו שוב ושוב חברים במעגל הצעירים שנפגש בשבוע שעבר – הכל תלוי בנו. נרצה – תהיה ערבות הדדית. נרצה - תהיה תרבות קהילתית. ואני אישית, מקווה שנרצה...

בחרת תפקיד מאד קשה וגם כפוי טובה - מה את מוצאת בו טוב?
באופן כללי, אני מרגישה שקיבלתי הזדמנות להשפיע, לעשות שיהיה יותר טוב. אני לא מתכוונת ל"השינוי" דווקא. כל עניין שהצלחתי לקדם – מבחינתי הוא מקור לסיפוק.

מה את אוהבת בעין שמר?
החלק הכי טוב בעבודה שלי הוא המפגש עם האנשים: השותפים שלי לעבודה, חברי ההנהלות, רכזי ועדות וענפים, חברים שניגשים לומר מילה טובה או למתוח ביקורת חברית, ויש גם טיפוס שגיליתי את קיומו – הצדיק הנסתר – אותם חברים שללא מינוי וללא תגמול ומבלי שעות נוספות, לקחו על עצמם משימות, בין אם ללוות אדם במצוקה, או לקדם עניין לטובת הכלל - ויש כאלה לא מעט – שפשוט טוב לפגוש בהם. האנשים שלוקחים אחריות, שאכפת להם מעבר לקצה אפם - הם חוט השדרה של הקהילה, הם המימוש היומיומי של "אחריות חברתית".

מה את מאחלת לקיבוץ לשנה הבאה?
קשה להימנע מבנאליות – ובכל זאת: שנתקדם למימוש הרצונות, שנחפש לא רק הכרעות אלא גם פתרונות, שנדע לשמור על החוזקות שלנו ועל תרבות היחד.
אני מאחלת לנו שנבנה את הבתים החדשים שאנחנו מתכננים ושנתחיל לעסוק ברצינות בשכונה החדשה ש"מעבר לוואדי", שהיא בעיני סמל להתחדשות, קליטה והתפתחות.

תודה לרקפת על השיתוף.

ראיינה: נורית משיח















תוצאות הצבעת הקלפי לשיחת
הקיבוץ שהתקיימה ב 7.9.09
סעיף
בעד
נגד
תוצאה
1. אוריין גנדלמן לסידור רכב


עבר
2. הפרטת חוגים בחינוך
46
113
לא עבר
3. שילוב מרכיב זמן בחיובי רכב
103
62
עבר
4. סעיפי תקנון צעירים
הצעת התקנון
תיקונים
סה"כ
סעיף 4.4 מקרים חריגים
49
61
התקבל תיקון אורי שפירא
סעיף 5.1.2 קבלה לחברות
69
52
הסעיף ללא שינוי
סעיף 5.1.3 גיל סיום מסלול
94
21
הסעיף ללא שינוי
סעיף 5.2.2.5+6 הטבה בשיחרור
69
46
הסעיף ללא שינוי
סעיף 7 הנחת שכ"ד לסטודנטים
50
60
התקבל תיקון אסתר לרר

· ההצבעה על התקנון המתוקן תהיה בקלפי הבא (אחרי השיחה של 21.9.09)






שעות פתיחת מרפאת השיניים

יום
שעות
נמצאים
שני
13:00 – 8:00
איתמר הרופא
רביעי
13:00 – 8:00
13:00 – 8:00
איתמר הרופא
חגית השיננית
חגית בורלס נמצאת בשעות הבוקר במרפאה – פרט ליום שישי






ט ל א י ז ן :
לכל חברינו בקיבוץ עין שמר ובמיוחד למשפחתנו הגדלה-
שתהיה לנו שנה נפלאה ומתוקה!
שנחייך ונצחק,
שנאהב ונצמח.
שנה טובה!

טל, יוסי, נעמה ונועה אייזן

ה ד ס מ ו ר :
אני מברכת את עובדות הדואר בשנה טובה וחג שמח, הרבה בריאות והצלחה בכל.
א ו ר י י ן ג נ ד ל מ ן : לכל בית עין שמר, מאחלת בריאות טובה ושלמה, הרבה רכבים, תוכנה חדשה שתפעל ללא תקלות, שיהיה לנו חורף גשום. שנדע לכבד אחד את דעות השניונגיע להסכמות.
למשפחתי האהובה שנה שלווה ורגועה והמבין יבין..
ד נ י ש ו ר ר :
לכל הקיבוץ – שנדע להקשיב אחד לשני, לנהל תרבות דיון. הרבה בריאות לכולם, ושנה טובה ומתוקה לאשתי המקסימה וילדי הנפלאים.

א ב י נ ו ע ם ג ו ל ן :
אני מאחל לנו:
שנפרק את השותפות
ואז נהיה שותפים בריאים יותר.

א ס ת ר ל ר ר :
שנת התחדשות ולקיחת אחריות ללא פחד:
"החיים הם גשר צר מאוד, אך העיקר לא לפחד כלל" (מהשינויים).

א ב נ ר א ר ב ל :
שנת בריאות,
שפע יבולים.
שבתינו יהמו
מתינוקות והכי חשוב, שהמחלוקות יעברו מגבה גלי לים נוח – לכל המתרחצים.

