חפש בעלונים קודמים

עלון 10 (12) (5872) ז' ניסן תשע"ב


חורף בין הדקלים
בערב סיום משעשע

של מי הסוד הזה?

נפגשים בערב שישי  30/3/12
בשעה 20:00 במועדון

בתום פיצוח הסודות יוקרן הסרט
מבצע סבתא
סרט קומי ישראלי משנת 1999                  בוים ונכתב על ידי דרור שאול.    

שחקו שחקו // מירי אדליסט   

קראתי בעניין רב את הכתבות הגדולות עם סיפורי ההיסטוריה ב"הזמן הירוק" (מ- כא' אדר התשע"ב 15.3.12) לציון 80 שנים לענף הכדורעף בארץ.
חשבתי כמה יפה ההמשכיות שיש כאן וליבי התמלא מצד אחד בזיכרונות, ומצד שני בהערכה, אהבה, ברכה ותודה לממשיכים ולמתמידים. 

אשתפכם בזיכרון יפה ומיוחד: בשנת 1963 התקיימה ביפו אליפות צה"ל בכדורעף . הייתי אז חיילת בנח"ל לקראת סיום שירותי הצבאי. והנה, הוזמנתי להצטרף לנבחרת הנשים של הנח"ל.
מאמן נבחרת הנח"ל היה מיכה שמבן, שהביא אותנו עד לגמר, בו התמודדנו נגד נבחרת בה"ד 12 שמאמנה היה רלף קליין ז"ל.
הפרט המעניין היה הרכב שתי הקבוצות. חמש חיילות מאותו קיבוץ, קיבוצנו עין שמר, מתוכן ארבע  מאותה קבוצה – קבוצת "ערבה" – שיחקו באותו הגמר.
בנבחרת בה"ד 12 שיחקו רותי בן-פורת (היום בצר) וחגית זמיר (היום לוריא – אחותה של חלי זוהר).
בנבחרת הנח"ל שיחקו ריקה שדה ועדה גבע .

באותה שנה זכתה באליפות נבחרת בה"ד 12 (מי יכול על רותי? ...), אך לכולנו נשארו זיכרונות טובים ומהנים מהחוויה ומ"החיים" שעשינו בתל אביב בימי האליפות.
ריקה שדה, שכנתי, אומרת שבשנה שלאחר מכן היה ממש אותו דבר.

קרדיט רב מגיע לאורי אפק (פינצ'וק) שהיה מורנו לספורט ב"מבואות עירון" והכניס את כולנו לעולם הכדורעף.
זו הזדמנות להודות לו ולכל מי שטיפח את ספורט הכדורעף בקיבוצנו, מכל הלב, ולברך את שחקנינו היקרים שתצליחו במשחקים הבאים ושתזכו, בע"ה, באליפויות וגביעים רבים. אהבתנו איתכם.
באהבה וברכת פסח שמח ומהנה לכל ביתנו ולכל עם ישראל.     
    מירי                             


עניין לציבור

      חג שמח ב"חפצ-חן"
      מתנות יפות לחג
       זמני פתיחה מיוחדים לחג:
בימים:  א' 1.4.12  עד ה' 5.4.12
בבוקר: 09:00-13:30
אחה"צ: 16:30-18:00
בערב החג יום ו' 6.4.12
08:00 - 13:30


       התפריט לפסח כבר מוכן?   
     חסר רק הקינוח שיעשה את הסדר מושלם?

          התקשרו עכשיו ל"טעימא"
             והזמינו עוגה כשרה וטעימה לחג
                                        קרן משיח – 052-3796622



מועדת צעירים                                                                                                       בימים ג'-ד', לאחר שיחת הקיבוץ בנושא תקנון הצעירים, התקיימה הצבעת צעירים  על התקנון באמצעות SMS ופייסבוק.
רצינו שעמדת הצעירים בנושא, תהיה לנגד עיני החברים בבואם להצביע על התקנון בקלפי.
לצערנו ההשתתפות לצערנו ההשתתפות היתה דלה מאוד והתוצאה אינה מייצגת (סה"כ בעין שמר - 70 צעירים), ואולי גם זהו מסר שחשוב שיהיה לנגד עיני החברים בקלפי ובכלל:
בעד – 7
נגד - 3

ועדת צעירים
היתה דלה מאוד והתוצאה אינה מייצגת (בעין שמר יש 70 צעירים בעצמאות כלכלית הגרים בקיבוץ), ואולי גם זהו מסר שחשוב שיהיה לנגד עיני החברים בהצבעת הקלפי ובכלל: 7 – בעד; 3 – נגד.
 

