חפש בעלונים קודמים

עלון 27 (12) (5889)כט' אב תשע"ב 17.8.12


יום הילד 2012

בשבת 8.9.2012, נחגוג את יום הילד
בטעם של פעם עם שלל מתקנים, כפי שהיה נהוג כש"היינו ילדים"
1. ליום הילד מוזמנים כל בני ובנות עין שמר לדורותיהם!
    (מפאת כמות רבה של מבקרים, האירוע מיועד לחברי ובני עין שמר בלבד.   
    חברים מתבקשים שלא להזמין אורחים נוספים שאינם בנים).

    משפחות יקבלו בהמשך הזמנה לתורנות בהפעלת המתקנים. אנו מבקשים את
    שיתוף הפעולה של כולם לשם הצלחת האירוע.

    מתנדבים נוספים מהקיבוץ (כדוגמת סבים) כמו גם בנים שאינם מתגוררים      
    בעין שמר ומוכנים ליטול חלק בתורנויות מוזמנים לפנות לאמיר תומר,     
    לרנה גבע או לתמנע דגאי.

2. כחלק מאירועי חגיגות ה- 85 ויום הילד, לקח על עצמו גדעון מגן לשפץ מקצת
    ממתקני החורשה הגדולה אשר הוצאו ממנה בשנה החולפת, עקב הנחיות   
    בטיחות של המועצה.
    אנו מחפשים מתנדבים (בכל גיל) לעזרה בשיפוץ המתקנים ולהשמשתם.
    המעוניינים יכולים לפנות לגדעון מגן או אמיר תומר.
נתראה בעוד שלושה שבועות 
הכינו את שמחת הילדות



                מזל טוב  
         לרונית ורונן שאשא
         להולדת הבת – לירון, אחות לעדי ואיתי
         ברכות לפנינה ושאול גלעד- להולדת הנכדה
         לאלי שלזינגר ולחיה קרפ – להולדת הנינה 
         ולכל הדודים ובני הדודים  


ביום חמישי 23.8.12 בשעות 17:00-20:00 
ערבית בבריכה לרגל סיום החופש הגדול
משחקים, ארוחת ערב קלה והרבה שמחה
כולם מוזמנים – צוות חג הקיבוץ
  
תפתחו עיניים, תגדילו ראש
בשישי או שבת שעברה נגנבו עציצים גדולים ויקרים ללב מדירתה
של גניה ז"ל. כדי להעבירם היה צורך ברכב מסחרי שיעלה על הדשא. ראיתם? זיהיתם? יש לכם רעיון? אנא שתפו אותנו במידע.
ואם חלילה לקחתם – אנא החזירו באישון לילה, ואנו נהיה אסירי תודה.
ובהזדמנות זו – לאחרונה היו כמה מקרי גניבה מדירות משתפצות או ריקות, בסדרי גודל שהצריכו רכב גדול. אני פונה לחברים לגלות אזרחות טובה. אל תתביישו לשאול אנשים זרים מה חפצם ואת מי הם מחפשים. זה הבית של כולנו. בואו נשמור עליו.                                רקפת

מועדון הסרט                                                                                                                   לכל צופינו הנאמנים המקרן במועדון התקלקל  ואין באפשרותנו לראות  סרטים.  אל ייאוש  ברגע שיתוקן  נמשיך  ביחד ליהנות. להתראות - איה ושרה                                                                                   


התנצלות
אני מתנצלת בפני פנינה גלעד, על ששכחתי לתת לה קרדיט ולציין בעלון הקודם שהיא הצלמת מאחורי התמונות היפות של הילדים העולים ל"מבואות עירון" המוצגות עדיין בלוח המבשר בחדר האוכל. 