ק ו ב י ג ר ו ס מ ן :
שנה בה נדע להבין זה את זה,
להסכים על מטרות משותפות ולבנות ביחד את חיינו.

ג ל י י ג ו ד ה :
אני מברכת בשנה טובה ונפלאה את שותפתי הנהדרת בחלביה – אורנה אלון, שקבלה אותי בזרועות פתוחות, וכייף לי כל בוקר להיפגש איתה ולהעביר בחברתה את היום – היא פשוט קרן שמש מחייכת.

צ י פ י ג נ ד ל מ ן:
כרגיל, אני לא אפתיע, וכמו בכל שנה אני מברכת את הצוות הנפלא של המטבח, שמשקיע דם ויזע – את מיטב כוחות בארוחות.
והפתעת השנה, הנכד שלי עומרי, שעלה לכיתה א'! הפלא ופלא.
אני מברכת את כל משפחתי, מקורבי שיהיה לכולם בריאות, אושר ואהבה, ולכולם, כולם בקיבוץ שנה טוב!

צ ו ו ת ה נ ו י
מאחלים לבית עין שמר חג שמח ומתוק והמשיכו לחייך בשבילים.


ד נ ה ר י פ ת י ן :
לאולגה וחיה – תמשיכו להיות נהדרות.

א ו ר נ ה א ל ו ן :
מקווה ומאחלת שגלעד שליט יחגוג אתנו את השנה החדשה.




ק ר ן מ ש י ח :
לכל הקיבוץ שנה טובה. שנהיה יותר סובלניים ויותר נקשיב אחד לשני, וכל תהליך עליו יוחלט, ייעשה בהגינות ויילקח בחשבון גם את האחר.
שימשיך להיות לנו נעים לחיות ביחד ונדע לפרגן אחד לשני.
למשפחתי האהובה שנה טובה ולכל חיילי ישראל.

ע י ד ן י ג ו ד ה :
אני מאחל שנדע לספור עד 10 ונרגיע את המחלוקות, כי נצטרך לחיות ביחד גם בשנים הבאות. שנה טובה לכולנו.

ה ד ס ה ר ו ט מ ן :
שתהיה שנה טובה וגשומה, המים יזרמו באפיקיהם, ייראו פרחים, צמחים ודשאים בשפעת צמיחתם והשלום ישגשג במקומותינו.

ח מ י ס ל :
שנה טובה לכל ילדי וחברי עין שמר. מאחל לנו שנדע בשנה זו לשמור על קיבוצנו, על ייחודו. שתהיה שנה כלכלית טובה יותר, משגשגת ופורייה.

מאחל חמי – אבא של יונתן, שחר, אורי ואבשלום, בעלה המעריץ של רקפת ובנה האוהב של גניה.

מ ר ל ן א ל ב ז
לקליינטים שלי – שיהיו להם רגליים צחורות ורכות,
שנה של בריאות לאנשי בית דורות ושנה טובה לכל בית עין שמר.


ע נ ת ק צ נ ל נ ב ו ג ן
לתמנע היקרה – שפע איחולים לשנה החדשה ומאחלת לך לראות אתי לפחות סרט אחד השנה..

צ ו ו ת א נ פ ה :
אנו מברכים את אנשי עין שמר בברכת שנה טובה. תמשיכו להיות מעצמה חברתית חיה ובועטת. שתהיה אחווה בין החברים, ושנמשיך לפגוש אתכם עם חיוך על השבילים.
ולכם ילדי עין שמר – שתהיה שנה של שפע פעילויות, חוויות והנאה.
מרויטל, מאיה ואלון.

ש ל ו מ י ת ת ו מ ר :
הלוואי ויתגשם לנו בשנה הבאה הפסוק: "תכלה שנה וקללותיה" (לצערנו היו הרבה מדי), ו"תחל שנה וברכותיה" בתקווה שיהיו מהן המון.
שתהיה שנה מבורכת לנו כמדינה של שלום, לנו משפחת עין שמר. בתקווה שנמשיך על פי צוואתם/ בקשתם של דיויד ושי – שנשמור על הקיבוץ.
שנה טובה לכולנו – עם גלעד שליט בביתו.

תודה גדולה לצוותים של ענפי השירות שעושים לנו את חיי היום יום ליותר טעימים ונעימים, ובמיוחד לצוות המטבח!

י ו א ב ד ר ו ר י :
לכוווווולם, שנה טובה ונפלאה, שנת החזרת עטרה ליושנה ותפארתה וכבוד למיישבי מטפחי ומגיני הארץ, הקרקע ואשר עליה. חזקו ואמצו.
בידידות – יואב דרורי


י ו ס י ב ן מ י ו ר :
שנה טובה למטיילים.
עם פתיחת שנה חדשה זו, אני ממליץ לטייל למצוקים של רמת הנדיב הפונים מערבה, ולאזור מערת כברה, הנמצאת מתחת למצוקים וליד גן הפירות האקזוטיים של מעגן מיכאל. במצוקים וסביב המערה מתחילות לפרוח רקפות מיוחדות במינן, ללא עלים בצבע סגול עז – להזכירכם, הרקפת המצויה פורחת בסביבות ינואר.
שנה טובה לכולם!







ניתן לשמוע את השיר שפותח את העלון ב:
www.myspace.com/zamirgolan



ח ג ש מ ח