חפש בעלונים קודמים

עלון 36 (11) (5855) ז' חשון תשע"ב 4.11.11



הכדור הרביעי

4.11.95 כיכר מלכי ישראל – 21:22 (בערך ...)
"תמיד האמנתי שמרבית העם רוצה בשלום מוכן ליטול סיכון לשלום.ואתם כאן בהתייצבותכם בעצרת הזאת, מוכיחים, עם רבים אחרים שלא הגיעו לכאן, שהעם באמת רוצה בשלום".
יצחק רבין

4.11.95 –איכילוב – תל אביב 23:15
"הייתה לו פציעה אחת בחזה קשה ביותר, שפגעה בעמוד שידרה ובכלים הגדולים שליד הלב, ופציעה שנייה שפגעה בטחול. הוא נפגע כתוצאה מפגיעה רב מערכתית. חשבנו והתכוננו להרבה דברים, אבל לא לדבר הזה".        
                                                     פרופ. אורי ברבש

4.11.95 – איכילוב – תל אביב – 23:35
חברי עין שמר בדרכם הביתה. האוטובוס מלא. דממה.
בין הרצלייה לנתניה:  
"ממשלת ישראל מודיעה בתדהמה, בצער רב וביגון קודר  על מותו של ראש הממשלה ושר הביטחון יצחק רבין".                    
מתוך הודעתו של איתן הבר



4.11.2011  – טוקבקים ברשת:  
- "יגאל צדיק! צודק צודק צודק!!!: כן ירבו כמוך!!"
- "רבין היה הומו מזדיין"
- "רבין יכול למצוץ"
השמות רשומים על הכדור הבא המיועד לראש הממשלה,
 שיעז להציע כאן שלום …
  
סיפור על אתון ואהבה שאינה תלויה בדבר //
אמיר תומר

ביום א' השבוע, בשעת ערב מוקדמת, עודי משחק עם ילדיי בחממה, הבית הכי חם שיש, מכל המובנים, אביטל מבשר לי על מותה של איזבלה, אתוננו האהובה. האמת, לא הייתי מוכן לכך. היא תמיד נראתה לי נצחית. התחבקנו.

כ-25 שנים שוטטה, ליחכה, נערה, ילדה עיירים נפלאים פה בינינו. הייתה שיא האתונות בשבילי, עם זוג עיניים נבונות עם הילוכה האיטי הגאה, הפשוט. לרוב משוחררת, מובילה אחריה שיירה של חמורים קטנים, מכירה כל פינה בביתנו הקט, כל דשא, כל גינה רעננה.
בשבילי הייתה איזבלה קודם כל בתו השנייה (אחרי מרי האתון הלבנה-למרות שוודאי היו עוד טרם נולדתי...) של אביטל שחיבק אותה וטיפל בה באהבה ומסירות ללא גבול והיא החזירה לו חיוכים ומבטים, שהיו עולם ומלואו של בינה לבינו, המבין חמורית על בוריה.
איזבלה בשבילי הייתה חברת-קיבוץ לכל דבר. היא איתי ואני אתה עוד מהמוסד. אהבתי אותה מאוד. בשנים האחרונות שבתי לבקרה ואת צאצאיה באופן תכוף יותר עם ילדיי, שהייתה אהובה עליהם  לפחות כמו שהייתה עליי. 

היא ליוותה אותנו שנים רבות כאתון של החממה וזו הוטבעה בה, והן היו בעצם ישות אחת, בלתי נפרדת. בכלל אני חושב שאם איזבלה יכלה לשיר היא ודאי הייתה שרה לאביטל לפני לכתה את השורה הבאה (הלקוחה מנמען היקר לליבי גם כן): "האתונות שרות לאביטל (באהבה) גם ביום וגם בלילה אביטל".
מוקדש באהבה רבה לדודי אביטל, איזבלה ולחמורים והאתונות שנותרו...