רואה רחוק רואה שקוף
שיחה עם מנכ"ל מיניפלסט – תמיר גלילי

נתוני פתיחה
גיל:  56
מגורים: בכפר סבא
קשרי משפחה: נשוי לטליה  (עורכת דין) וביחד הם הורים לשתי בנות, מעין (30)
                                 וניצן (25) ובן - אביב (22) - כולם בוגרים אחרי צבא.
לימודים: שני תארים ראשונים בהנדסה אווירונאוטית והנדסת מכונות  מאונ. תל    
                     אביב ותואר שני במנהל עסקים.
ניסיון ניהולי: לאחרונה מנכ"ל חברה שעסקה בתחום מכשור לרפואה אסטטית,
                                  לפני כן ניהל חברות בגדלים שונים, מחברות ועסקים בהיקפים של
                                  מאות מיליוני דולר ועד סטארט-אפים מהקמה ועד מימוש, בתחום                                   ההיי-טק כמו סמיקונדוקטור, תקשורת ועוד. עוד קצת לפני כן –
                                  "הייתי כאן קרוב לעין שמר"  בתע"א בתחום המזל"טים.
עוד משהו: פעיל בהתנדבות ב"דרומה-צפונה" – ארגון של איתן ורטהיימר
                         ובקרן I.V.N  של בני לוין המסייעים  לחברות בפריפריה.


מאז יצאה המשלחת הישראלית לאולימפיאדה לא נרשם במקומותינו מפלס אופטימיות שכזה. מה עניין אולימפיאדה לראיון עם המנכ"ל החדש של מיניפלסט תמיר גלילי?

תמיר, שמגיע מתחום ההיי טק, כנראה הולך להיות חתום על פיתוח ייחודי: "רקמת אופטימיות המחדשת את עצמה". כאחד המגיע מתחום המוצרים הרפואיים, שהיה שותף להקמת חברות "מהשלב של עבודה בבתי קפה ועד למימוש" כהגדרתו, הוא מביא איתו לכסא המנכ"ל גישה חדשה.  
אולי אלו השנים בהן פעל בתחום ההיי-טק, אולי זוהי החשיפה לעולם העסקים הבינלאומי ואולי זה מכפר סבא. בכל מקרה, בפגישה איתו תמיר לא נותן לבעיות העבר להעיב על התוצאות היפות של שלושת החודשים הראשונים שלו בתפקיד, שמעידות שמשהו בכל זאת קורה.

תגיד, יתכן והאופטימיות הזו נובעת מכך שאתה נפגש פעם ראשונה בחברה בבעלות של קיבוץ וקיבוצניקים?
"נכון שבעבר נפגשתי עם  קיבוצניקים רק דרך התפקידים הקודמים  שלי. אבל דבר אחד אני יכול להגיד כבר עכשיו: אני שמח שהניהול "הקיבוצי שיתופי" נעצר בשערי המפעל. המפעל עצמו מנוהל ומובל על בסיס עסקי מקצועי. יותר מכך, הקיבוץ לא ייחודי ולא רק בקיבוץ זה כך. אני יכול להרגיע שגם בעבודה מול משקיעים וקרנות הון גדולות – בעלי המניות לא תמיד מבינים בנושאים הספציפיים הדרושים לניהול והצלחת כל החברות שלהן. ולמרות זאת לא נמנעים מלהביע את דעתם כבעלי המניות.
לדעתי, הקיבוץ הוא בעלים ושותף לעשייה, צריך להיות רגיש לציבור, לשתף ולהתחלק במידע ולפעול בצורה המיטבית למיקסום  פוטנציאל החברה. אשמח להמשיך לעדכן, אם דרך העלון שלכם, דרך מוסדות הקיבוץ ואפילו בפגישות אישיות למעוניינים".

אני מספרת לתמיר, איך עד לפני כעשור מיניפלסט היה האח הקטן עם הפוטנציאל הגדול של מפעל הגומי. הושקעו בו משאבים כספיים, מקצועיים ואנושיים. היו תקוות לפריצה גדולה שיביאו הפיפטות, פרויקט שבדרך נפל כמעט לכל בור אפשרי. ובקיצור – המצב מדאיג ואנחנו מודאגים.
מודע לכל זה הוא אומר: "קיבלתי מפעל מסודר. יש לי הרבה הערכה להנהלה הקודמת. בעידן הכלכלי הנוכחי, לקיים מפעל שמחזיק את עצמו בלי לדרוש מהבעלים עוד ועוד השקעות כספיות משך תקופה ארוכה – זה לא פשוט ואת זה עמרי שהם עשה בהצלחה. כולנו קוראים בעיתונות הכלכלית ושומעים על חברות בקשיים עם גורל שונה מזה של מיניפלסט. אני עובד תחת מועצת המנהלים וההנהלה הכלכלית של הקיבוץ והם  מיודעים בכל. אחד המהלכים החשובים שעשינו הוא לאחד כוחות בכמה תחומים עם מפעל הגומי ולהשתמש בידע הקיים שם בתחום ניהול  איכות, חשמל, בטיחות ועוד".