קוסמטיקה עדה  
הקיבוץ עבר שינוי והצריכה הפרטית אינה מסובסדת יותר על ידי הקהילה. כמו כל יזמות גם אני צריכה לנהל את המכון ללא הפסדים. אני אוהבת את עבודתי וחשוב לי לתת שרות טוב והרגשה טובה ללקוחותיי, הן לחברות, הן לצעירים בתקופת ההתבגרות  והן ללקוחות מבחוץ.

כדי לתת  את השרות הטוב ביותר אני חייבת להעלות את מחירי הטיפול.
העלות כוללת חומרים, עבודה ועלויות כלליות שאני משלמת לקהילה. מחירי החומרים עולים מידי פעם. עד עתה לא העליתי את המחירים בהתאם. ואילו עתה עלי להעלות את מחיר הטיפול כדי לכסות את העלויות.

החל מאחד באפריל יהיה מחיר טיפול לחברי וילדי הקיבוץ 130 ₪.
לשם השוואה – מחיר טיפול באזור הוא 230 ₪. 
אני ממשיכה לשלוח הזמנות כרגיל. מי שלא מתאים לו, שיודיע לי בבקשה.

אשמח לראות כל אחד מלקוחותיי ולשרתו נאמנה ולא אפגע אם מישהו יחליט שזה יקר מדי עבורו. אמשיך לשמור על יחסים טובים עם כולם.



פריצות למחסן רהיטים
לאחרונה בוצעו 3 פריצות למחסן הריהוט. הפורצים שברו את המנעול ולקחו פריטים שחברים איחסנו. חברים מוזמנים להגיע לבדוק האם נגנבו חפצים שאוחסנו על ידיהם.
לצערי, בגלל תכיפות הפריצות והגניבות ואי יכולתנו להתמודד איתן – אני מבקש בזאת לידע את החברים שלא אוכל להיות אחראי לפריטים שאוחסנו.
קחו זאת לתשומת לבכם.                                                                                                מיכאל יריב


נר זיכרון ל:
רפי שפירא
1.4.08
יפתח מור
1.4.87
אמא ז'נבה
3.4.84
תרצה ספקטור
9.4.85
אשר שנפלד
10.4.95
יצחק עצמון
11.4.07
רבקה גורפיין
12.4.83
מיכקה מצקין
12.4.99
עמי לוריא
13.4.90
אמא דנון
15.4.86
רחלקה גור
15.4.03
פירה הררי
16.4.08
איילה טל
17.4.94
יוסף אשכולי
18.4.91
סוניה כץ
18.4.05
חנוך וילן
21.4.90
רחל סגולי
21.4.02
זהבה אלפרוביץ
25.4.44
חיים דז'יואן
25.4.61
מלכה שנפלד
27.4.76
רגינקה חדוותי
27.4.92
פרומה ז'ורנה
30.4.98






















לידיעת החברים
בין התאריכים 1.4.12-20.4.12 יגאל קצנלנבוגן לא יהיה זמין. יחליפו אותו:
בגזברות - נוגה זינגר ומשה רונן
בסלקום (רק במקרי חירום כמו אובדן טלפון או גניבה) - עמי גלעד                                        בישראכרט – חיה חרודי
חג שמח – יגאל
   

מדיוני ועדת רכב (2)

פרוטוקול ישיבה. נוכחים: יוסי בוריס, אדווה אברג'יל-בראון' חיה חרודי ודני שורר
חסר: גיורא ריפתין
מוזמן: גיל עמל (חשב הנה"ח)

צי הרכב:  
אדווה מסרה דו"ח לפיו אין מצב בו חברים נשארים ללא רכב בימות השבוע. לפעמים בשבתות יש חסר ברכבים גדולים למשפחות.

גיל הציג שני נתונים:
א. ירידה דרסטית בנסיעות חברים.
ב. עלייה חדה במחירי הדלק עד כדי  30%.
עובדות אלה גורמות לגרעון בעלויות/הוצאות הרכב לקהילה.