כיכר העיר - שוב כמו לפני 16 שנה


איך שהזמן רץ, הזיכרון של כולנו קצר וטבע האדם הוא לתת לחיים לסחוף אותנו קדימה אל כאן ועכשיו ואל העתיד, שאולי יהיה טוב יותר.
חמי סל לא נותן לכל אלה לרפות את ידיו. הוא מחויב לא לאפשר לנו לשכוח ולהשכיח: הנה שוב מגיע נובמבר ומביא איתו את התאריך ששינה את חיי כולנו: 4.11.95.
בעיתונות פורסמו ראיונות, טורים ועמדות שונות לגבי הצורך בהמשך קיום העצרת. גם "גורמים" במשפחת רבין הביעו דעתם שאחרי 16 שנה, צריך לשנות כיוון.
חמי רואה את הדברים אחרת. "ההסתייגות שהובעה - כבודה במקומה מונח. אבל צריך לזכור שזו אינה החלטת המשפחה אלא של העמותה להנצחת מורשת רבין בה יושבת גם דליה רבין. בין חברי העמותה יש דעות שונות, כמו אלה של רחל רבין-יעקב ונועה רוטמן, שדווקא חיזקו אותנו ותומכות בהמשך קיום העצרת".

בעל הטור המשפיע, העיתונאי נחום ברנע, כתב בטור האחרון במוסף לשבת של ידיעות אחרונות: "יום הזיכרון לרבין צריך להיות יומה של הדמוקרטיה הישראלית. רבין כבר לא מאוים: הדמוקרטיה מאוימת. היא מאוימת בהצעות חוק של חברי כנסת מהמין הכהניסטי ובהשתוללותם של פורעי חוק מאסכולת תג מחיר. ותרו על הכיכר: לכו לבתי הספר, לבסיסי הצבא, לכו לרשתות החברתיות... רבין הונצח בשפע שמות רחובות, שכונות, מתקני ציבור, בתי ספר. מישהו צריך לדאוג לדמוקרטיה".
חמי קרא ומכיר את עמדתו זו של ברנע – אך אינו מסכים. "זו תזה שאני מבין אך לא מקבל אותה. מה הסתירה בין הדברים? העצרת מפריעה למישהו ללכת לבתי ספר ובסיסי צבא?
לשם כך הוקם מרכז רבין, שפועל כל השנה בבתי הספר ובצבא. העצרת היא מפגן ציבורי ולא שיעור מחנך, היא תזכורת רבת משתתפים לכולנו, לגבי מה שחשוב לנו כמדינה וחברה.

לכן, בסופו של דבר התשובה לנחום ברנע ואיתן הבר תהיה בכמות האנשים שתהיה בכיכר".

במה שקשור לכמות האנשים שתמלא את הכיכר, יש גורם משמעותי יותר מהטורים בעיתונות. "כבר בעצרת ההיא ב- 1995, ידענו שנובמבר הוא חודש הפכפך וקיימת אפשרות שירד גשם. לזה שום עמותה לא תיתן פתרון וזהו הגורם היחידי  שאין לי שליטה עליו. "עננים מעלינו" – תרבתי משמע, ואחרי שהצלבנו את כל התחזיות המטאורולוגיות הבנו שאין מנוס מלדחות את העצרת, שכן כל המערכת הטכנית, ובייחוד הרמקולים, המקרנים ומסכי הענק, לא יכולים לעמוד בגשם שעומד לרדת פה בחמישי ושישי.
המשך >
אתה נושא לבד את  משא  העצרת וקיומה?
"בתור מפיק, תמיד הייתי אחראי לכל ההיבטים הטכניים, אבל האחריות לעצם קיום העצרת, למימונה ולתכניה, היה על כתפי העמותה להנצחת מורשת רבין. ברגע שהבנתי שהם יוצאים מהתמונה עשיתי כל מאמץ למצוא גורם חלופי שייקח על עצמו את המשימה, כדי שהלפיד הזה לא יכבה. ואכן, בימים אלה מוקמת עמותה חדשה "ארבעה בנובמבר 1995" וחברים בה נציגים של זרמים שונים בחברה הישראלית. המשותף לכולם הוא תחושת המחויבות לקיום העצרת השנתית בכיכר."

