חפש בעלונים קודמים

עלון 20 (2013) (5924) ו תמוז תשע"ג

בשער העלון: ציפור על שיח, ציירה חנה דנון

בשער העלון ציפור על שיח, ציירה חנה דנון
שיחה עם מנו אלון, הקברן של הקיבוץ
ראיינה: עינת תומר
מנו אלון, הקברן של קיבוץ עין שמר, עוסק בתהליך הקבורה כבר 23 שנים, בהתנדבות מלאה. כאחד שעוסק בנושא הכואב והעצוב הזה, מצליח מנו גם למצוא סיפוק ונחמה.
כיצד הגעת לתפקיד קברן הקיבוץ?
הגעתי לתפקיד הקברן דרך תפקיד מזכיר הקיבוץ. הנוהל במשך שנים היה שמזכיר הקיבוץ עסק בנושאי הקבורה ובכל מה שקשור בפטירת אדם. נחשפתי לזה בפעם הראשונה כשהייתי מזכיר בקדנציה הראשונה שלי, בין השנים 1981-1984

אתה זוכר את הקבורה הראשונה שניהלת?
האירוע הראשון שטיפלתי בו היה קשה מאוד עבורי, בו נהרגו חמישה בני אדם, 3 חברי קיבוץ ו- 2 ילדים קטנים. ישי גת ז"ל ושני בניו הצעירים, עמוס ואסף ז"ל ושני ותיקים, ניומקה וחנה בן-אשר ז"ל. זה היה אירוע קשה. באחד הלילות, הגיע שוטר לקיבוץ בסביבות השעה עשר וחצי  וחיפש את מזכיר הקיבוץ. הוא לא ידע היכן למצוא אותי בשעת הלילה, לכן הוא נכנס לדירה הסמוכה לשער הקיבוץ, דירתה של ענבר, הבת של ציפי גנדלמן,  וביקש ממנה לקרוא לי. היא הגיעה לביתי והודיעה לי ששני שוטרים מחכים לי אצלה בדירה. כשהגעתי, הם הודיעו לי שנהרגו שלושה מבוגרים ושני ילדים ואישה אחת פצועה קשה מאוד. הם לא ידעו להגיד לי את זהות האנשים. הם זיהו שהאנשים שייכים לעין שמר לפי הרכב של הקיבוץ. הלכתי לסדרן הרכב ובדרך התחלתי לחשוב מי זה יכול להיות. כשהגעתי לסדרן הרכב, הוא אמר לי מי נסע ברכב וכבר הבנתי במי מדובר. התלבטנו אם להעיר את ההורים של ישי ולהרוס להם את הלילה האחרון בו עוד יוכלו לישון בשקט. לבסוף, החלטנו לספר להם רק בבוקר. נסעתי יחד עם נירה קישיק לזהות את הגופות. האירוע, היה אירוע קשה מאוד לכל הקיבוץ. ברמה של טראומה.
לאחר מכן, עסקתי בקבורה עד סוף הקדנציה הזו והמזכירים שבאו אחרי עסקו בזה. בשנת 1990 נכנסתי לקדנציה נוספת עד שנת 1995 ובקדנציה הזו יצא לי לקבור את רוב ותיקי הקיבוץ, כולל את הוריי.

המשכת בתפקיד הקברן גם כשסיימת את תפקידך כמזכיר הקיבוץ:
לקראת סיום הקדנציה שלי כמזכיר הקיבוץ, היה קשה למצוא אנשים שיסכימו לשמש בתפקיד זה. אחת הסיבות הייתה הרתיעה מנושא הקבורה. החלטתי שאני ממשיך בתחום הזה, כדי להקל על מזכירי הקיבוץ העתידיים לפחות בתחום הזה. בשנת 1999 נבחרתי לקדנציה נוספת עד שנת 2006 ועסקתי יותר ויותר בכל הנושאים שקשורים בבית הקברות. התפקיד הזה לא היה מוגדר אף פעם. לא היה בעל תפקיד אחד שהיה אחראי על בית הקברות. היו מספר חברים שעסקו בתחומים ספציפיים בנושא. למשל, רכז הנוי היה אחראי על הגינון בבית העלמין, חבר אחר על הצבת המצבה, אחד אחר על חפירת בור הקבורה ועוד. בתקופה הזו לקחתי את כל העיסוק תחתיי: הבאת הגופה, הלוויה, המספידים, טקס הקבורה ועוד. בשנת 2006 חמי סל החליף אותי בתפקיד מזכיר הקיבוץ, אך המשכתי בתפקיד אחראי קבורה.