איחוד כוחות וידע עם תעשיות הגומי הוא בהחלט מהלך מבורך, שמוביל  לשאלה – איזה חברה קיבלת בכל הקשור לתרבות ניהולית, ארגונית ומקצועית?
"קיבלתי חברה מסודרת. חברה  ממוקדת תיפעול  עם  פחות אוריינטציה שיווקית. אני פועל לשנות את זה ולמקד את החברה בביסוס וגידול עסקי – שווקי. הצוות עושה זאת על ידי יישום כלי עבודה מתחום ההיי-טק. עובדים לפי יעדים ותחזית לכל מוצר ולכל חודש. זהו בסיס העבודה. מוגדרים יעדי תפוקה, ייצור והכי חשוב – שיווק ומכירות.
כל עובד/ת בחברה יודע/ת בתחילת החודש מה מצופה ואיזה יעד צריך לממש". 

תמיר לא מהסס להעלות על צג המחשב את טבלת היעדים והתחזית ואיך מתבצע המעקב והיישום  ולהציג את גראף התוצאות המעיד על עלייה במכירות בחודשים מאי-יוני-יולי.

  
ומה עם קשיי שוק, כלכלה עולמית במשבר, עלות חומרי גלם וכד'?   
"ברור שמצב הכלכלה העולמית משפיע גם עלינו. אבל דווקא היותנו חברה לא גדולה, הוא יתרון המאפשר גמישות והתאמה לצרכי הלקוח. ניתן להגיב בשירות מהיר בלי כל הסרבול המערכתי,

שמאפיין חברות ענק שאתן אנחנו מתחרים כמו קרונינג. חולשתן היא בקושי לנהל  משברים באופן  נכון – וזו ההזדמנות שלנו.
בכלל – הדרך להתמודד היא להיות יצירתיים, קרובים וזמינים ללקוח".

מסע שורשים
אנחנו, "שכבר באירופה היינו סקפטיים", אוהבים את היבשת ונופיה, אך רצוי מחלונות האוטובוס של הטיול המאורגן. גם מוזיאונים ויורודיסני זה בסדר. אבל כאשר מדובר בהרפתקאות עסקיות על חשבוננו – קשה לשכנע אותנו. תוצאה של ניסיונות עבר שהשאירו אותנו חשדניים וביקורתיים. גם את זה אני אומרת לתמיר, מזכירה את הרפתקת בוסניה הצרובה היטב בזיכרון הקולקטיבי ומבקשת לברר האם נכונה לנו הרפתקה דומה גם בפולין והאם נבחר האיש הנכון לייצג אותנו בפולין?

"אני לא מכיר הרבה התקשרויות כל כך מוצלחות כמו העסקה שעשו הנציגים שלכם בפולין. זו עסקה שהיא חלק מאסטרטגיה כוללת יותר שתאפשר למיניפלסט לגדול.        וכדי לגדול צריך להיות בעל נוכחות בינלאומית, קרוב לשווקי היעד. עמרי שהם ינהל
את הנציגות שלנו בפולין לפי היעדים של מיניפלסט. הניהול העסקי הכולל נשאר כאן".

למה שנאמין שהפעם זה יהיה אחרת?
”המפעל שנרכש קרוב לגבול הגרמני, כשעה וחצי נסיעה מברלין. הקרבה לשוק הגרמני וגם לזה הצרפתי מחד והשער ל"אירופה המזרחית" מאידך, מאפשרים לנו להיות זמינים ללקוחות ולממש את הפוטנציאל של השווקים  האלו. זה מאפשר לנו להיות גמישים גם להזמנות קטנות יותר ולשמור על נוכחות ונראות מול הלקוחות – דבר שכבר ציינתי שאני מייחס לו חשיבות רבה.
חשוב לציין שהפעילות בפולין תתמקד גם היא בביסוס והרחבת הפעילות העסקית.  הכוונה להישען על תשתיות יצרניות קיימות שמבוצעות כעת בקבלנות משנה ולא ידרשו השקעות תפעוליות".

