חפש בעלונים קודמים

עלון 35 (12) (5897) ג' חשון תשע"ג 19.10.12



האדם הלא רווחי

בימינו, כאשר הכול, מבתי חולים עד ענף הפלחה בקיבוצים, חייב להיות כלכלי, או ליתר דיוק רווחי, מגיע רגע שבו היחיד נאלץ לשאול את עצמו: האם קיומי עלי אדמות כלכלי?
אי-אז היה עונה כול אדם שהרוויח את לחמו, שפרנס את משפחתו, ללא היסוס בחיוב, כי כלכליות וקיום בכוחות עצמו
הם זהים בעיניו. אך כיום, לפי חשבון של השקעה בשעות עבודה לעומת ההכנסה בפועל, אני מגיעה לידי מסקנה עגומה, שכול חיי הייתי אדם לא רווחי.
וגרוע מזה: אפילו לא הייתי מודעת לנחיתותי. הכתיבה משכה אותי ופרנסה אותי, העניקה לי שעות הנאה, אתגרים, מידת הערכה, אבל אלה אינם ערכים כלכליים.
לא עשיתי חשבון של השקעה בזמן, בכוחות, במחשבה.             לאור העובדה, שהוצאתי רק מה שהיה לי ולא צברתי כל הון – לא בניירות ערך, לא במניות נסחרות בבורסה, לא בכספת,            לא במחבוא בארון, לא בנדל"ן – אפשר לקבוע בוודאות:     בזבזתי את חיי על החיים.

מתוך : "נחמות קטנות" ספרה האוטוביוגראפי של החוקרת והסופרת רות בונדי (2003).


המלצת השבוע // מרים שנפלד

במקרה ששודד מכריח אתכם להוציא כסף מבנקט, יש אפשרות להקליד את הקוד הסודי הפוך-מהסוף להתחלה.
המכשיר מזהה שהקוד הוקלד הפוך, נותן את הכסף בעוד השודד לא יודע שזה הפוך.
המכשיר יוצר קשר אוטומטי עם מוקד המשטרה שמגיעה למקום האירוע.

שלא נזדקק אבל שנדע מה לעשות אם חס וחלילה.





בשולי שיחת הקיבוץ// עדה שפירא

בשיחת קיבוץ האחרונה דנו בקבלה לחברות של שני זוגות.

הזוגות שעמדו במשא ומתן לקבלתם עם הנהלת הקהילה התבקשו לחכות עוד זמן קצר עד סיום הדיונים בנושא תקנון הקליטה בקיבוץ.
יצאתי מהשיחה בהרגשה קשה.

אנו בתהליכי שינוי ועבודת ההנהלה אינה קלה ואנו חייבים לתת בה אמון.
מסתבר שעל אף בקשת ההנהלה החליטו המועמדים ובני משפחתם להעלות את הנושא לשיחה.
האווירה הייתה לא נעימה. הייתה הרגשה, שמי שמעז להביע את מחשבותיו שמחזקות או תומכות בעמדת הנהלת הקהילה – נתקל בפרצופים מעוקמים ובכוחנות.

שמנו לעצמנו מטרה לקלוט את בנינו. אין מטרה נעלה מזו. זוגות אלו הם, לדעתי, מהטובים.

עם זאת, בטוחני שלהנהלת הקהילה היו סיבות טובות להמליץ כפי שהמליצו ולהציע את נוסח ההחלטה הזה.
חובתנו לתת אמון בחברים שבחרנו למלא תפקיד קשה זה.


עניין לציבור

שער כניסה
החל ביום ראשון הקרוב - 21.10.2012 - הכניסה ויציאה לעין שמר תהיה רק דרך הכניסה החדשה.
כניסות ויציאות בשער הצפוני (ליד החצר הישנה) – בוטלו.
אישורי הכניסה דרך החיוג הטלפוני ובקרוב תתבטל גם היציאה דרך הכפתור, יחד עם זאת הושארו בעלי תפקידים, הסעות התלמידים וחירום (שלא נצטרך).                     יוסי בוריס