כמה אנשים קברת עד היום?
עד היום קברתי קרוב ל 100 אנשים, כשבבית העלמין של עין שמר קבורים בסביבות 200 אנשים וילדים. בשנים הראשונות להיווסדו של הקיבוץ, נפטרו מעט מאוד אנשים מפני שבראשית הקיבוץ האוכלוסייה הייתה צעירה. בשנות השמונים והתשעים נפטרו רוב החברים הוותיקים.

ספר על התהליך, מרגע הפטירה ועד לטקס ההלוויה:
אני מקבל הודעה מבית דורות, מהמרפאה או ממזכירת הקיבוץ שמישהו נפטר. בשלב זה, אני ומזכירת הקיבוץ ניגשים למשפחה וקובעים איתם את סדרי ההלוויה. בעבר עסקתי גם בהעברת הגופה למוסד רפואי. בשנים האחרונות אנחנו עובדים בשיתוף פעולה עם חברת "אמבולנס חדרה" ואחד מתפקידיה הוא לקיחת הנפטר למוסד רפואי, הוצאת רישיון קבורה ממשרד הבריאות והבאת הגופה לקבורה בקיבוץ סמוך למועד ההלוויה. אני מקבל את הגופה עטופה בתכריכים, ועליה פתק ובו רשום שם הנפטר ורישיון קבורה


אצלנו בקיבוץ, הקבורה היא בתוך ארון ולא בתכריכים בלבד, כפי שנהוג ביהדות:
אנחנו לא מקיימים טקסי טהרת המת המקובלים ביהדות כמו: רחיצת הגופה, קבירה בערום מלא והטמנת הגופה עטופה בתכריכים בלבד. אנחנו מביאים לקבורה את האדם כפי שנפטר, לבוש ועם התכשיטים והאביזרים שענד בעת פטירתו ועטוף בסדין. הנגרייה שלנו מכינה את הארונות. יש שני גדלים: גדול ובינוני. מתוקף תפקידי, אני מכניס את הנפטר לארון, נועל, מכסה בבד שחור, מניח את דגל הקיבוץ ומוביל את הארון בעזרת עגלה רתומה לטרקטור מתחת לחדר האוכל, משם יוצאות ההלוויות.

גם תהליך הטמנת הנפטר נעשה בשלבים:
בעבר, לאחר הטמנת הנפטר בבור, היינו מכסים את הארון ברגבי אדמה. הרגבים הקשים השמיעו רעש בעת הנפילה על ארון הקבורה, שהיה די מזעזע. ויקטור בכר, שהיה בעבר אחראי על חפירת בור הקבר ועל הכיסוי, הציע רעיון מצוין, לשפוך חול על הארון לפני שמכסים עם הרגבים הקשים, כדי להקטין את רעש הנפילה של הרגבים על הארון. כך, שכיום, לאחר הטמנת ארון הקבורה, אנחנו מפזרים חול ואחרי כיסוי הקבר בחול אנחנו שמים עלי אספרגוס ועליהם מניחים את הפרחים.

מי אחראי על הבאת הפרחים להלוויה?
במשך שנים רבות הביאה את הפרחים שולה רומנו ז"ל. היא הייתה רוכבת על אופניים לחממה מעבר לכביש ומביאה את הפרחים. בשנים האחרונות חנה יגודה מביאה את הפרחים במכונית.

יש הבדל בין קבורת חברי קיבוץ לבין אלו שאינם חברי קיבוץ?
טקס הקבורה שונה בין חברי קיבוץ ואנשי המקום לבין תושבים או קרובי משפחה של חברי קיבוץ. לנפטרים שאינם חברי קיבוץ, ההלוויה מתחילה משער בית הקברות עד לקבר.