ואם, רחמנא ליצלן, נגיע לרגע בו יתממשו חלומותינו ונעמוד בפני גל הזמנות? אם תסתמן מגמה של עליה גדולה בהזמנות או זכייה במכרז גדול – אתם/אנחנו ערוכים לספק את הביקוש?
"לא! כיום מיניפלסט מממש את רוב יכולת הייצור שלו ואנחנו עומדים, בקושי, בהזמנות הקיימות אבל לא מצליחים ליצור מלאים, שאמורים לתת מענה למקרה של הזמנה גדולה או זכייה במכרז משמעותי.
לכן, ברור שהדבר הדחוף ביותר הוא הרחבת המבנים או בניית אולם ייצור חדש. המצב הוא שגם אם נרצה להתרחב או להכניס קוו ייצור או ציוד חדש –אין לאן. הצפייה שלי שחזון המבנה החדש למיניפלסט ימצא פתרון מהיר ובהקדם".

הרושם המתקבל, שאתה נמצא הרבה מאוד בחו"ל. רק עכשיו חזרת מנסיעה למזרח הרחוק. זהו סוג ניהול בעל אופי אחר?
"אני, יחד עם צוות השיווק של החברה, מסתובבים  הרבה מאוד בשוק, מקיימים ביקורי  לקוחות ופגישות עם מפיצים קיימים וחדשים. לקרבה ולבניית יחסים עם לקוחות החברה חשיבות עליונה בהצלחה העסקית. יתרה מכך, לאחרונה התחלנו באירוח לקוחות בימי עיון בחברה עצמה, תוך שילוב ביקורים בקיבוץ ומתקניו (כמו במוזיאון).
לשיטתי, המפעל צריך להיות במצב בו הוא מכפיל את עצמו. זה אומר יציאה לשווקים חדשים.
במזרח הרחוק אני מנסה לתרגם קשרים אישיים לשוק שמיניפלסט לא היתה נוכחת בו.
סינגפור היא שער למדינות דר' אסיה להן אין לנו גישה ישירה ול
עוד מדינות".

אפשר להתחרות עם הענק הסיני ועלויות הייצור הנמוכות שלו?
מניסיוני אני יודע, שיש למוצרים מהמערב בכלל ובישראל בפרט – שם טוב וביקוש רב באזורים אלו. הפעילות שלי שם כבר באה לביטוי ויש תוצאות. אני מאמין  שזו רק התחלה להרבה יותר". 

בקיבוץ, שנושם גומי עם רוחות הבוקר ובהליכות הערב, עולם הפלסטיק נתפס כמשני וחסר סיכוי. על מה אתה בונה את האופטימיות שלך?
  

"יש גורם אחד חשוב, שלא תמיד נלקח בחשבון: העלייה בתוחלת החיים של תושבי כדור בארץ. משמעות הדבר היא

עלייה גם בדרישה לשירותי בריאות והגדלת נפח הפעילות של חברות התרופות, של מעבדות, של חברות ביו-טכנולוגיה ועוד.
כל זה אומר שהשוק שלנו רק הולך וגדל. בנוסף יש מעבר משימוש בכלי  זכוכית שדורשים מתקנים נוספים כמו מתקני ניקוי וסטריליזציה לכלים מתכלים מפלסטיק. הכיוונים הבאים הם מעבר לפלסטיק ידידותי לסביבה".

ונעבור לפיפטות. אאווווצ'
הגיע הזמן לדבר על הפיפטות. פרויקט שהפך אצלנו משל לתקוות שהתנפצו. על השולחן, ביני ובין תמיר מונח "האקדח המעשן": אריזת פיפטות, דוגמא לאריזות שחלמנו לייצר ולשווק במיליונים רבים.

איזו בשורה אתה מביא? יש לך סיכוי לשנות משהו?
"אין לי ספק שמדובר במוצר עם קו עסקי מבטיח. כל הניסויים האחרונים הסתיימו בהצלחה. אנחנו כבר בייצור חלקי ובשבועות הקרובים נסיים שדרוג כל הקו ליכולת מלאה".