יציאה לבנקים – מתקדמים (אבל לאט...)
מרבית החברים כבר העבירו את נתוני החשבונות שלהם ואנחנו מתקדמים גם עם אוכלוסיות נוספות, בעיקר בנים בעצמאות כלכלית, ילדים, שוכרים וכו'.
כרגע העיכוב נובע בעיקר מבעיות טכניות שאנו עובדים עליהם בהנהלת חשבונות בעזרת אנשי תוכנה חיצוניים. בהמשך השבוע נעדכן את החברים לגבי תקציבי ספטמבר.
שבת שלום, יוסי בוריס



מועדת בריאות:
1. ביום שלישי ה-23.10.12 בשה 20:00 בחדר ישיבות תיערך ישיבה פתוחה של ועדת בריאות בנוגע לשינויים בסל הבריאות. חברים שמעוניינים להציע שינוי לסל מוזמנים לבוא לישיבה.
מומלץ להכניס אלי לתא הדואר הצעה כתובה כדי שחברי הועדה יוכלו לעיין בהצעה לפני הישיבה.
2.  על פי החלטת צוות יישום, החיוב והזיכוי של תיקרת התרופות בסל הבריאות יהפוך להיות חצי שנתי  במקום רבעוני. שינוי ההתחשבנות הוא מעכשיו. לכן חברים שמעוניינים בזיכוי מוזמנים להביא אלי בסוף דצמבר 2012 את התלושים עם חיובי הבריאות של חודשים יולי, אוגוסט,ספטמבר,אוקטובר,נובמבר,דצמבר.                                                                             לכן אנא שימרו את דפי התקציב של הרבעון השלישי (יולי-אוגוסט-ספטמבר)                           והביאו אליי בסוף דצמבר את שני הרבעונים ביחד מחודש יולי ועד חודש דצמבר.                              אם משהו לא מובן מוזמנים לפנות אליי.                                בברכה והרבה בריאות קרן משיח
מהמרפאה:          
הגיעו חיסוני שפעת. אפשר להגיע בשעות קבלה רגילות. זכרו: ביום שישי פתוח                          בין  8:00-9:00 .החיסונים מיועדים לכלל האוכלוסייה  וכל מי שמעוניין – זכאי לקבלם.


לעומר גרנות
המשתחררת מצה"ל
ברכות חמות והצלחה באזרחות
ועדת קשר וצעירים

לדורון לסטון
לרגל הגיוס לצה"ל
    חזק ואמץ, הצלחה ועניין
ועדת קשר וצעירים

עדכוני טלפונים סלולאריים:
                              אורנה בורלס - 053-6215194
                                ליעד בורלס  -  053-6215182
                                איל בורלס    -  053-6215185



חדש ב"מקום של יוגה"!

-  בימי ד' בשעה 8:45 - שיעורי יוגה לנשים בהריון עם אריאלה - 050-2030485                       
   מומלץ ליידע ולהפנות נשים בהריון המתגוררות באזור  - חברות, בנות, כלות.  

- ימי ו' בשעה 10:30 - אשטנגה יוגה עם עמית (לצעירים מומלץ!) - 054-7908122
- ימי ג' בשעה 19:30  - ויג'נאנה יוגה עם מירב - מורה מנוסה ואהובה - 052-3908825

  אין לשכוח את הותיקות המסורות - הני, רותי, אריאלה וחני - בכל ימות השבוע, מתאים לכל   
   הרמות ולכל המצבים. חוויית היוגה - כדאי! 
ראיתי פעם ים
בשנה האחרונה הצטרפה שלומית מילמן לפעילות הארגון "רופאים לזכויות אדם". היא מספרת כאן על ההתנסות.



הכול התחיל כשחברת ילדות טובה, אחות במקצועה, אמרה לי לפני כחצי שנה, ספק בנזיפה, שההורים שלנו כשהיו בגילנו עסקו בפעילות ציבורית התנדבותית והגיע הזמן שגם אנחנו נתנדב, נתרום וניתרם.

באותה הזדמנות סיפרה לי על רל"א (רופאים לזכויות אדם) והציעה לי להצטרף לפעילות הרפואית של העמותה במרפאה לעובדים זרים ופליטים ביפו או למרפאה הניידת לשטחים.
באופן הכי טבעי וללא התלבטויות הלכתי על הניידת לשטחים. באתי לעזור לאנשים, שלא זוכים לטיפול רפואי נאות והבנתי, שעצם בחירתי לעזור בשטחים ולא במרפאה ביפו זה מעשה פוליטי של הבעת סולידריות והזדהות עם הפלסטינים הנאבקים לסיום הכיבוש.