טקסי ההלוויה של הקיבוץ מאוד יפים ומרגשים, ספר קצת על הטקס:
טקס ההלוויה שמתקיים בבית הקברות כולל דברי הספד של חברי קיבוץ, קטע קדיש שכתב עלי אלון לאנשי עין שמר והשאר באחריות המשפחה. בעבר היו מספידים קבועים, רפי שפירא ז"ל, עלי אלון ואבישי גרוסמן שהספידו את הוותיקים בהתמדה וברצון בצורה מאוד מכובדת. משפחה שמעוניינת בהשמעת מוסיקה או שירים בזמן טקס הלוויה, יוצרת קשר עם יגאל כץ שאחראי על ההגברה.


ספר אנקדוטות מעניינות שהיית עד להן מתוקף תפקידך כקברן, במהלך השנים:
כמה שהנושא עצוב וטרגי, יש אתנחתות קומיות. אחת מהן קרתה למזכיר הקיבוץ שכיהן לפני. בזמנו, היה מקובל שהמזכיר היה נוסע לבית החולים עם ארון קבורה ברכב ומביא את הנפטר בתוך הארון במכונית. באחת הפעמים, כשהמזכיר בא עם הארון מהקיבוץ לבית החולים הוא הכניס את הנפטר, ולפתע קרקעית הארון נפתחה והנפטר נפל. ברוב תושייתו, הוא הלך לבית המלאכה של בית החולים, שהיה סגור. הוא הצליח להיכנס אליו ומצא שם מספר מסמרים חלודים. הוא לקח את המסמרים וחיבר אותם לארון בעזרת אבנים שמצא, והצליח לסגור את הארון. כשהוא חזר לקיבוץ אחרי הקבורה, הוא בא לנגר ושאל "מדוע שמת סיכות קטנות שלא החזיקו מעמד?" הנגר ענה: "כי לא היו לי סיכות גדולות".

אנקדוטה נוספת: בתקופת הנגרים הוותיקים, הכינו את הארונות מעץ מיוחד כדי לתת את הכבוד הראוי לנפטר. העץ היה כבד מאוד והפך את הארון לכבד מאוד. בזמנו, מסע ההלוויה היה מתחיל במועדון לחבר עד בית העלמין, כשאת הארון נושאים על כתפיהם חברי קיבוץ. המשא הזה היה קשה ומתיש בשל משקלו הרב של הארון ובתוכו הנפטר. כשנפטרו אותם נגרים ותיקים, הנגר העליז והשמח עשה מיד ארונות מדיקט שהם קלים לנשיאה ואת שני הנגרים הוותיקים קברנו בארונות מדיקט. היום הארון קל יותר, והטרקטור נושא אותו עד בית הקברות.
אנקדוטה נוספת: בעבר, כשהאדם נפטר בביתו, וחי בגפו, הייתי נכנס לביתו, מפעיל את המזגן בסלון, משכיב אותו במרכז החדר והוא היה ממתין שם עד למועד ההלוויה.

מה עושים בימים בהם תנאי מזג האוויר קיצוניים?
כשיש ימי גשם קשים, נושא החפירה מאוד בעייתי. קרה לי בעבר, שכל בית הקברות היה מוצף ובמאמץ רב, מצאתי אי קטן שאפשר היה לחפור בו. הטקס וההספדים היו מתחת לחדר האוכל וכשהייתה הפוגה בגשם רצנו וקברנו.
באחד החורפים הקשים, היה שיטפון בבית הקברות שזרם מים מאוד חזק זרם לקבר טרי שנכרה מספר ימים קודם לכן וארון הקבורה יצא לשוט ברחבי בית הקברות. היינו צריכים לשאוב את כל המים מבור הקבורה לאחר שירד מפלס המים בכל בית הקברות ולשחזר מחדש את הכל.
גם בימי קיץ קשים, כל הנושא שקשור בהכנת הקבר וההלוויה המאוחרת מאוד מתיש.


