חפש בעלונים קודמים

עלון25 (11) (5844) כז תמוז תשע"א 29.7.11


העלון הנפוץ ביותר במשק.
קהל הקוראים - מתרחב.
באילת נצפתה הנכדה של לאה מרקם יעל
מגבשת את דעתה על הצעת השינוי ונושאים בוערים אחרים.
בספר השיאים של גינס הכניסו קטגוריה חדשה:
הקורא הצעיר ביותר של עלון עין שמר
שבת שלום


לסיוון אבנר
שסיימה שירות צבאי משמעותי ארוך ומסור
ברכות לרגל השחרור מצה"ל
והצלחה רבה בהמשך הדרך
ועדת קשר ובנים


עניין לציבור

לכלל  הנהגים  והמשפחות
בסוף חודש אוגוסט נסגרת מערכת החינוך למה שקרוי - "ימי הערכות".
אלו ימים בהם יש ביקוש גובר לרכב ועומס רב על סידור הרכב.
כדי שנוכל להתארגן ולתת מענה לכלל הציבור ולמשפחות היוצאות לחופש,  בבקשה הכניסו את הזמנותיכם לתקופה זו
לא יאוחר מיום יום א'  14.8.11 .
בתודה
אדווה בראון-אברג'יל


הקלרינט  של  מירי:
לפני מספר שבועות שכחתי את הקלרינט במזדה 41 .
אני מאוד מבקשת, אם מישהו ראה או מצא אותו – אנא צרו איתי קשר בהקדם.
בתודה - מירי גרוסברג


פגישה של תומכי השינוי
ביום שישי 5.8.11 שעה 10:00 במועדון לחבר

על הפרק:
מה עושים?
גיבוש רעיונות ופתרונות להעברת השנוי

כל תומכי השנוי מוזמנים לבוא ולקחת חלק בדיון
תקועים // חיים חננאל


לאחר שבעלון הקודם קיבלנו שיעור מאלף בדמוקרטיה מהכיוון המתמטי ומהכיוון הספרותי – למדנו, למשל, כי לדמוקרטיה אין בכלל חשיבות כי איבסן אמר שהרוב לא בהכרח צודק - אנחנו צריכים לשאול את עצמנו: אז מה בעצם החלטנו כאן? מי קובע?

ישנו גורם אחד שהזר"ש מתעלם ממנו בצורה שיטתית, שתדעו – התעלמות שמרתיחה את דמם של תומכי השינוי:
רשם האגודות אינו חבר קיבוץ עין שמר. רשם האגודות על תקנותיו וחוקיו הוא לא חלק מהחיים השוטפים שלנו. מטרת החוק הדורש רוב מיוחס, שאליו אנחנו לא מצליחים להגיע, היא אחת ויחידה: למנוע מחטף.
שלא יקרה, שמחר בבוקר יקום מישהו ובאיזה היסח דעת, ברוב קליל, יעביר החלטה על שינוי. אז נכון, הרוב המיוחס הוא גם חלק מהתקנון שלנו, אבל שוב- בואו ניזכר במטרה האמיתית של הרוב הזה.
זחיחות הדעת של הזר"ש אינה במקומה. זהו צפצוף אחד גדול על הרוב האמיתי. לא זה שהוא תוצר של המתמטיקה המפולפלת של עידו ספקטור, אלא פשוט כך: 69% אחוז שהחליטו, לאחר תהליך דמוקרטי טהור ונקי (כך חושב הרוב) לעבור לצורת חיים חדשה קצת אחרת .
הויכוח בין שני המחנות,  איזו דרך חיים צודקת יותר, כבר אינם רלוואנטיים, כי הציבור אמר את דברו.

הדרישה של 30% מהאוכלוסייה להתפטרותה של רקפת, לשינויים מרחיקי לכת בהחלטות שהתקבלו על ידי מרבית הציבור - הם חוצפה, זלזול בחברים וניצול ציני של חוק שנועד למנוע מחטף.
אני מבקש מהמתנגדים:  הסתכלו סביבכם, בארוחת הערב של יום שישי, בחג הבא, במפעלים, בשדות, הסתכלו על החברים ההולכים על הדשאים ותחשבו: הרוב המכריע רוצה אחרת מכם. האם זה לא הדבר העיקרי בהתנהלות חברתית אמיתית? לקבל את הכרעת הרוב האמיתי?



האם התהליך היה מחטף?

ישאל את עצמו כל אחד מהמתנגדים: האם באמת היה כאן מחטף? זו השאלה היחידה, בצומת הזמן הנוכחית שצריכה לעניין.
איך שלא תסתכלו על התהליך, עם האפשרות להציג תכנית חלופית, עם ההצבעות החוזרות ונשנות, התכנית המקיפה שהוגשה לציבור, צוות ההידברות - אפשר למתוח עליו ביקורת?
אפשר לא לאהוב את התוצאה - אי אפשר לקרוא לו מחטף!