מסביבנו מהומה פיננסית רבה: כלכלות העולם מאיימות לקרוס ומגייסי הכספים לא מפסיקים לספר, לכל מי שמוכן לשמוע, עד כמה קשה לגייס כספים, שפעם זרמו בקלות כמקלט מס.   נראה שגם המשך קיום העצרת עלול לקום וליפול, בסופו של יום, על בעיות מימון. חמי לא מתחמק מהבעיה:  "האירוע מעולם לא היה ממלכתי ותמיד היה תלוי בגיוס כספים. המימון מגיע בדרכים שונות: תרומות כספיות, ספקים שמורידים מחירים במיוחד כדי לאפשר את קיום העצרת, וכמובן אנחנו נעזרים במתנדבים רבים. בכל מקרה, לא מדובר פה בהפקה מסחרית, ואין לי כוונה לעשות עליה רווחים, אבל זו גם לא הפקה במימון עין שמר – למי שחשש...


לקוראי העלון בלבד (!) ולפני כל עם ישראל -  האם תוכל להדליף מי ומה יהיו בעצרת השנה?
רשימת האמנים כבר התפרסמה, כך שבלעדיות אני לא יכול להבטיח ... בכל מקרה המנחה הוא שייקה לוי ובין האמנים יהיו: ישי לוי, קרן פלס, אברהם טל, דני סנדרסון, דוויד ברוזה, מרינה מקסימליאן בלומין ועוד רבים.
רשימת הדוברים  עדיין לא  נסגרה. בכל מקרה יהיו כמה דוברים מעניינים: יוסי שריד (שעד היום טרם הופיע בעצרת וזו הפעם הראשונה שהסכים לדבר); הרב מנחם פורמן, תושב תקוע שביהודה; שהרה בלאו, תושבת בני ברק ואשת תרבות, ותאמיני לי שרשימת המבקשים רק מתארכת. 

לסיום, כמו בכל שנה, חמי מצפה לראות גם אותנו בעצרת. "נקווה שחברי עין שמר יגיעו הפעם יותר מאשר בשנים הקודמות. שמחתי לראות שחברים רבים יצאו להפגנות הצדק החברתי. אני מאמין שאין צדק חברתי ללא שלום, וזו גם סיסמת העצרת השנה. אני מקווה שחברי עין שמר עדיין יודעים להתגייס בעת הצורך – אם לא לקטיף במטעים, אז לאמירה חברתית ופוליטית. ענף "סל הפקות" שוכן כידוע בין מיניפלסט להנהלת חשבונות, והכל נשאר במשפחה". 