ממה שידוע לנו, הבעיות הטכניות כאילו לא נגמרות.
"נשענו בייצור הקו על חברת תכנון וביצוע מכפר סבא. למזלם הרע אני גר ממש לידם. כך שמדי יום אני עובר ועוצר אצלם. הזהרתי אותם שרק הקפה שאני שותה אצלם יעלה הרבה כסף ... ואם להיות רציניים, נראה שאנחנו נמצאים קרוב לפתרון שיאפשר להתחיל לפרוץ עם המוצר לשוק.                    כרגע כושר היצור של פיפטה עם פיה צרה עומד על כ 15%. עם סיום השדרוג יגיע לכושר מלא (עוד מספר שבועות).
פיפטות עם פיה רחבה מיוצרות בקצב מלא.

אם וכאשר כל זה יקרה - איזו חברה אתה רואה בחזונך?
"מיניפלסט היא חברת ביו טכנולוגיה עם  שם טוב וגם מיצוב טוב בשוק. זו תהיה חברה ששמה דגש על השוק הבינלאומי.
יש שוק גדול של מוצרים נוספים המיועדים לעולם המחקר ושם הפוטנציאל אדיר!  כמעט בלתי מוגבל.
בעבר הקיבוץ גילה סבלנות רבה כלפי פיתוחים והשקעות והחברה נמצאת בישורת שכבר אפשר לממש.
אני חוזר ומדגיש, חייבים לקדם בניית מבנה מתאים. זה קריטי ובעל השלכות עצומות על אפשרויות צמיחה עתידיות".

הון אנושי
מנהל טוב יודע, שהנכס החשוב ביותר של ארגון הם העובדים  שלו. (ראו סיפור האריה והנמלה בהמשך העלון).


מיניפלסט עבר, ועדיין עובר, זעזועים לא מעטים בתחום כוח האדם, מה שלא מוסיף ליציבות בהווה ובעתיד.        תמיר מונה אחד לאחת את העובדים מהקיבוץ ותפקידם:
רותי בן מיור – מנהלת לשכת מנכ"ל,    
                              יצוא ושרות הלקוח
עמי גלעד – מנהל כספים ומחשוב
לני האולינג – אחראי תחזוקה
ענת אלון – מנהלת שיווק ומכירות
עידן יגודה – מנהל  ייצור
שלמה שחר – מפיץ
שרית אלימלך – ניהול אבטחת  
                              איכות
ריצ'י רוזיו – מנהל משמרת
עדנה חרודי – הנהלת חשבונות
אילן לוטן – אבטחת איכות
דני רימון – מחסן ומשלוחים
אלי שלזינגר – עובד ייצור
שלמה קציר – עובד ייצור
אורי ארסטר – ממונה בטיחות
עירית לוטן – ייצור
טלי חדוותי - מצטרפת בימים אלו בתפקיד מנהלת אדמיניסטרטיבית ושירות לקוחות
רוני גלעד – מנהלת מש"א (על בסיס קבלנות משנה)
שני עובדים המתגוררים בעין  שמר הם:
מיקי אלבז – עובד ייצור
אנה ברומברג – אבטחת איכות

ומה עושים עם היועצים החיצוניים שעולים הון תועפות? 
"אני לא מאמין בהתקשרות עם יועצים על בסיס קבוע. התקשרות עם יועצים צריכה להיות על בסיס פרויקט ולזמן נתון וידוע מראש. אני יכול לנחש למי את מתכוונת והוא סיים את עבודתו עם החברה".
בתשובתו זו של תמיר - ברור שלא רק הרוח השתנתה כי אם גם הטרמינולוגיה אחרת: מעתה, חברים, אימרו "חברה" ולא "מפעל". ללא ספק ראש אחר בכל המובנים. יש סיכוי שגם אנחנו נחליף ציניות וביקורת באמונה שיכול להיות אחרת.  


התחושה היא שתמיר אכן מביא איתו גישה הרואה בכל משבר או מצב – הזדמנות.
הזדמנות חשובה שגם אנחנו צריכים לתת לתמיר ובסופו של יום לתת גם לעצמנו ולחברת מיניפלסט.  

תחזיקו אצבעות – וגם ההצלחה תגיע. 
   