לכן, סוכם על מכירת שני רכבים פרטיים מסוג טויוטה קורולה לאחר חג הפסח.
לא נרכוש, כרגע, רכבים חדשים במקום אלה שימכרו.
לאחר תום רבעון ראשון יבוצע מעקב מחודש ויעודכן המחיר לק"מ וזמן שימוש לפי       מפתח העלויות הבא:
א.      ק"מ יעלה 1.30 ₪ (במקום 1.15 ₪) 
ב.      שעת שימוש תעלה 2.80 ₪ (במקום 2.50 ₪)


נהיגת צעירים:
        כדי להגדיל את השימוש של נהגים צעירים ברכבי הקיבוץ וכדי להתייעל יפתחו      
        עוד 5 רכבים נוספים לשימושם של נהגים צעירים.
רכבי מאזדה 6 – 59 - 61
סיריון – 62 
יונדאי גדול – 69

רשימת הרכבים תעודכן בסידור הרכב.

עדיפות חברים בהזמנת רכב על פני צעירים – כרגע ללא שינוי.

סוכם: הנושאים יובאו להנהלת קהילה לצורך עידכון מחירים וסיכום ההחלטות.
רשם: דני שורר



שתי שאלות:
האסימונים מתחילים ליפול ויש לי שתי שאלות:
1.מדוע בעלי המניות לא מקבלים דו"ח כספי פעם ב- 3 חודשים (בערך...). הכוונה לדו”ח שקוף בו ניתן להבין ש"מה שאני רואה זה מה שיש לי".
2.למה מה שמוגדר אצלנו "עמותות" משלמות 1$ למ"מ – למרות שהעלות הריאלית היא    3-4$ למ"מ. כוונתי, למה אנחנו בעלי המניות והיום גם משלמי המיסים הגבוהים, תורמים לקיום העמותות מבלי שנשאלנו על כך?

משיבים– יוסי בוריס ועודי דגאי:
שלום לחבר/ה האנונימי/ת, תודה על השאלות.
1. לגבי השאלה הראשונה: אנו מגישים לציבור דוחות חצי שנתיים ושנתיים. הדוח השנתי מובא לאישור השיחה והקלפי, בדרך כלל בחודש מאי או יוני. לצערנו בהשתתפות דלה עד מביכה של "בעלי המניות". דוח חצי שנתי נערך במתכונת תמחירית בלבד, והוא נדון במועצת המנהלים ובמקביל בהנהלת קהילה. נזכיר כי בשני הגופים יושבים נציגים נבחרים של "בעלי המניות", ותוכן הישיבות מדווח  בעלון ובדפי מידע. מעבר לכך, חברים המתעניינים יכולים תמיד להגיע ולקבל מידע ישירות מממלאי התפקידים.
עוד נציין כי לגבי ענפי החקלאות רוב ההכנסות הן בחצי השני של השנה וההוצאות במחצית הראשונה, כך שהדוחות באמצע השנה משקפים תמונה חלקית ביותר אם בכלל. למותר לציין שהכנת ארבעה דוחות פיננסיים בשנה היא מבצע מסובך ויקר.
2. לגבי תשלום דמי שימוש על ידי העמותות. ראשית נציין כי המושג "עלות ריאלית" איננו מדויק. לכל פעילות יש דמי שימוש שונים. חנות אינה משלמת כמו מטבח ולא כמו בית ילדים. אנו פועלים לפי תב"ע מאושרת שמגדירה שימושי קרקע, כך שלא צריך לטעות ולחשוב שאם רק היינו מוציאים את המוזיאון או החממה ממקומם – היינו יכולים להקים שם מפעל שמשלם דמי שימוש גבוהים.

לגבי חצר ראשונים – היא יושבת על קרקע שהייעוד שלה בתב"ע הוא מוזיאון ותיירות ולכן לא ניתן להשתמש בה לשימושי תעשיה או מסחר. דמי השימוש נמוכים במיוחד כיוון שבשלושים השנים האחרונות החצר השקיעה ממקורותיה מיליוני שקלים, ללא כל השתתפות של קיבוץ עין שמר. יחד עם זאת סברנו שלא ניתן להמשיך במצב בו החצר אינה משלמת כלל. לאחר מו"מ נקבע בשנה שעברה הליך מדורג של העלאת שכ"ד על פני כמה שנים.