המלך חוסיין ורבין על שפת הכנרת
בימים שהייתה כאן תקווה לשפיות

* * *


ברגע האחרון נודע כי העצרת נדחתה בשל מזג האוויר

         פותחים שבת
               השבוע, "לֶך לְךָ בשירים", על פרשת "לֶך לְךָ" נילי ארבל.
---------------------------------------------------------------------------------
רוב תודות לעדה גבע על הדרשה היפה והמעמיקה שנשאה על פרשת "נח". מבין ענייני הפרשה בחרה עדה לעסוק בסיפור מגדל בבל המסיים את היחידה על האנושות בכללותה. היחידה מתחילה לאחר בריאת העולם במעשה גן עדן שבו מסופר על הניסיון הראשון של האדם לשבור את הגבול בינו לבין אלוהים באמצעות אכילה מפרי עץ הדעת האסור, והיא מסתיימת כשבני האדם שוב רוצים לחצות את הגבול, להגיע לשמיים (באמצעות המגדל) ולהיות כאלוהים. הפרשנים וגם התנ"ך עצמו יובילו את החטא הזה למקום אחר, הם יפרשוהו לא כחטא בין אדם לאלוהיו אלא דווקא כחטא בין אדם לאדם. במדרש נתפס מגדל בבל כמגדל שמירה עוֹיֵן כנגד הגיווּן, המחשבה האישית והחופש לחשוב אחרת. על-פי הדרשן, מחשבות שונות של אנשים שונים יַפְרוּ דעתנו וישכללו מעשינו... שני קטעים נוספים מן התנ"ך קשורים לכאן: חלום יעקב ונבואת אחרית הימים, המפרשים ומפתחים כל אחד בדרכו את סיפור מגדל בבל. בכל שלושת הספורים מופיעים ביטויים חוזרים המעידים שהם מתכתבים אחד עם השני. בשלושתם מוטיבים זהים אך ההתייחסות אליהם שונה:
1. מקומו של "שער השמים" (מקום רם ונישא): ראשון – בבל (="שער האל"); השני בבית אל והשלישי בירושלים.  2. פיזור האוכלוסייה: בסיפור מגדל בבל הפיזור בא כעונש (קללה), בסולם יעקב – ברכה ("ופרצת ימה וקדמה, צפונה ונגבה") ובאחרית הימים – שוֹרה הברכה על הכל, כאשר מכל התפוצות ינהרו העמים לירושלים.
3. איזו היא הדרך להגיע לשער השמים? במגדל בבל מנסים בני האדם להגיע בכוח הטכנולוגיה, העומדת לשרות כל המלחמות, יעקב מגיע בכוחה של הענווה, התפילה והבטחת הנאמנות, ובאחרית הימים - בכוחו של הרצון ללמוד ("ויורנו מדרכיו") ולהדמות לאלוהים, ובבקשת השלום - "וכיתתו חרבותם לאתים וחניתותיהם למזמרות..."
מהפעלת כוח כדי לשלוט ולהשתלט – הופך הסיפור פניו עד לבקשת שלום לעם ישראל וְעִמוֹ לכל העמים כולם.
--------------------------------------------------------------------------------------
חן, חן לנגני החליליות הטובים, ולחמוטל גלעד על העיבוד הרענן והיפה.                                   ענה


משתתפים בצערה של מרים פוקס
על מות אביה
אברהם
תנחומים למשפחה

עניין לציבור
מזל טוב
לנחמה ודני רימון
להולדת הנכדה – יאיא
בת לאלעד ולאור-לי.
ברכות חמות לכל המשפחה



ממש"א ומהמטבח
בשבוע הבא  מתחיל מחזור חדש של ארוחות צהריים  לצליינים הניגרים.
הקבוצות מגיעות פעם ב - 10 ימים עד שבועיים לאורך השנה. לפעמים גם בשבת.
הגשת הארוחות לקבוצות - בין השעות 13:00 עד 15:00 (יכול להשתנות).
עקב עומס גדול על צוות המטבח אנחנו מחפשים חברים שייקחו על עצמם את הפרויקט
העבודה כוללת עריכה, הגשה וחיסול.
הפרויקט משאיר לנו הכנסה יפה .
ניתן לעשות את העבודה כשעות נוספות ולהגדיל את התמורה בתקציב (כדאי כלכלית)
מיועד גם לפנסיונרים שיכולים לעבוד בצורה מאומצת.
לפרטים ניתן לפנות לעידן יגודה במש"א


פנסיה –- אחד על אחד
בימים הקרובים יהיו מפגשים אישיים לכל חבר/ה - בנושא פנסיה. הפגישה תהיה עם נציג מחברת עתודות / מגדל (מבטח סיימון) ובה יינתן הסבר על מצב הפנסיה, הזכאויות וכד'.
אחד הדברים הנדרשים הם תעודת זהות (כולל ספח)
חברים שאין להם ספח, מסיבה כלשהיא, אנא דאגו להסדיר את קבלת הספח דרך משרד הפנים
לפני מועד הפגישות שיקבעו לכם.
בתודה מראש
חיה חרודי – צוות פנסיה


יומן עין שמר - לצפייה באתר
כל פרקי יומן  עין שמר של השנה האחרונה, שנת תשע"א, נמצאים באתר הקיבוץ.
צפייה מהנה