התקבצו מספר אנשים, תחת הכותרת "צוות הידברות", הכתיבו פשרות ושינויים ובקלפי- ציפצפו ציפצוף ארוך.
בלי שום בעיה מצפונית רוצה המיעוט לכפות על הרוב הצעות שאינן דומות למה שרוב הציבור רוצה והכל בזכות הקוסם מארץ כלשהיא שאינה עין שמר: רשם האגודות.

אז עכשיו ישאלו אותי הפרקטיקנים: כתבה חריפה משהו. לא כתבה כזו שמושיטה יד לשלום. מה אתה חושב להשיג?


המשך ›


ראשית, אני פונה בכל זאת להגיוניים שבין המתנגדים: אתם הרי לא באמת מאמינים שנוכל להחזיק כך לאורך זמן!
שנית, את הכתבה הזו אני מייעד לתומכי השינוי. יש להבהיר למתנגדים, שהמיעוט לא יכול להמשיך להחזיק בגרון אנשים מתוסכלים, ממורמרים במצב של חוסר אונים.
יש לחשוב ביחד באיזה פעולות לנקוט ולא לחכות שיקרה נס בהצבעה הבאה. השלב הראשון ההכרחי הוא לעמוד מאחורי רקפת והצוות המוביל במאת האחוזים!
לא להפסיק את התהליך!
קיבוץ עין שמר רוצה שינוי!
חיים חננאל



עולם הפוך - 1



לפני שבועיים, כשנודעו תוצאות ההצבעה השלישית, ראיתי מחזה מוזר:
תומכי השיתוף – שמחו, ויש אפילו כאלה הרואים בתוצאות אישור שרוצים כאן קיבוץ שיתופי.
חבריי, תומכי השינוי, הלכו בפנים עצובות, שאכזבה וכאב היו ניכרים בהם.
כ- 70%  - מאוכזבים מניצחון סוחף ותוצאות חד-משמעיות, שיש תמיכה רחבה, יציבה ומתמשכת - ברצון לחיות בקיבוץ אחר. לא קיבוץ שיתופי כמו פעם.
כ- 30% - ממשיכים לטעון ששיתופי זה מה שטוב לכ-ו-ו-ו-ו-ל-נ-ו, כפי שגם יכול להשתמע ממה שכתבה סיגל דקל.

תגידו, לא התבלבלנו? אם זה לא נקרא עולם הפוך – לא יודע מהו עולם הפוך?
ובפרפראזה על שורה יפה שכתב שלום חנוך אני שואל:
האם "תמיד הכי  הפוך  לפני עלות השחר?"





אני לא יודע  – אולי זוהי דמוקרטיה. אולי גדול.  אבל צדק והיגיון – זה כנראה שלא.

תיכף גם יקשרו לנו את מחאת האוהלים – ויגידו לנו שזה מה שמחכה לנו, למרות שאין שום קשר בין מה שקורה שם למה שקורה אצלנו.
אבל יגידו ...

עידו ספקטור וסיגל יצרו שתי משוואות: האחד – משוואה מתמטית "מעניינת", השנייה – ספרותית. קשה שלא להרים גבה ולשאול: אז מהי מבחינתם התוצאה? ואיזה ערך, חברתי או כלכלי, יש לשתי המשוואות שלהם? אני לא בטוח שהצלחנו להבין.

אני מאמין, שעוד הצבעה, שתיים או שלוש - נשיג את הקריטריון האולימפי.
אולי יעברו עוד כמה חודשים עד שההיגיון והשכל הישר יגברו (נקווה שלא שנים, כי אין סיכוי שנגיע לזה כקהילה אחת) ועוד נגיע, בשעה טובה, למקום בו יכולנו להיות כבר היום – אבל מעדיפים להמשיך לריב.
חבר תומך שינוי (השם שמור במערכת)


עולם הפוך - 2
מחאת האוהלים ואנחנו אזרחים כמונו, מפגנים ברחבי המדינה נגד ההתייקרויות, פתיחת הפערים ומדיניות הממשלה. באותו הזמן אנחנו, מיוזמתנו, מייקרים שירותים ופותחים פערים בתוכנו. אכן עולם הפוך.                                                                                                                 עידו ספקטור
הבהרה משמעון בן פורת
מסתובבת בקיבוץ שמועה על אמרה שאמרתי, כביכול, למתנגדי השינוי.
תגובתי: "להד"ם"!
חבל שנכנסנו לסחרור של ציטוטים מצוצים מהאצבע.


על גורילות וסופרים // שלמה בורלס

לחם ועבודה זה אצלנו.
עבודה ולחם זה סדום ועמורה. ואני שואל – למה?

יש רבנים גדולים ופחות גדולים.
יש שופטים טובים ופחות טובים.
יש קוסמטיקה טובה ויש פודרה זולה.
ויש סופרים גדולים ויש קטנים.
וכולם מדברים ומדברים ומדברים – יוצרים כאוס.
לא מגיעים לאחדות דעים – והולכים לשאול את העם.
שאלו את העם – והוא אמר שהוא רוצה מודל אחר של חיים.