ואלו הן גם שתי מטרותיה של הניידת: לעזור רפואית ולהביע סולידריות והזדהות.

לעמותה, שהוקמה ב- 1988 ע"י פרופ' רוחמה מרטון (ניתן למצוא בגוגל מידע נרחב יותר), כמה דרכי פעולה:- פעילות רפואית, פעילות משפטית ורישום דוחות ועדויות.
היא פועלת בקרב אוכלוסיות הבדואים, אסירים ועצירים, מהגרי עבודה ופליטים, תושבי השטחים הכבושים ותושבי ישראל.
חלק מהימים של הפעילות הרפואית מתנהלים בכפרים מבודדים, אליהם מגיע רופא, במקרה הטוב,  פעם בשבוע. לרובם - אף לעיתים רחוקות יותר. במידת הצורך מתקיימים ימי מומחים או ניתוחים במרכזים רפואיים בערי הגדה. בדרך זו

נבנה גם קשר בין רופאים ישראלים ופלסטינים.

בעמותה יש זרם שהוא בעד פעילות פוליטית קיצונית ויש זרם מתון יותר שמתעניין בפעילות במישור ההומניטארי ושמירת זכויות האדם והחולה. זהו ויכוח שמלווה את העמותה מיום הקמתה – וילווה אותה גם בהמשך בגלל המורכבות של המצב הפוליטי.
רופא הארגון רל"א מטפל בחולה במרפאה מאולתרת שמוקמה בכיתה

פנינה, עזיזה ועוד כמוהן 
כל שבת ניידת הארגון יוצאת לכפר אחר, מאוישת ברופאים, אחיות, רוקחים, מתמחים ואנשי מקצוע מתחומי רפואה אחרים, וכן, כמה ארגזי תרופות.
הרופאים הם יהודים ישראלים וכן ערבים ישראלים ואנו נעזרים במתורגמנים שמלווים אותנו.  בנוסף, מגיעות איתנו שתי נזירות מדהימות, אחיות במקצוען עם לב ענק וניסיון מקצועי עצום בטיפול באוכלוסיות פגועות. הבולטת בהן היא עזיזה קידנה – אישה מעוררת השראה. (ראו מסגרת על עזיזה).

אישה נוספת שבולטת בייחודיות שלה, היא האחות המיתולוגית מיד חנה  פנינה פיילר . בגיל 88 היא מתייצבת כל שבת(!)  עם הסיגריה הקבועה בפה ועם כמויות מרץ שלא נגמרות – למרות קשיים גופניים.
פנינה דואגת לכל פרט, לאנשי הצוות ולמטופלים – והכול במחויבות לצדק, שוויון ועזרה לחלשים. 

פעם בחודש מתקיים יום נשים, במסגרתו יוצאת ניידת  עם צוות רפואי על טהרת המין הנשי, שמגיש טיפול ועזרה רק לנשות ונערות הכפר.
אני, כפי שעשיתי בעבר בקיבוץ, העברתי הדרכה בתחום רצפת האגן.
בגלל התנאים וגם בגלל שמרנות עמוקה – לא קל להן להיפתח בנושאים נשיים אינטימיים.

כדי להצטרף לצוותים ליום פעילות, אני מגיעה בשעות הבוקר לנקודת מפגש קבועה בטייבה, שם אוסף אותנו מיניבוס לגדה. לעיתים מעכבים אותנו במחסומים ועושים בעיות ולפעמים המעבר הוא חלק.