יוצאים לבנקים (2)

אנחנו נמצאים בעיצומה של העברת תקציבי החברים לבנקים. חברים רבים נפגשו עם נציגי מזרחי-טפחות ופתחו חשבון לעצמם ולילדיהם. אחרים פתחו (או השאירו) חשבונות בבנקים אחרים.
כמה תזכורות:
·        חברים בגיל עבודה וכן חיילים, בנים בעצמאות כלכלית ותושבים – חייבים לפתוח חשבון בנק ולהעביר לקיבוץ את מספר חשבון הבנק וטופס " הוראת קבע" המאפשר לקיבוץ לחייב את חשבונכם בהוצאותיכם הקיבוציות.
·        לקיבוץ לא משנה עם איזה בנק אתם עובדים, כל עוד אתם מעבירים את הפרטים כנ"ל.
·        איך ממלאים טופס "הוראת קבע"? בעת פתיחת החשבון בקשו מהבנק את הטופס, ומלאו אותו. אם כבר נתתם טופס חתום לאנשי מזרחי-טפחות, הם יעבירו לקיבוץ ואינכם צריכים לעשות דבר. אם לא – אנא מלאו את הטופס שקיבלתם בתאי הדואר והעבירו לנוגה במשרדי הקיבוץ עוד השבוע.
·        חברים פנסיונרים לא חייבים לפתוח חשבון בנק, אבל מי שמעונין שהקיבוץ יעביר לו את התקציב לבנק חייב להודיע לנו ולהעביר את פרטי החשבון וטופס הוראת קבע.
בכוונתנו להתחיל לעבוד מול הבנקים החל מתלושי אוגוסט, לכן אנו מבקשים מכולם להשלים את המהלך עוד השבוע. לכל שאלה או בקשה, מוזמנים להתקשר אלי או אל נגה זינגר.                                                                                          שבת שלום, יוסי בוריס

חילופי דורות ב"בית דורות"
לאחר 13 שנים של ניהול "בית דורות" נילי ארבל מסיימת את עבודתה. כעת, כשנכנסתי להחליפה בניהול בית דורות, אני מתחילה לראות ולהבין את גודל   האחריות שהייתה מוטלת על נילי במסגרת התפקיד. זהו תפקיד מורכב הכולל טיפול בדיירי הבית, במשפחותיהם, ניהול צוות גדול ומסור, עבודה מול גורמים בקיבוץ וגם מול גורמי חוץ כמו  משרד הבריאות וביטוח לאומי.

ברצוני להודות לנילי על ההתמדה רבת השנים בעבודת קודש זו.
אחד ההישגים החשובים  של נילי היה שהצליחה להביא לכך, שמשרד הבריאות יכיר בבית דורות כבית שעומד בכל התנאים המחמירים שהמשרד דורש. הכרה זו אפשרה לקבל דיירים מהאזור ולהמשיך לקיים את הבית.
לבית דורות יצא שם טוב באזור והביקוש בהתאם. תמיד היו פניות להיכנס אליו והדבר הוביל לכך שניתן היה לסיים ברווח כל שנה.
אני מאחלת לנילי, שתמצא את הזמן ליהנות עכשיו ממשפחתה הגדולה והמורחבת   ואולי גם לעיסוקים נוספים.
ושוב, תודה גדולה מכולנו.

בהזדמנות זו אני פונה לנשים המעוניינות להשתלב בהפעלות אחה"צ בבית דורות.           סוג הפעלה יכול להיות, למשל, אפיית עוגיות, מוסיקה, עבודות יד, סיפורים וכו'.
מוזמנות לפנות אלי לקבל פרטים נוספים.
בברכה, קרן משיח



שאילתא: לפני מספר שבועות פורסם מכרז לתפקיד אחראי אינטרנט שיחליף
את צוק חרודי. מה קורה עם זה? האם היו פניות ומועמדים? אם כן – מה נעשה?
אנחנו  זקוקים לתמיכה ותשובות בתחום.