האם נתקלת בבקשות מיוחדות או לא שגרתיות?
יש מקרים שהמשפחה רוצה לראות את הנפטר לפני סגירת הארון ואני מאפשר זאת. מדי פעם חברים מבקשים בקשות של הרגע האחרון, כמו: טבעת שנשכחה על ידו של הנפטר. לעיתים, קרובי המשפחה מבקשים להכניס לארון חפץ אישי של הנפטר, כמו שעון יד או משקפיים. היה נפטר שביקש שיקברו אותו עם דגל קבוצת הכדורגל האהובה עליו.

אתה נתקל ברתיעה מכל הנושא?
אחד הדברים שמפתיעים אותי מחדש בכל פעם הוא הקושי בגיוס צעירים שיעזרו לי להעמיס את ארון הקבורה לטרקטור. מסתבר שיש צעירים רבים שאמנם מגיעים להלוויות אך נרתעים לגמרי מכל הנושא. למרות זאת, אני משתדל לערב את נכדי הנפטרים בנשיאת הארון, כדי שיהיו מעורבים בתהליך הקבורה ומפני שזה מכובד.

את מי היה לך הכי קשה לקבור?
הכי קשה היה לי לקבור את ידידי רפי שפירא ז"ל. היינו ידידים מאוד קרובים ומותו הפתאומי היה לי מאוד קשה. למרות הכל, בזמן הקבורה אני עושה ניתוק רגשי ומתפקד, כדי שכל התהליך יהיה עם מינימום טעויות. בגלל הרגישות הגבוהה של הנושא, צריך לוודא שהכל יתנהל כשורה כדי שאף אחד לא יפגע.
ולסיום, אני מאחל לעצמנו שתהיה לי מעט עבודה בתחום הזה ושכולם יהיו בריאים!
הנכם מוזמנים להשתתף ביום עיון
שיערך בקיבוצכם – בנושא – "מחאה היום כן או לא"

ביום שישי 14 ביוני 2013, בין השעות 9:00-13:00, יתקיים בחממה בקיבוץ עין שמר דיון על המחאה היום והדרכים לסיוע רעיוני ומעשי של התנועה הקיבוצית וגופים נוספים, המעורבים במאבקים למען חברה טובה יותר בישראל, לפי עקרונות מדינת הרווחה.

הפותחים בדיון – חברים ופעילים שביקשו לשאת דברים:
אמרי רון, ראש ועדת ההיגוי של צוות החשיבה של אגף המשימות
ח"כ סתיו שפיר - ממחוללי המחאה לפני שנתיים
ד"ר אורי זילברשייד - המרכז ללימודי גרמניה ואירופה והתוכנית לביטחון לאומי, אוניברסיטת חיפה, מתאם פעולות "ברית חברתית" – יוזם הדיון
אביטל גבע -  החממה, קיבוץ עין שמר
פרופ' יוסי יונה - ראש צוותי המומחים של תנועות המחאה לפני שנתיים
נחי אלון - ראש הצוות האסטרטגי של "המתווה הארצי"
גיא ג'אנה - מייסד "התעוררות"
ברוך אורן - "המתווה הארצי" ופעיל מרכזי
גיא שמיר - "תנועת האבות והאימהות" – מאזור חיפה
עמוס כהן - "ברית חברתית" – מאזור ת"א
פאהמי חלאבי - פעיל מחאה מרכזי מהמגזר הדרוזי
ניצן מתן - פעיל חברתי המתמחה בתחום הגז
מעיין רעם -"המחאה החברתית", פעילה חברתית בקיסריה
דיון חופשי - וקביעת מדיניות כהמלצה למזכירות התנועה הקיבוצית


להתראות בחממה,
יואל מרשק
מרכז מחלקת משימות
הודעות ושונות
"הכליזמרים חוזרים לעין שמר"
אמן הקלרינט גיורא פיידמן ולהקת "ג'יטאן בלונד"
ביום שלישי, ה- 18.6.13
בשעה 19:00 יוגש כיבוד קל
בשעה 19:30 (בדיוק) יתחיל הקונצרט
בחדר האוכל
מחיר הכניסה 20 ₪
חברי עין שמר פטורים מתשלום.
הקונצרט מומלץ בחום
להתראות