עזיזה קידאנה עם רופאה מהארגון בנקודת טיפול בסיני

מן העיתונות:   עזיזה קידנה, נזירה אריתריאית, אחות בהכשרתה וחברה במסדר האחיות קמבוני, קיבלה את האות היוקרתי של מחלקת המדינה האמריקאית המוענק מדי שנה לפעילים בולטים במאבק נגד הסחר בבני אדם. את האות תעניק לה מזכירת המדינה  - הילארי קלינטון.
היותה דוברת טיגרניה וערבית, כמו גם אישיותה יוצאת הדופן ויכולתה ליצור הזדהות ואמון עם הקורבנות, הובילו בסופו של דבר לחשיפת רשתות ההברחה והעינויים הפועלות בסיני.
בטקס אמרה עזיזה קידנה: "במהלך השנתיים האחרונות, מאות רבות של מבקשי מקלט, קורבנות עינויים וסחר, חלקו עימי בקולות שבורים את סיפוריהם הקשים מנשוא ואת כאבם הפיזי והנפשי. את העדויות המזעזעות על העינויים, ששמעתי במרפאה הפתוחה של רופאים לזכויות אדם, אף אוזן אנושית לא צריכה לשמוע. כולי תקווה כי אות זה ייתן קול לקרבנות השקופים ויביא לשיתוף פעולה בינלאומי שיבטיח טיפול לקורבנות בישראל ומיגור מחנות העינויים בסיני."

"הבה נהיה ריאליסטים  נשאף לבלתי אפשרי" (*)

המציאות שאנו נחשפים אליה בכפרים עגומה וקשה. נדמה כאילו הזמן עצר לפני עידן ועידנים.
כשמגיעים, נכבדי הכפר עורכים לנו קבלת פנים (כולם גברים, כמובן ...) ותמיד נותנים לנו הרצאה קצרה על הכפר ועל הבעיות שלהם, שהן תמיד אותן בעיות: מחסור בטיפול רפואי הולם, בעיות מים, בעיות של ביוב הזורם מההתנחלויות, אלימות
­­-----------
(*) אמרה המיוחסת לצ'ה גאוורה
המתנחלים כלפיהם, בעיות תחבורה ומחסומים.

ממקמים אותנו בבית ספר או במבנה ציבורי אחר, הכול מאולתר. המיטה שעליה בודקים ומטפלים מורכבת משולחנות הכיתה או סתם מזרון על הרצפה.
בסופו של יום מכבדים אותנו בארוחה ממיטב המאכלים המקומיים. האנשים מאוד נחמדים, מאוד מעריכים את פועלנו ואסירי תודה.
שוב ושוב בכל מפגש מחדש, אני מוצאת עצמי חושבת כמה שני העמים דומים וכמה כל אדם הוא אדם בסופו של דבר.

אחת המטרות החשובות של עמותת רופאים לזכויות אדם, היא שהרופאים יוכלו להפנות מיקרים מיוחדים ומורכבים להמשך טיפול בבתי חולים בישראל.

מבחינת הפיזיותרפיה הבעיות הן כמו של כולנו: כאבי גב, ברכיים, כתפיים צוואר וכד'.
קיימת בעיה של עודף משקל והרגלי אכילה לא טובים. כאשר אנחנו מגיעות ליום נשים, מנסים גם לעסוק בהקניית הרגלי תזונה יותר מאוזנת, פחות סוכרים ומיצים וכמובן, לעודד אותן לפעילות גופנית.

אחד הרגעים הזכורים לי לא קשור ישירות בטיפול שנתתי. תמיד, כשאנו יוצאים מהבניין סובבים אותנו ילדים סקרנים. יום אחד ניגש אלי ילד קטן ובעיניים גדולות וחולמניות שאל אותי אם הייתי פעם בים... פתאום תפסתי שהילדים האלה יכולים לראות את הים בתמונות או בטלוויזיה, אך בחייהם לא הגיעו אליו.
הטיפול מאפשר לשוחח עם המטופלים ולהכירם מקרוב. ברור שהדור הצעיר, שגדל כבר עם מחשב וסלולארי, מפותח יותר וניתן להרגיש את ההשפעה המערבית שמחלחלת: מודעות לפעילות גופנית, לתכנון משפחה ולהשכלה. ידיעת האנגלית חושפת אותם לעולם הרחב. לדעתי, זה מסמן שינוי משמעותי.
אישית, באתי כדי לעזור לאנשים ואני מרגישה שהעזרה הזו פותחת את הלבבות גם שלנו וגם שלהם. הם רואים שלא כל הישראלים הם מתנחלים אלימים. אנחנו מצידנו רואים עד כמה הם דומים לנו. אין לי ספק שהיינו יכולים לחיות ביחד בשקט אם פוליטיקאים קיצוניים משני הצדדים לא היו מפריעים ומונעים זאת.