תשובתא: צוק חרודי החל לעבוד בחוץ במהלך חודש יולי, ועדיין לא הספקנו למצוא מחליף מתאים שייתן פתרון כולל לתחום הטלפונים והאינטרנט. אני רוצה לציין שצוק הודיע בזמן על יציאתו ונתן זמן להתארגנות.
סוכם עם צוק שהוא ממשיך לתת שרות בנושא האינטרנט בשעות אחה"צ עד שנמצא מחליף, לכן ניתן לפנות אליו.
אנחנו עושים מאמצים למצוא סידור מתאים שייתן פתרון לכלל מערכת האינטרנט והטלפונים כאשר אנו בודקים אפשרויות שונות של חבר/ת קיבוץ או שרות מבחוץ.
מקווה שנוכל להודיע בקרוב מאוד על פתרון הולם.  בינתיים אנו מתנצלים על אי הנוחות.
עידן יגודה


למש"א דרושים

צח"י- צוות חירום ישובי
בשנים האחרונות, בעידוד המע"א, הוקמו בישובים צוותי צח"י (צוות חרום יישובי) .
תפקיד שאמור לתת מענה למצבי חרום למיניהם שיכולים לבוא עלינו כמו: מצב ביטחוני, רעידת אדמה, שרפה, תאונה קשה שמעורבים בה תושבי המקום ועוד - לא עלינו.           המועצה דורשת שיוקם צוות כזה בכל ישוב ונותנת הדרכות כיצד להתארגן ולכתוב את הנהלים לשעת חירום. כמה חברים כבר היו בהדרכות אלו אך לא הצלחנו להקים צוות שעובד באופן שותף. מדיווח של המועצה מתברר שברוב הישובים כבר קיים צוות צח"י ואין ספק שיש צורך להקימו במהירות האפשרית גם אצלנו.

צח"י - הגדרה
צוות פעילים ומתנדבים המורכב מתושבי הישוב,  שעברו הכשרה בסיסית במטרה לקדם את החוסן הקהילתי בישוב, לשפר את היערכות הקהילה להתמודדות עם מצבי משבר ולהוות צוות התערבות וסיוע במצבי חירום ומשבר.

צח"י - ייעוד
לפעול בתיאום עם גורמי הרשות המקומית ובהכוונתם לשיפור יכולת הקהילה להתמודד עם מצבי חירום ומשבר ולתת מענה מקומי לצרכי הקהילה ע"י איתור הצרכים, תגובה מיידית לאירועים ומתן סיוע פיזי, רפואי, נפשי, חברתי וכלכלי - בהתאם לנסיבות ובשלבים השונים  של מצב החירום.

דרוש - רכז צוות צח"י
דרישות התפקיד
·        ראיה מערכתית
·        יכולת לכתיבת נהלים ובנית צוות
·        יכולת לתפקד בשעת חירום
·        ארגון ויחסי אנוש
·        זמינות לביצוע התפקיד


היקף משרה- בשלב בנית הצוות וכתיבת הנהלים המשרה תתומחר.
פניות ניתן להעביר לעידן יגודה

רב"ש
אנו מחפשים כבר זמן רב רב"ש תושב הקיבוץ שיוכל לתת מענה ולהיות זמין לכלל נושאי הביטחון בקיבוץ. לאור המצב הביטחוני הלא יציב עניין זה מקבל משנה תוקף מי שרואה את עצמו מתאים וזמין אנא פנו אלי או לאחד מחברי הנהלת מש"א, להלן הדרישות.
התפקיד כולל:
·        אחריות על מערך השמירה בקיבוץ ופיקוח על השומרים.
·        קשר ותיאום עם גורמי חוץ, מועצה אזורית, משטרה.
·        אחראי על מחסן הנשק ועל בקרה ופיקוח על הנשקים המצויים בבתי החברים למעט נשקים פרטיים.
·        אחריות על תקינות מרכיבי הביטחון בקבוץ כמו גדר היקפית, שערים, תאורת גדר, ביתן שומר וכד'.
·        אחריות על המקלטים והכנתם למצבי חירום.
·        אחראי על הערכות הביטחונית בזמן חירום.
·        כתובת לפניות החברים והתושבים בנושאי ביטחון.
·        חבר בצוות צח"י (צוות חירום ישובי)
כישורים נדרשים:
·        ידע וניסיון בתחום הביטחוני.
·        נכונות להשקיע ולקדם את נושא הביטחון.
·        אחריות אישית, יכולת ארגון.
·        יכולת להקרין סמכות ויחסי אנוש.
היקף משרה – חצי משרה
  ניתן לפנות לעידן יגודה עד 27.8.12  

להלן הצעה לנוהל או איך שתקראו לזה // שמעון בן פורת
1.      שטחים ציבוריים בחצר הקיבוץ: עקב ריבוי שטחים צהובים (חומים) מומלץ להכריז על השטחים הירוקים כשמורות טבע. או אולי לדאוג להשקיה כדי שיהיה לנו קצת יותר ירוק בעיניים.