לחברים שלום,
קצת על הנעשה במשרדינו בימים אלה:
  הכנת תקציב 2012:
     אנו מתחילים להיפגש עם רכזי הענפים והוועדות, על מנת להתארגן לקראת שנת   
     התקציב הקרובה. דבר זה יוצר עומס ניכר על סדר היום של יוסי, ומחייב אותנו לדחות
     פניות בנושאים אישיים.
     אנא קבלו זאת בהבנה. חברים המבקשים להתייעץ בנושאים דחופים, יפנו אל עידן       
     או אל רקפת, לפי ההקשר.
   צמיחה דמוגראפית:
    בהתאם להחלטות קודמות, אנו מתחילים לקדם את הנושא של צמיחה דמוגרפית
    ושיוך. הנושא נדון בהנהלת קהילה והוחלט לפעול למציאת מלווה. בימים אלה אנו  
    נפגשים עם מועמדים לליווי התהליך ובוחנים דרכי התקדמות שונות, במטרה להביא את
    הדברים לשיחה בתוך כחודש.
  רכז משק חדש
    החל מחודש נובמבר נכנס באופן רשמי עודד ויזל לתפקיד רכז משק. עודד עדיין מסיים
    את ענייניו במקום עבודתו הקודם ולכן יהיה פחות זמין בחודשיים הקרובים. לאחר מכן
    הוא ייכנס לעבודה בחצי משרה כמתוכנן.

לאור תלונות חברים על גוס פאב ועל ההסתובבות של זרים בקיבוץ בשעות הלילה, החלטנו להביא את הנושא לדיון חוזר בהנהלת קהילה. הדיון יתקיים ביום שני 7.11.2011 בשעה 17:00 ויצטרפו אלינו מנהלי הפאב, להקשיב ולהתייחס.
הציבור מוזמן להגיע!

      שבת שלום,
      צוות תיאום


נר זיכרון ל:


מרים  שמרי .......... 3.11.85
אסתר איתן ........... 9.11.87
שרה ילינק ............. 9.11.08
יהודה שברצברד ..... 10.11.76
אידה פלגי .............. 15.11.94
חייקה בן-אברהם  ... 16.11.94
חיים גולדמן ........... 19.11.90
גוטה לוריא ............ 19.11.00
דינה ויצמן ............. 21.11.00
דוד ויצמן .............. 21.11.87
עזריאל אוכמני ...... 22.11.78
זליג בן משה .......... 24.11.83
אברהם ז'ורנה ....... 24.11.06
נחמה אלפרוביץ ..... 25.11.07
אלימלך שטרקמן ... 26.11.45
ישי גת .................. 26.11.81 
עמוס גת ............... 26.11.81
אסף גת ................ 26.11.81                          
חנה בן אשר .......... 26.11.81
ניומקה בן אשר ..... 26.11.81
רומה שטיין .......... 26.11.97
בניו חרודי ............ 28.11.75
מיכאל הררי ......... 28.11.86


משתתפים בצערו של יעקב ניידס
על מות אחיו בארגטינה
ד"ר יצחק ניידס
תנחומים למשפחה





"אני רק שאלה" מס' 2...
פינת השאלות לקראת השינוי באורחות חיים

שאלה:
 האם בני קיבוץ בעצמאות כלכלית שלא ניצלו את זכותם לקבל  
 לימודים בגין הורים  עדיין זכאים לסכום זה (33,000 ₪)?
 מה עם בנים שעברו את גיל 30?
תשובה:
לגבי בני קיבוץ שהיו ב ני 21 ומעלה ביום השינוי – אין שינוי. כלומר: הם זכאים לקבל מימון עד 33,000 ₪ ללימודים, או אם הגיעו לגיל 30 ולא ניצלו את זכותם, הם זכאים לקבל את הכסף בלי קשר ללימודים. כמובן שזה לא תקף לבנים "היסטוריים" אלא רק לאלה שהיו בגילים הרלוונטיים כשהוחלטה ההחלטה בזמנו.
בנים שגילם פחות מ-21 ביום השינוי, יהיו זכאים לקבל חלק יחסי מהמענק. לדוגמה: ילדים בני 14 יהיו זכאים ל-2/3 מהסכום  (22,000 ₪), ילדים בני 7 יהיו זכאים ל-1/3 מהסכום (11,000) וכן הלאה.
בשלוש מלים:  תלוי בגיל הבן/בת.