מהגזברות
יגאל קצנלנבוגן לא יעבוד בין התאריכים 16.6.13-26.6.13
רק בעניינים שאינם סובלים דיחוי
ניתן לפנות לגיל עמל.
בתודה,
יגאל קצנלנבוגן
 

בקשה קטנה ממספר ותיקים
כשאתם עוברים במכונית בצומת כרכור,
האטו ובדקו אם מחכה שם מישהו לעין שמר
ההמתנה בחום הקופח מקשה עלינו לחכות זמן רב לטרמפ
תודה

מבואות עירון מזמין:
סיום שנה במבואות עירון
ביום שבת, בתאריך 22.6.13
הפקה: רובי ספיר
הפנינג החל מהשעה 18:00
מרכז הערב בשעה 19:45 – פרידה מכיתות י"ב
ההצגה
"היירספריי" (HAIR SPRAY )
מאת: מארק אודונול ותומס מיהאן
באדיבות תאטרון עירוני הרצליה
בימוי: דיויד פרלמן פארן, שושנה הריס, אפרת קדם
מוסיקה ועיבודים: איתן נמיר, יותם חרודי, לימור פיגל
כוריאוגרפיית מחול: עינת יניב
תפאורה: אילן שאול
תלבושות: תמי צמח
הגברה ותאורה: הכל בקול
בביצוע מגמות התיאטרון, המחול, המוסיקה, האומנות שכבת י' 2013
במקום יהיו דוכני מזון בתשלום, שכל הכנסתם תוקדש לטיסת נערי נעל"ה לפולין
 


תזכורת לחובבי הספורט
 (ספורט זה לא ללחוץ על השלט ולראות כדורגל)
לכל הרצים הוותיקים והחדשים שמעוניינים להצטרף לקבוצת הריצה של הפועל עין שמר אנחנו יוצאים לדרך בימים אלו. אל תפספסו את הרכבת. מחכים לראותכם אתנו על המסלול. העלות 100 ₪ לחודש. פרטים נוספים ניתן לקבל אצל אלעד יגודה 052-6632790
ועטר שנפלד 054-2114471
 

הנחה משמעותית לאופניים וציוד רכיבה
חנות האופניים "גלגל אופניים" נמצאת בבנימינה, מאחורי תחנת הרכבת.
בחנות ציוד חובבני ומקצועי לאופניים ולרכיבה, כולל אופני ילדים.
בחנות ניתן למצוא אופניים לשימוש יום-יומי לצד מותגים מקצועיים.
לתושבי עין שמר הנחה של 15% .
לייעוץ ניתן לפנות לעטר שנפלד


סיכום אחר // קובי גרוסמן

טון שבע רצון ומסופק עלה מסיכום ההצבעה על תקנון הקליטה שהתפרסם בעלון האחרון, בו נאמר כי "רוב גדול" המורכב מ"מרבית חברי הקיבוץ" תמך בתקנון  – אבל השמחה מוקדמת, מוקדמת מדי.
ולמה מוקדמת?
          כי לגבי נושא כה רגיש וקונפליקטיבי רוב של פחות משני שליש הוא רוב דחוק שאיננו מבשר טובות.
          כי לא מרבית חברי הקיבוץ תמכו בתקנון אלא פחות ממחציתם – ומי שמתעלם מנתון דרמטי זה טומן את ראשו עמוק בחול חדוות הניצחון.
          כי התקנון הזה איננו סוף הדרך אלא ראשיתה, מאחר שעליו לעמוד במבחן הביצוע – ובלי שינויים והתאמות סיכוייו מעורפלים.
"הצלחה" ודאית אחת יכול תהליך בנייתו של תקנון הקליטה החדש לזקוף ל"זכותו" – הוא שלח אנשים לא מעטים מן המרכז אל השוליים, קרוב מאד לגדר.
ואני אחד מהאנשים האלה.
                                                                                                 