אני בטוחה שאבא שלי, שהיה פוליטיקאי מהימין, היה מבין, מעריך וגאה מאוד במעשיי ובהחלטתי לסייע לאוכלוסיה בגדה.


פעילי הארגון רל"א
בהפגנה למען פליטי
עבודה בתל אביב


מצוות מטבח-חדר אוכל                           
בימי ב' בערב, אנחנו מגישים ארוחת ערב לחניכי "מבואות עירון".      
אנחנו זקוקים לעובדים, לתפקידי הגשה וניקיון, בין השעות 18:30-20:30.
התורנות היא בתשלום.
חברים, צעירים בעצמאות כלכלית ומוסכניקים – המעוניינים מוזמנים לפנות   
         למרתה מור לצורך תיאום.


חברות עין שמר ותושבות מנשה – השמיעו את קולכן

ב- 4.12.12, כחלק מהבחירות לראשות המועצה, תערכנה גם בחירות לועדים המקומיים ולנציגי הישובים במליאת המועצה האזורית מנשה.

בואו נהיה שותפות פעילות בהרחבת היישובים, בעיצוב מערכת החינוך, בהגדלת מקורות הפרנסה (גם לנשים!) ובחלוקת משאבים חדשה בישובים ובמועצה.

הידעת?
0 (!) הוא מספר הנשים היושבות בועדים מקומי ים ב – 8 ישובים מיישובי מועצה אזורית מנשה
8 הוא מספר הנשים החברות במליאת המועצה האזורית – מתוך 46 חברי מליאה - רק 17.3% !!!
ברשויות המקומיות במדינת ישראל רק 13% מנבחרי הציבור הן נשים!!

ייצוגן הנמוך של נשים בתפקידי מנהיגות והשפעה    בזירה החברתית, הציבורית הפוליטית, משפיע על יכולתנו לקדם נושאים אחרים מאלה המועלים היום.

אנו קוראות לך לעשות צעד ולהשפיע!!!
חברות עין שמר מוזמנות להגיש מועמדות
לתפקיד משפיע
המועד האחרון להגשת הטפסים הוא 1.11.12

לפרטים נוספים:
אפרת חקיקת (054-8013513) מירה בר-אל (054-5430355)
אנה כ"ץ (050-5621062)
                        
פותחים שבת
             
השבוע, "מגדל וצריח בשירים". על פרשת "נח" אבישי גרוסמן.
לפני שבוע התחלנו מבראשית את מעגל פרשות השבוע. את פרשת "בראשית" דרשה עדה גבע, שהציגה מבט כללי יותר על הפתיחה והסיום של התנ"ך, על עורכי התנ"ך ועל פרשות השבוע וההפטרות הנקשרות אליו.
כבר בימי בית שני התאסף עם ישראל והאזין לפרשות השבוע. בהמשך, התחילו לקרוא את התורה כל שנה מחדש, מסבירים ומפרשים ובונים עולם רוחני שלם. עולם זה הוא שהקנה לנו בסופו של דבר את "הטריטוריה הרוחנית המשותפת" שעמדה לנו בשנות הגלות הארוכות, הפרעות, הגירושים, הנדודים והסבל.
בפרק הפותח, פרשת בראשית, מביאה את סיפור בריאת העולם ובריאת האדם, מעמדו של האדם מול שאר הברואים והתפקידים המיוחדים לו. אלו הן אולי השאלות העמוקות ביותר בהן עוסק האדם מאז ועד ימינו, וזוהי אחת הסיבות לכך שעורכי התנ"ך החליטו להשאיר זה בצד זה שני סיפורים שלמים, המשיבים תשובות שונות ואפילו סותרות לשאלות הללו. כך למשל, על-פי הסיפור הראשון, האדם (זכר ונקבה) נברא אחרון, לאחר שכל העולם הוכן כביכול עבורו, והוא נצטווה לפרות ולרבות, למלא את הארץ, לכבוש ולרדות בכל הצמחים ובעלי החיים. ואילו על פי הסיפור השני, לא נטע האל גן בעדן, עד שלא ברא את האדם, והאדם משנברא, נצטווה לשמור את הגן ולעבדו, כלומר, לא לשלוט ולרדות, אלא להיות שותף בקיום העולם.
מכאן לפרק המסיים את התנ"ך: זוהי הצהרת כורש המתירה ליהודי בבל לשוב לארצם ולבנותה.
הצהרה זו נזכרת במקום המתאים לה כרונולוגית, לפני תיאור שיבת ציון. אך העורכים החליטו להביא אותה פעם נוספת ולסיים בה את התנ"ך כולו, באילו המילים: "כה אמר כורש מלך פרס: כל ממלכות הארץ נתן לי ה' אלוהי השמים, והוא פקד עלי לבנות לו בית בירושלים אשר ביהודה,  מ י  ב כ ם  מ כ ל   ע מ ו,  ה'  א ל ו ה י ו  ע מ ו,  ו י ע ל ".