שאלה:
 האם לאחר השינוי ימשיכו חיילים לקבל השלמת משכורת מהקיבוץ?
תשובה:
מבחינה תקציבית, הקיבוץ מתיחס לחיילים כאל ילדים במשפחה, ועל המשפחה מוטל להשלים את צורכיהם. יחד עם זאת, חייל מחושב כילד ברשת הביטחון המשפחתית, ובמידה שהמשפחה זקוקה להשלמת הכנסה, היא תקבל אותה גם עבורו. נציין כי משכורתו הצבאית של החייל עוברת אליו בשלמותה ואינה מחושבת כהכנסה משפחתית לעניין רשת ביטחון.
בחמש מלים: רק אם המשפחה ברשת בטחון.


שאלה:
האם חבר/ה יכולים להוריש את הזכות על הבית למי שאינם בניהם או בנותיהם?
תשובה:
כיוון שלא החלטנו עדיין אם ואיך לעשות שיוך דירות, עדיין חברי עין שמר לא יכולים להוריש את בתיהם, לא לבנים ולא לאף אחד אחר. כאשר נכין את תקנון השיוך, נעסוק גם בשאלה של זכות ההורשה.
בשלוש מלים: עדיין לא ידוע.

לשמחתנו, בהמשך לגיליון  מס' 1 של המדור הפופולארי: "אני רק שאלה",  הגיעו מספר שאלות – כולן חשובות, כולן לעניין וכולן מעניינות. נמשיך ונענה עליהן בעלונים הבאים.
חברים מוזמנים להעביר שאלות נוספות בכתב, בעל פה או בדוא"ל אל מערכת העלון או אל ממלאי התפקידים האחראים.
בעקבות שמועות, שהופצו בציבור במהלך ואחרי ההצבעות על תוכנית השינוי, לפיהן כאילו חברים הצביעו עבור חברים אחרים באופן שאינו תקין או נוגד את התקנון,
           פניתי ליו"ר ועדת הקלפי נעמי בן-חיים ראסל וביקשתי את התייחסותה:          


הבהרה ביחס להצבעות קלפי באמצעות ייפוי כח


בחוק האיגוד השיתופי שאנו כפופים לו יש תקנה מיוחדת ביחס להצבעה על ידי ייפוי כח. תקנה זו אומרת,  כי כל מי שנמצא בחו"ל יכול להצביע על ידי מיופה כח – לא משנה במי יבחר להצביע עבורו. לעומת זאת – מי שנמצא בארץ ונעדר מהצבעה יכול לתת ייפוי כח רק לבן/בת זוג (כולל בן זוג שאינו חבר הקיבוץ). 

זוהי קביעה מקוממת מאוד והפוכה לחלוטין לרוח השוויון הקיבוצי – כי משמעותה שמי שאין לו בן זוג וגם לא נמצא בחו"ל בעת ההצבעה לא יכול לתת ייפוי כח כדי שיצביעו בשמו אם ייעדר.

עם כניסתי לתפקיד יו"ר הקלפי נתקלתי לראשונה בחוק המרגיז והאבסורדי הזה ופניתי מיד לח"כ אורית נוקד שהייתה אז סגנית שר התמ"ת ואחראית על רשם האגודות, בבקשה לשנות זאת. פניתי גם לכל מי שנוגע בדבר כמו היועץ המשפטי של התנועה וראשיה. התשובה הייתה כי הבעיה ידועה אך אין לה פתרון חוץ משינוי החוק בכנסת. לאחר שנה בערך של התכתבויות קבלתי מהכנסת הודעה חד משמעית כי גם השנה (2010) לא יעלה לדיון בכנסת שינוי הסעיף הזה בחוק.
ועדת הקלפי עשתה כמידת יכולתה כדי לצמצם את הנזק, כגון החלטה שלא נבדוק בציציות מי זה בן זוג ומי לא (למשל, ביחס לזוגות שהתגרשו).