ייפוי כוח רפואי וכלכלי
תזכורת:
ביום שישי 21/6/13 בשעה 10:00 במועדון לחבר, נקיים פגישה בנושא ייפוי כוח רפואי וכלכלי. בפגישה נסביר מהו ייפוי כוח רפואי ומהו ייפוי כוח כלכלי
הפגישה מתאימה לכל האוכלוסייה, והיא נקבעה ליום שישי על מנת לאפשר לבנים הגרים מחוץ לקיבוץ לבוא לשמוע ולהשמיע. אל תשכחו להזמין את הבנים!
להתראות אוריין גנדלמן וקרן משיח
 

ריצ'י יקרה,
אחרי חמש וחצי שנים שהופעת מאי שם אנחנו נאלצים להיפרד מחברה טובה מאירת פנים, מטפלת מסורה ואישה אהובה על כל מי שפוגש בך.
בארץ הקור אליה את נוסעת החיוך שלך יפשיר הכול.  תמצאי לך עבודה טובה ותזכרי  שכאן בארץ הקטנה הזו יש מי שלא ישכח את חיוכך אף פעם.  מוזמנת לבקר.
אוריין וכל מוקיריך מעין שמר .     ב  ה  צ  ל  ח  ה 


תכנות כבר מגיל צעיר
ראיינה: עינת תומר

מדי שבוע נפגשים ילדים ונערים בחממה האקולוגית בעין שמר לחוג תכנות ופיתוח לומדות ואפליקציות למחשב ולטלפונים .
תכנית החוג שמה דגש על שלושה היבטים מרכזיים: ידע, מיומנויות וערכים. בתהליך הלמידה רוכשים התלמידים כלים בסיסיים לתכנות, לומדים על תהליך הפיכת רעיון למציאות, מתנסים ומתאמנים בחשיבה מחוץ לקופסא, חושבים על בעיות טכנולוגיות בחיי היומיום ומעלים פתרונות אפשריים. הם נכנסים לנעלי המשתמשים באפליקציה ומנסים להתאים את האפליקציה לצרכיהם. תהליך למידה זה, דורש מהתלמידים לעבוד יחד, בצוות, ולהיעזר כל אחד ברעיונותיו ויכולותיו של חברו, לדעת לעודד יצירתיות אצל האחרים, ולתת להם מילה טובה ומקום לעזור.

עופר גלעד, תלמיד כיתה ו' משתתף בשנה האחרונה בחוג זה בחממה:
אני משתתף כשנה בחוג פיתוח אפליקציות למחשבים ולטלפונים חכמים, שמתקיים אחת לשבוע בחממה האקולוגית בקיבוץ. בחוג משתתפים 6 ילדים, כולם בנים, מכיתה ה' עד כיתה ט'. אני היחיד שגר בעין שמר, האחרים גרים בישובים בסביבה כמו גן השומרון ופרדס חנה. המורה שלנו הוא שמוליק מילר, יזם חינוכי, המגיע מתחום ההיי-טק, אשר החליט כי יש להפוך את התכנות לכלי חינוכי.
אחד הדברים שלמדנו בחוג הוא הקמת סביבת פיתוח הנקראת "לייב קוד". זו סביבת פיתוח שבעזרתה מפתחים משחקים, תוכנות ואפליקציות, למכשירי טלפון חכמים.
אני נהנה מאוד בחוג, נהנה ללמוד מושגים חדשים שלא הכרתי קודם, כמו, "שפת תכנות". כרגע אנחנו עובדים על פרויקט הסיום של השנה, שנקרא "שלושה חברים טובים". באפליקציה הזו אפשר לתקשר עם שלושת החברים הכי טובים בשתי לחיצות בלבד בטלפון החכם
אני ממליץ בחום לילדים נוספים (וילדות) להצטרף לחוג.
 