וכך, מבריאת העולם והאדם שבבראשית ועד הביטוי המסיים ("ויעל"), העניקה לנו הקריאה בתנ"ך חלק מהטריטוריה הרוחנית ששמרה עלינו, ובכוחה ובכוח האנשים שינקו ממנה והחליטו לעשות מעשה, זכינו שוב בדורנו בטריטוריה הארצית. עתה אנו מצווים שלא לאבדן עוד, אלא לעבדן ולשמרן.   תודה לעדה על הדרשה היפה והמעשירה.                             ענה




     13 שנים בלי
   צבי מור
     נפגש לזכור בבית הקברות
ביום ו' 19.10.12 בשעה 16:30
מכתב זה מיועד לחברי הקיבוץ ובני זוגם, מועמדים ובני זוגם, חיילים, בנים בעצמאות כלכלית ובני זוגם וילדים (עד גיל 18 - סוף י"ב) במשפחות הנ"ל:

לחברים שלום
כחלק מהתמורות שפוקדות את שוק הסלולר, נחתם בעין שמר הסכם התקשרות חדש עם חברת סלקום. ההסכם החדש כולל 4 מסלולים שונים במקום השניים הקיימים.   גם הסכם זה הינו לתקופה של 3 שנים, אך יהיה ניתן לצאת ללא קנסות כבדים כמו בעבר.

פרוט המסלולים ועלותם:

חבילה 1
חבילה 2
חבילה 3
חבילה 4
מחיר חבילה
75.00
 ₪
99.00
129.00
9.90





כמות דקות VPN*
500
1500
1500
100
כמות SMS *VPN
150
400
1500
100
כמות דקות רגילות
150
400
1500
0
כמות SMS רגילים
150
400
1500
0
תעריף חריגה ז"א
  0.26
  0.24
  0.23
  0.25
תעריף חריגה SMS
  0.25
  0.25
  0.24
  0.19
חבילת גלישה
מגה 100
500 מגה
2000 מגה
 (2 ג'יגה)
ללא
שרות
כלול
כלול
כלול
כלול
·                    VPN – פנים ארגוני – כל הניידים אשר בהסכם של הקיבוץ.
·                    עלות המסלולים המוצעים כאן - היא לחודש.  

הערות:
1.     חריגה בגלישה לא תחויב בחשבון אלא יואט קצב הגלישה.
2.     שליחויות לתיקון יוחזרו ע"י הקיבוץ: חבר יקבל חיוב בחשבון החודשי, יעביר את החשבונית לגלי ויזוכה על הסכום.
3.     רכישת מכשירים: בהתאם לחוק "ניתוק זיקה" אין קשר בין התשלום על המכשיר ובין חיובי המסלולים. אי לכך, כל חבר רשאי לרכוש מכשיר בכל מקום הנראה לו ובפריסת תשלומים כרצונו. רכישת מכשירים מחברת סלקום תתבצע דרכנו (דור 3 ומעלה בלבד). בכל מקרה, רצוי לבדוק בשוק הכללי בכמה ניתן לרכוש את המכשיר בו אתם מעוניינים (בד"כ זול יותר בחוץ) לפני הקניה. אפשר לפנות להתייעץ איתנו!
4.     כל המנויים שאינם חברי קיבוץ או מועמדים (כלומר, עצמאות כלכלית) נדרשים להיות תחת אחריות חבר קיבוץ או ענף (גם כאלו המשלמים בכרטיס אשראי). אותם מנויים חייבים להעביר טופס חתום על ידי חבר קיבוץ המאשר כי הוא אחראי למנוי (בדרך כלל הורים).
5.     חברים אשר יש להם הסכמי החזרים מיוחדים עם סלקום (שאינם קשורים לתשלום על המכשיר הנוכחי), מתבקשים ליידע אותנו על מנת שנוכל לוודא את קבלת מלוא ההחזר.
6.     אם עברתם למכשיר מדור 3 ומעלה עם יכולות גלישה מתקדמות, אנא ידעו אותנו כדי שנוכל לוודא שיש לכם חבילת גלישה. בבקשה עשו זאת לפני שמפעילים את המכשיר החדש!!!