גם הגורילה רוצה...
גם סולידריות בעבודה וגם תרבות למופת.

ומה לעשות? יש חברים שהולכים לעבוד. יש חברים שמגיעים לעבודה.
ויש גם מי שהולך אל מי שנמצא בע-ב-ו-ד-ה. זאת אומרת מגיע למספרה, למרפאה, למכבסה, למחסן.
נכון, לא כל יום - אבל מגיע. ואח"כ  ב- 17:00 הולך עם הילדים או הנכדים לבריכה.
והוא מאוד אוהב "סולדריות".
סולידריות זו מילה יפה – אבל מה היא אומרת בדיוק? מה המשמעות שלה ואיך היא מתבטאת אצלנו?
וחוץ מזה – עד מתי? עד לאיזה גבול?
אצלנו - סולידריות טובה לפרנסה. בעיקר לפרנסה של אלה שהיא מסדרת אותם בנוחיות.

ועכשיו – עגל הזהב נגמר. יש למצוא עגל אחר.
יותר שוויוני ויותר שיתופי בכל מה שקשור בעבודה ופרנסה.
ואם יהיה לנו חשוב – אז גם תרבות תהיה. זה לא מזיק. אבל זה לא יכול להיות העיקר.

אלכסנדר הצדיק – אל תפחד.
אני לא חותך תינוקות ולא מגרש גורילות.

בכל זאת באהבה  - שלמה בורלס
בעקבות ההצבעה האחרונה ותוצאותיה, יזמתי עצומה בנוסח זה:

אל:
מנהל קהילה
מזכירת הקיבוץ
הנהלת קהילה

לאחר ההצבעה השלישית על ההצעה לשינוי אורחות חיים, נקלענו למצב בו מיעוט מכתיב לרוב - אורחות חיים.
אנו החתומים כאן מגבים אתכם, ממלאי תפקידים בכירים וחברי הנהלת הקהילה, להמשיך לפעול בנחישות (וכמובן גם ברגישות) לשינוי מצב לא דמוקרטי זה.

110 חברים  ועוד 12 בנים  בעצמאות כלכלית - כבר חתמו והביעו תמיכה במוסדות ובנוסח הפנייה. רשימת השמות המלאה נמצאת אצלי והועברה לממלאי התפקידים אליהם פנינו.
יש לנו עניין לפרסם את רשימת החותמים בעלון הבא. חברים המעוניינים להצטרף או כאלה שחתמו ואינם מעוניינים ששמם יופיע בעלון ברשימת התומכים  – מוזמנים ליצור איתי קשר.
ענת מילשטיין


מועדת תרבות

ביום  שישי 29.7.11 – שפיים ונהנים
יציאה מחדר האוכל – ב- 16:15

יום שישי  5.8.11  ב- 21:30
חוגגים מסיבת קיץ בבריכה
ריקודים לצלילי שנות ה 60-70-80
בניצוחו של יגאל כץ

גילאי 30 +
בואו עם בגד-ים, והרבה מצברוח

להתראות - יגאל והדס



נר זכרון ל .....
שולה קצנלנבוגן .........  5.8.07
דוד בן אברהם ............  9.8.09
שי מרקם ...................  12.8.09
פולה ארסטר ..............  14.8.09
זאב שטיין .................  16.8.87
פרנקה גבר ................  17.8.98
אורה אדר .................  19.8.02
מטי דגאי ..................  20.8.09
שאול מרקם ..............  23.8.01
חיים איתן .................  24.8.87
קובה גבר .................  24.8.93
סוניה וילן ................  27.8.78
דוד שניידר ..............   28.8.38
דב הנדל ..................  28.8.38
נירה יריב .................  28.8.94
רונה ויסברג .............  30.8.05
נורי בן יהודה ...........  30.8.07
שלמה בן פורת .........  31.8.68



בואו להשתתף בבילוי מרתק וחוויתי של
חפירות ארכיאולוגיות - קהילתיות  בתל אסוויר ספטמבר 2011
המועצה האזורית מנשה וקבוצת "החברים של איציק דורי ז"ל"
מזמינים את תושבי המועצה לפרויקט ייחודי:
חפירה ארכיאולוגית מדעית ומקצועית, בשיתוף אוניברסיטת חיפה.
החפירות יתקיימו במהלך חודש ספטמבר בשעות 7:00 עד 14:00
בתל אסוויר ליד המעיינות בעין עירון
תושבים המעוניינים להשתתף בחפירות במהלך החודש, (ליום אחד או יותר) מוזמנים להירשם ולקבל פרטים נוספים אצל:
נועה סגל: 052-8902339/ noas@menashe.co.il
גני ילדים, בתי ספר, ותושבים המעוניינים לבוא לבקר בזמן החפירות, לראות ולשמוע הסברים, מוזמנים לתאם את הביקור עם נועה סגל.