                              
פותחים שבת
                  "השבוע,  "מים, מים בשירים" בהקשר לפרשת השבוע, פרשת "חוקת
        ---------------------------------------------------------------------------------
את פרשת "קורח" דרש לפני שבוע עלי אלון. אמר שסיפור מרד קורח הוא מזעזע – אז כהיום. החיים במדבר לא היו קלים, וכך גם מנהיגותו של משה. לאן מובילים אותם? למה לא משתפים אחרים בהנהגה אלא רק את בני משפחת משה?
ואז, בהנהגת קורח משבט לוי, פרץ מרד: "ויקומו ...חמישים ומאתיים נשיאי עדה...אנשי שֵם..." (לא סתם אספסוף) "ויקהלו על משה ואהרון ויאמרו אליהם: רב לכם! כל העדה כולם קדושים ומדוע תתנשאו על קהל ה'"?
משה קורא את ה' לעזרתו והם מחליטים על תחרות הקטורת בה יבחר ה' באיזו מחתה תבער אש. (התוצאה כמובן ידועה מראש...). לאחר שנפלה ההכרעה הצפויה בא העונש: "ותבקע האדמה... ותפתח הארץ את פיה ותבלע אותם... וירדו הם וכל אשר להם חיים שאולה, ותכס עליהם הארץ ויאבדו מתוך הקהל". (תמונה מזעזעת המזכירה את המשטרים האפלים ביותר
ונשאלת השאלה: מה היה בדברי קורח שהצדיק עונש כזה?)
מכאן ואילך התייחס עלי אל הדברים על פי מקורות חז"ל: חז"לינו שצמחו מלמטה, מהעם, אינם אוהבים את הכוהנים המיוחסים משה ואהרון "שהתעשרו בעסקי המשכן". ואת מי כן? תתפלאו: דווקא את קורח המרדן.
מה הוא כבר עשה? שואלים חז"ל, מה הוא כבר אמר? מה הוא ביקש וגם צדק! שעל כך משה ואלוהיו דנו אותו ואת משפחתו לאש, לדם ולדיראון עולם?
והם עונים: "שני גברים ניכסו לעצמם את משרות השררה, ההנהגה והכהונה, מחוקקים לטובתם, משמינים כחזירים, סוחרים בפסולת הלוחות, מתעשרים מהמיסים והתרומות - משרות לדורי דורות". זאת אמרו חז"ל חכמינו הגדולים! האשמות חמורות בשחיתות שִלטונית.
הון שלטון ואלוהים הלכו תמיד טוב ביחד, מאז ועד היום. בצירוף מעשי ניסים והפחדה, זהו שילוב מנצח ושיטה בדוקה לשליטה.
עלי הביא סיפור מדהים מתוך "ספר האגדה" (שהינו לקט אגדות ומדרשי חז"ל שערכו ביאליק ורבניצקי) הממחיש את העמדה הביקורתית של החכמים שהובעה למעלה
בסיומו של הסיפור אמר: אלה שכתבו את המדרש הזה , שאינם קוטלי קנים, מצדיקים את דרישתו של קורח ועדתו לדמוקרטיה ולהפרדת רשויות השלטון, ושוללים בהחלט את התנהגותו של משה. אני, אמר עלי, מתפעל מהאומץ של חז"ל. וממליץ ללמוד מהם איך לקרוא את התנ"ך.
כשם שחז"ל התכוונו למשה של זמנם, כך הפרשה הזאת אקטואלית למושֶיִים של זמננו. 
תודה לעלי על דרשתו הנוקבת, גלויית הדעת והמחשבה.              ענה