2.      שוב הנושא המטריד רבים - פחי אשפה/מחזור:                                    מומלץ להשאירם סגורים מחשש שהמשיח ינצל את המצב ויתנחל בתוכם...

סיפור לשבת על אריה ונמלה (*)


ביער אחד חייה נמלה קטנה וחרוצה. יום אחד ראה האריה את הנמלה ואמר לה: אני מלך היער ואני מחפש עובדת חרוצה! האם את מוכנה לעבוד אצלי?"
"כמובן," ענתה הנמלה מיד.
כל יום הייתה הנמלה הקטנה מגיעה לעבודה, מוקדם מאוד ומיד מתחילה בעבודתה. התפוקה שלה הייתה עצומה והנמלה הייתה מאוד מאושרת מזה.
האריה שהיה מנהל החברה, היה מאוד מופתע לגלות שהנמלה החרוצה עובדת ללא פיקוח.
הוא חשב על הנושא והגיע למסקנה שאם הנמלה תעבוד תחת פיקוח, התפוקה שלה תגדל עוד יותר...
פנה לחברת כוח אדם וקבל ממנה, עם המלצות מצוינות, מקק בעל ניסיון ניהולי ששמו יצא לפניו כמי שיודע להכין דוחות ניהוליים מעולים.

החלטתו הראשונה של המקק הייתה להכניס שעון נוכחות למפעל.
הוא הביא למשרדו מזכירה/כתבנית שתסייע לו בהכנת וכתיבת הדוחות הניהוליים שלו.
הוא גייס עכביש לנהל את ארכיון המסמכים ולעקוב אחרי שיחות הטלפון של העובדים.

האריה, היה מאוד מרוצה מהדוחות הניהוליים שהמקק הגיש לו. וביקש ממנו להוסיף לדוחות שלו גם גראפים המנתחים את התפוקה, מצביעים על מגמות ומסייעים לאריה להציג למועצת המנהלים את הישגיו ותכניותיו לעתיד.
המקק קיבל בשמחה את האחריות הנוספת ויצא מיד לרכוש מחשב חדש ומדפסת משוכללת.
כמו כן, הוא גייס זבוב שינהל את נושא ניהול מאגר הנתונים.
הנמלה שנאה את הדוחות הרבים שהיה עליה למלא ושגזלו את רוב שעות עבודתה. האריה, מצא לנכון למנות לנמלה מנהל ישיר. התפקיד הוצע לצרצר.

החלטתו הראשונה הייתה לקנות שטיח שולחן וכסא מנהלים יוקרתי למשרדו.
הצרצר הבין שגם הוא חייב שיהיה לו מחשב ועוזר אישי לניהול המחלקה ולכן, העביר מהמחלקה שממנה הגיע עוזר אישי שיסייע לו להכין את התקציב ותכניות הבקרה שהוא תכנן כדי לשפר את תהליכי העבודה במחלקה. המחלקה שבה עבדה הנמלה, הפכה ממחלקה שמחה למחלקה עצובה שבה איש כבר לא חייך...
הצרצר הצליח לשכנע את האריה שיש להתחיל מיד בלימוד תנאי הסביבה והשפעתם על המתרחש.

האריה עבר בקפידה על הדוחות המעולים שקיבל מהמקק ומצא ירידה משמעותית בתפוקות העבודה של הצרצר... המחלקה בה עובדת הנמלה. הוא  הבין שמשהו לא בסדר וגייס מיד את הינשוף בעל המוניטין בייעוץ ארגוני ובקש ממנו להמליץ את המלצותיו .

הינשוף השקיע שלשה חודשים במחלקה של הצרצר והגיש דו"ח מאות עמודים שמביאים למסקנה שבמחלקה יש עודף  כוח אדם.
נחשו את מי האריה פיטר ?
את הנמלה... כי...
כי בדו"ח היה כתוב: " הנמלה מראה חוסר מוטיבציה ויחס שלילי כלפי מנהליה !!"
­---------------------------------------
(*) הסיפור לקוח מתוך חומר לימודי
ליועצים אירגונים והועבר למערכת.