פתרונות נוספים שניסינו לקבל נדחו על ידי היועצים  המשפטיים והובהר לנו כי אי קיום החוק יכול לגרום לביטול הצבעה. לכן, עם כל הכעס על חוק מפלה ולא צודק שכזה, אנחנו חייבים לשמור עליו. אנחנו ממשיכים להתחשב בחברים עד כמה שאפשר בעיקר על ידי גמישות בזמני ההצבעה אולם איננו יכולים לעבור על החוק.

חשוב לומר כאן: למרות השמועות המסתובבות "בחצר" – לא היו הצבעות שאינן עומדות בתקנון או בחוק.

בכל מקרה, אני מוכנה לארגן פנייה מחודשת לחברי כנסת נוספים כדי לטפל בנושא ומזמינה כל מי שמעוניין בכך לשתף אתי פעולה בכך.


נעמי בן-חיים ראסל,
יו"ר  ועדת הקלפי



מחוץ לבועה – 1
אנו מודים ל-1000 איש ואישה מכל רחבי הארץ שהשתתפו בפעולות מחאה להצלת חופי הכרמל ב- 18.10.11, בחוף הבונים! 
כ- 1000 איש ויתרו על הצפייה בחגיגות שובו של גלעד שליט והגיעו לפעילויות המחאה להצלת חופי הכרמל. במקביל, שבעה עורכי דין עמלו בהתנדבות על אישור חתימתם של מאות אנשים להתנגדויות לשתי התוכניות.
ביחד הוגשו יותר מ- 2600 התנגדויות אישיות, מספר חסר תקדים בהתנגדות לתוכניות פיתוח סביבתי.

מה עוד ניתן לעשות?
o        כנסו וחתמו על העצומה - בכוונתנו לצרף להתנגדויות גם את רשימת החותמים על העצומה – אם עדיין לא חתמתם, זה הזמן להשפיע ולהפיץ הלאה!!!
o        להלן מייל קצר – יש להעתיק ולשלוח לכתובות הבאות:
הנדון: הצלת חופי הכרמל
שלום רב,
בתקופה האחרונה הוגשו 5 תוכניות פיתוח בחופי הכרמל! ברצוני להביע את התנגדותי הנמרצת למתקפת הפיתוח הזו, ובמיוחד לבניית כפר הנופש מול חוף נחשולים הצפוני ו להפיכת חוף הבונים לחוף מוסדר, ולמחות על כך שלא מתקיים כל דיון ציבורי בעניין. פיתוח ברצועת החוף היפה בישראל תהייה בכייה לדורות. ברצוני לבקש התערבותך על מנת למנוע מהתוכניות הנ"ל לצאת לפועל.
בכבוד רב,

להעתיק ולשלוח לכתובות הבאות:
 השר גלעד ארדן - השר להגנת הסביבה - sar@sviva.gov.il 
השר אריאל אטיאס - שר הבינוי והשיכון - sar@moch.gov.il
מר בנצי ליברמן – מנהל מינהל מקרקעי ישראל – באמצעות פקס בלבד: 02-6208427


מחוץ לבועה – 2
בקשה מהמטה לעתיד חריש: בימים אלו המטה עוסק בבניה ארגונית והקמת עמותה לטובת העניין, שתשרת את פעילותנו. האם מישהו מכיר רואה חשבון שיכול לתת יעוץ מיידי בטווח הקצר, ואולי גם יסכים ללוות את פעילות העמותה בהמשך? עדיף בהתנדבות כמובן.

כמו כן אנחנו מתגברים את פעילות גיוס הכספים שלנו לקראת פרויקטים שהיינו רוצים לממש במהלך שנת הפעילות הבאה עלינו לטובה. אנו צריכים עזרה בתרגום והגהה של טקסטים מעברית לאנגלית ברמה גבוהה לצורך פניה לקרנות.
נשמח לכל עזרה! בתודה חמי בר-אור