עדכוני סלקום


המעבר להסכם החדש החל וכבר בחשבוניות שקיבלתם אפשר לראות את המסלול החדש וההפרש בעלויות. בבקשה שמרו את החשבוניות האלו!!! אם יש טעויות או שאלות נוכל לעזור רק אם יש את החשבונית!!! אל תזרקו!
מלבד זאת, אנחנו מקבלים הצעות לרכישת טאבלטים דרך סלקום ועוד מבצעים המתאימים ללקוחות עסקיים כמונו.  נתלה על הלוח בחדר האוכל את הפרסומים ומי שמעוניין יוכל לפנות אלינו.
בכל מקרה, קחו בחשבון, גלישה פעילה בטאבלט (כלומר לא דרך רשת אלחוטית = WI FI) פירושה קנייה של סים חדש ופתיחת קו חדש לטאבלט (סביב 75 ₪ בחודש). יש מבצעים יפים דרך סלקום של רכישת הסים עם קו הגלישה וקבלת הטאבלט במחיר מוזל. שווה בדיקה! ניתן לקבל פרטים אצלנו.
ביטוח ותיקונים:
עם המעבר להסכם החדש בוטלו כל הביטוחים והסדרי התיקונים שהיו. מעכשיו יש לנו את האפשרויות הבאות:
1. ביטוח אוטומטי ללא תשלום נוסף - למכשירים פשוטים בלבד (דור 2 ומטה) – מכסה תיקונים, לא כולל החלפת מסך (70-100 ₪). כמו כן, הביטוח אינו מכסה אובדן או גניבה או טוטאל לוס.
          2. ביטוח מקיף במחיר 12 ₪ בחודש - למכשירים פשוטים בלבד (לא מכשירים חכמים). הביטוח מכסה תיקונים, לא כולל החלפת מסך (70-100 ₪). כולל כיסוי על אובדן או גניבה או טוטאל לוס (סלקום מספקים מכשיר חדש בהשתתפות עצמית נמוכה. המשך התשלום על המכשיר מתבצע כרגיל).
          3. ביטוח למכשירי סמארטפון (לא כולל אייפון) במחיר 30 ₪ בחודש - מכסה תיקונים, לא כולל החלפת מסך (70-100 ₪). מכסה אובדן או גניבה או טוטאל לוס (מכשיר חלופי בהשתתפות עצמית נמוכה).
          4. ביטוח תיקונים בלבד לאייפון במחיר 39 ₪ - מכסה תיקונים, לא כולל החלפת מסך (70-100 ₪). אך לא מכסה אובדן או גניבה או טוטאל לוס.
שליחות תיקונים – עלות שליחות 40 ₪ למנוי. אנחנו מנסים להשיג לחברים שליחויות בחינם!
שימו לב, כל הביטוחים הנ"ל מתייחסים אך ורק למכשירים שנקנו בחברת סלקום.
כל שאר המכשירים אינם מכוסים בביטוח של ההסכם.
המעוניינים בביטוח כלשהו,  בבקשה צרו אתנו קשר.
לאור האמור והעלות היקרה של הביטוחים, הגענו להסכם עם מעבדת תיקונים בחנות "מרכז הסלולר" בפרדס חנה (ליד דידו סנטר) 046273754. שם התחייבו לתת מחירים מוזלים לחברי עין שמר על תיקונים ורכישות מכשירים.
לפני סיום, עיברו על החשבונית, שימו לב לחלוקת סוגי השיחות וההודעות (פנימי VPN אז חיצוני) ולצורת החיוב. שמרו אותן! אם יש שאלות, בבקשה צרו אתנו קשר,

בברכה, גלי והראל יגודה

השלמת שיפוצים שנים 2013 – 2014

                                                                                                   
השלמה זו על סמך הנהלים מלפני הסדרי הדיור החדשים

המשפחות שיקבלו תקציבי שיפוץ בשנים 2013 ו 2014
רימון נחמה ודני
 לרר אסתר ונתן
 תומר שלומית ויורם
 שוורץ מיכה
 גולן ניבה ואבינועם
 אברהמי פיט וגדעון
 גרוסמן לימור ותום
 עזר עידית וישראל
 ברכה ז'קלין ורונן
 חרודי שרי
ויואל גרוסברג יהודית
ולני האולינג רעיה
 שלזינגר נוגה ומשה

רשימה זו היא רשימה סגורה.
המשך הקצאות כספים לנושא דיור יהיו על סמך הסדרי הדיור החדשים ומנגנון השוואת פערי דיור.
רשימה זו היא על סמך המלצת ועדת דירות ובאישור הנהלת הקהילה.

בברכה,
משה רונן, רכז דירות

מרב הדר-פרומר, מנהלת הקהילה