על מנת לזרז את התהליך ולהקטין את החיובים של החברים באופן מיידי, החלטנו להעביר את כל המנויים למסלולים החדשים המתאימים להם.
החל מחודש נובמבר יפעלו המסלולים החדשים.  כדי להתאים לכל מנוי את המסלול האופטימאלי עברנו על החשבונות האחרונים ולפי החיוב בדקנו כיצד לפעול. בכל מצב, בסיום כל חודש יהיה ניתן לעבור בין המסלולים. מעבר זו ייעשה דרכנו.                        עם קבלת החשבון של חודש נובמבר יוכל כל חבר להחליט האם ברצונו לעבור בין המסלולים. במקרה כזה, יש להעביר אלינו מסמך חתום.
חברים המשלמים 5 ₪ ומטה יישארו בהסכם הישן (עד לסיומו במרץ 2014) אלא אם יבקשו להיכנס להסכם החדש, זאת מכיוון שתשלום המינימום בהסכם החדש הינו 10 ₪.


חשוב ביותר!
נסיעות לחו"ל: לפני יציאה מהארץ יש לפנות אלינו לפתיחה של חבילת דקות ו/או SMS בחו"ל. ללא חבילה כזו עלות דקה יכולה להגיע גם   ל-30 ₪ (לעומת 1 ₪ בחבילת חו"ל).

כל מנוי יקבל לתא הדואר פתק עם סוג המסלול שנבחר עבורו. כמו כן, יקבלו הורים את המסלולים של בניהם ובנותיהם. הורים לבנים ובנות בעצמאות כלכלית יקבלו בנוסף טופס לחתימה לאישור אחריותם על המנוי של ילדיהם.

לכל שאלה ותהייה הנכם מוזמנים לפנות אלינו באחד מהדרכים הבאות:
J          פתק בתא דואר
J          דרך הניידים (שיחה או SMS)
J          במייל yagoda_h@ein-shemer.org.il
J          בשבילי הקיבוץ!

בברכה ובתקווה לספק שירות נעים ויעיל
גלי 052-3795049  והראל 052-3796613


ריצת ירח מלא - סיכום והכנה לריצה הבאה

לפני כשבועיים קיימנו את "ריצת הירח המלא" הראשונה של עין שמר, אשר הוכתרה כהצלחה! בשעה 20:30 החלו מגיעים לנקודת ההתאספות בחממה חברים וילדים, ולאחר כעשר דקות כבר נאספה חבורה ספורטיבית רצינית, חלקם לבושים במיטב הציוד שלא היה מבייש את אוסיין בולט, וחלקם בבגדי עבודה ...
לאחר קפה שחור (בעל סגולות חשובות לריצה) ותדריך של אלעד ונועם, יצאנו לכיוון השער המזרחי, כשאט אט נהפכת ההליכה להליכה מהירה ולריצה. הריצה כללה שני מסלולים, הקצר באורך 5 ק"מ (קצר עאלק...) והארוך 9 ק"מ, אליו יצאו האמיצים והאמיצות (שאפו לדגנית!)

בסיום נפגשנו כולנו שוב בחממה, ב"פריסה" מכובדת בחסות ועדת הצעירים של עין שמר.

ברצוננו להודות לכל המשתתפים, ההלכים והרצים, חברים וילדיהם, לעטר שנפלד ולועדת צעירים על הסיוע.

לאור בקשת הקהל, אנו מארגנים ריצה נוספת, שתתקיים ביום רביעי, 31.10. ניפגש שוב בחממה בשעה 20:30, ונצא לשני המסלולים.