לגבי החממה – שוב, לא ניתן להשתמש בקרקע לתעשייה או מגורים. לגבי דמי שימוש - בשנת 2008 סוכם על התחלת תשלום ובסוף 2012 יעודכנו דמי השימוש. בחממה, כל תחזוקת המבנה והפעילות היא על חשבון העמותה ולא על חשבון הקיבוץ.
לגבי החלטות ופיקוח ציבורי - פעילות העמותות והתשלום שלהן לקהילה מופיעים בדוחות המשק (חצר) והקהילה (חממה), וניתן להגיב ולהתייחס במוסדות אלה. מעבר להתחשבנות הכספית נציין כי שתי העמותות מקיימות מפעלים ערכיים שיש להם תרומה ייחודית גם לקיבוץ עין שמר (חינוך הילדים, אירועים חברתיים ותרבותיים, שימור המורשת) וגם לחברה הישראלית בכלל.


לא להחמיץ את הפסח // רקפת זהר

נהוג בעדות ישראל, שלקראת חג הפסח מבערים את החמץ מן הבית. החג לא מתחיל ביום החג, אלא בהכנות לקראתו: התוכניות המשפחתיות, סיוד הקירות, הניקיונות, קניית בגדים או כלים חדשים, החלפת מתכונים, חזרות של המקהלה או של ילדי החד-גדיא... כל אותם צעדים המקרבים אותנו אל ערב החג, ויוצרים את האוירה המיוחדת שלו.
בשבועות האחרונים הרגשתי שבמקום לבער את החמץ, אנחנו מתמלאים בו. זה התחיל עם חג הקיבוץ והמשיך עם העיסוק האובססיבי במחירה של מנת אוכל בסדר פסח, ועם ביטויי הניכור וכמעט עוינות כלפי בנים ובני משפחה, המכונים בעוינות "אורחים".
וכל זה תחת הסיסמה החוזרת בדבר כיסו של משלם המסים... מדהים איך המילה הזאת "מס" מהלכת עלינו אימים. כאילו לא היה מאז ומעולם תקציב הקהילה מבוסס על הכנסותינו שלנו כחברי קיבוץ. בסך הכל מדובר פה על תקציב הקהילה, המבטא שנה אחר שנה את סדרי העדיפויות שלנו.           חלק מהשינוי באורחות החיים היה חיזוק השיקול הכלכלי בהחלטות הקיבוציות והאישיות. זה היה מהלך חשוב ורציונלי, שתמכתי ואני עדיין תומכת בו

אבל כדאי להיזהר ולא להפוך את החור שבגרוש לזווית היחידה ממנה מסתכלים על המציאות.
כאשר החלטנו על שינוי אורחות חיים, דווקא את התרבות החלטנו לא לשנות. יכולנו להפריט את תקציב התרבות (תוספת של 50 ₪ לחבר לחודש!) ושכל אחד יעשה עם הכסף כרצונו. אבל החלטנו שלא... החלטנו שהחגים המשותפים, קבלות השבת, הטיולים, חוגי הלימוד בחורף חכם – הם אלה שמגדירים ובונים את השותפות בינינו לא פחות משעושות זאת רשת הביטחון והקרן לעזרה הדדית. נכון, לא כל הפעילויות התרבותיות זוכות לנוכחות גורפת של החברים. נכון שמחלקן נהנים גם, רחמנא ליצלן, אנשים שאינם חברי קיבוץ (בנים, אורחים, חברים ושכנים)... האם אלה סיבות להפסיק להיות קהילה תרבותית ומכניסת אורחים?
אני מבינה שההפרטה גורמת לכל אחד מאיתנו להפנות את המבט פנימה, לחשבן הוצאות ולהתארגן עם התקציב המשפחתי. אבל פעם בכמה זמן כדאי להרים את המבט ולהפנות אותו החוצה. אנחנו עדיין חיים כאן ביחד, בואו נשמור על היחד הזה ולא נשפוך את התינוק עם המים. הנילוס סוער גם ככה. 




חופשה מאורגנת בחג הפסח

ברצוננו להודיעכם על חופשה מאורגנת של עובדי המועצה בחג הפסח הקרוב.
משרדי המועצה יהיו סגורים החל מיום א' 8.4.
המשרדים יחזרו לעבודה כרגיל ביום א' 15.4.