למידע נוסף דברו איתנו
אלעד יגודה ונועם גבע


כשמרק וסקרנות נפגשים...                                                  סדרה של שלושה מפגשי התנסות לחוגי החממה – בכל מפגש חוגים אחרים, ובכל מפגש יהיה מרק ואווירה נעימה בחממה:

ביום חמישי, 18 באוקטובר:
חוג וטרינרים צעירים לכיתות ד'-ו' (16:15 – 17:30) בהדרכת ד"ר יעל שכטר
חוג בנייה והמצאה לכיתות ד'-ו' (16:15 – 17:45) בהדרכת נדן צור

ביום ראשון, 21 באוקטובר:
חוג אמנות לכיתות ח'-י"ב (16:15 – 18:00) בהדרכת עתר גבע
חוג תכנות אפליקציות ומשחקי מחשב לאייפון ולאנדרואיד:
לכיתות ד'-ו' בשעות 16:15 – 17:45, לכיתות ז'-ט' בשעות 18:00 – 19:30.
לקהל הבוגר בשעות 19:45 – 21:15.
בהדרכת מדריכים מחברת  iTHINK DIFFERENT

ביום שני, 22 באוקטובר:
חוג ערבית למתחילים בשעות 17:00 – 18:00
חוג ערבית למתקדמים בשעות 18:00 – 19:00
בהדרכת מירב חופי ומדריכים ערבים
לפרטים נוספים ולהרשמה מוזמנים לפנות לנועם: 0523-750979, gevanoam@gmail.com



מבזקי תנועה // אוקטובר 2012

מול המינהל: התנועה הקיבוצית מתארגנת למאבק ציבורי מול מינהל מקרקעי ישראל ומדיניותו החדשה-ישנה להתניית היתרי בנייה לקיבוצים בשורה של הגבלות.
"התניית המינהל לחתום היתרי בנייה בקיבוצים מזכירה את מדיניות "הספר הלבן" של הבריטים על ההתיישבות בימי טרום המדינה" אומר המזכ"ל זאב (ולוולה) שור.  
במכתב לקיבוצים כתב "בתוך ימים נדע אם המו"מ יסתיים בפשרה או שדרכנו למאבק ציבורי חריף מול המינהל".
עילת המשבר היא החלטת המינהל עצירה גורפת של חתימה על היתרים שמגישים קיבוצים וזאת עקב מהלכי השיוך החוזי בעשרות קיבוצים. "לא יעלה על הדעת שבשנת 2012 יטיל המינהל הגבלות חסרות תקדים על בנייה וצמיחה דמוגרפית בקיבוצים, ש-75% מהם נמצאים בגליל, נגב וגבולות המדינה" אמר ולוולה. עדכונים בקרוב !

מחוץ לחממה: 751 מתנדבי שנת השרות שבאחריות אגף המשימות שהחלו בחודש שעבר שנת משימה חינוכית-קהילתית באחד מ-90 מוקדי המשימה ברחבי הארץ. השבוע הם הגיעו למפגש קבוצתי ראשון מבין שלושה באולם המופעים בגן שמואל. זו השנה הראשונה לשיתוף פעולה עם תנועת המושבים (שליש מהמתנדבים מגיעים ממושבים).

מתמקצעים:  קורס מנהלי קהילה החל השבוע והוא פרי שיתוף פעולה של התנועה הקיבוצית עם המרכז האקדמי רופין. 36 משתתפים, מנובמבר עד אפריל, ותכניו תיאוריות בניהול- כלכלי וקהילתי, משפט- חקיקה ותקינה בקיבוץ, נכסים ואמצעי ייצור, מסלולי קליטה, פיתוח ויישום מערכות ערבות הדדית. התכנית היא חלק מלימודי התואר השני במנהל עסקים ((MBA של רופין.
דרושים: קיבוצים למתנדבי חו"ל. תכנית אירוח מתנדבי חו"ל בקיבוץ מחפשת קיבוצים נוספים שיצטרפו בכדי לעמוד בביקוש של מתנדבים לבוא לישראל, לשהות ולעבוד בקיבוץ.          27 קיבוצים משתתפים היות בתכנית. זה לא מספיק. בימים אלה פזורים מעל 300 מתנדבים בקיבוצים, והם מגיעים מ-50 מדינות. לקבלת מידע נוסף על התוכנית ניתן להכנס לאתר האינטרנט www.kibbutzvolunteers.org או להתקשר למנהלת- איה שגיא 050-7677939

אביב לשם – דובר התק"צ