חפש בעלונים קודמים

עלון 46 (2014) (5992) יג כסלו תשע"ה


אנשים טובים

מילים ולחן: נעמי שמר


תפקחו את העיניים, תסתכלו סביב
פה ושם נגמר החורף ונכנס אביב
בשדה ליד הדרך יש כבר דגניות
אל תגידו לי שכל זה לא יכול להיות

אנשים טובים באמצע הדרך
אנשים טובים מאוד
אנשים טובים יודעים את הדרך
ואיתם אפשר לצעוד

איש אחד יבנה לי גשר כדי לחצות נהר
איש אחר יצמיח יער במורדות ההר
ואישה טובה אחרת, אם יהיה קשה
רק תצביע אל האופק ותבטיח ש -

וממש כמו צמחי הבר הבודדים
הם עוצרים תמיד את החולות הנודדים
הרקיע מתבהר, וכבר אפשר לראות
אנשים על אם הדרך מחכים לאות

אנשים טובים...

ב-5.12.14 חל יום המתנדב הבינלאומי, שיר זה מוקדש באהבה לכל המתנדבים בעבר, בהווה ובעתיד. כי טוב לקבל אך טוב יותר לתת.
למיניפלסט דרוש/ה מנהל/ת איכות
דרישות התפקיד:
ניסיון קודם בניהול איכות בתעשייה.
ידע והבנה בתקני איכות ISO.
ידע וניסיון בתקן רפואי 13485 חובה.
יכולת לעמוד בלחצים ומבדקים חיצוניים.
פניות לעבודה גם מעבר לשעות העבודה הרגילות.


כישורים נדרשים:
השכלה – הנדסאי באחד מהתחומים הבאים:
תעשייה וניהול/כימיה/חומרים/פלסטיקה/איכות.
יחסי אנוש טובים ויכולת לעבודת צוות.
כפיפות למנכ"ל.

ניתן לפנות לעידן יגודה
בצער רב אנו מודיעים
על מותה של חברתנו היקרה
מרים בן מיור
תנחומים למשפחה
ההלוויה תתקיים ביום שישי, 5.12.2014
בשעה 13:30

פותחים שבת
השבוע בקבלת השבת, "השחר יעלה בשירים", על פרשת "וישלח" – אורי ליס.


לפני שבוע, דרשה רקפת זהר את פרשת "ויצא", וכך היא סיכמה את דבריה:

וַיֵּצֵא יַעֲקֹב, מִבְּאֵר שָׁבַע; וַיֵּלֶךְ, חָרָנָה ויפגע במקום וילן שם כי בא השמש, וייקח מאבני המקום וישם מראשותיו." רציתי לדבר על האדם היוצא לדרך. יש אנשים שהעניין בדמם והם חורשים את העולם גם בגיל שבעים, ויש כמו יעקב, יושבי אהלים, שאם אמא לא הייתה שולחת אותו בבעיטה לחרן, כנראה היה נשאר לה מתחת לסינר כל חייו. אבל הוא יצא. והלילה הראשון בלי אמא הוא המפחיד מכולם, ולא פלא שיעקב חולם על מלאכים ומפציר באלוהים שישמור עליו. 

במסורת התלמודית מקובל ששני מלאכים מלווים כל אדם בכל עת. עד כדי כך שמי שנכנס לבית שימוש צריך לבקש מהם לחכות לו בחוץ עד שיסיים... אבל כשיוצאים לדרך יש סכנה שהמלאכים יצטרכו להיפרד (כמו אצל יעקב שמלאכי הארץ עולים לשמים, ומחליפים משמרות עם מלאכי חרן היורדים בסולם להמשיך את הדרך). ולכן המסע הוא מסוכן, והאדם מתפלל ומבקש עזרה. לחז"ל יש שתי גישות ביחס לקשר בין הדרך לבין התפילה. האחת: "המתפלל בדרך מתפלל תפילה קצרה" (תלמוד בבלי ברכות ג) - אל תעצור באמצע הדרך לתפילות ארוכות ועמוקות. סע! תתקדם!
הגישה השנייה: "כשאתה יוצא לדרך - הימלך בקונך (באלהיך)" – לפני שאתה יוצא לדרך, תתייעץ, תתלבט, תבדוק, לאן אתה רוצה להגיע. כמו שאליסה שאלה את חתול הצ'שייר באיזו דרך ללכת. "לאן את רוצה להגיע?" שאל החתול. "אינני יודעת", ענתה אליסה. "אם כך, אין זה משנה לאן תלכי", ענה החתול. "אבל אני רוצה להגיע," אמרה אליס. "אם כך, עליך להתקדם הלאה", אמר החתול.
הרב בני לאו אומר: יש פה שני כיוונים שונים, הדרך, שמצריכה אנרגיה אופקית, להתקדם, ללכת, להגיע, והתפילה, שהיא זרימה אנכית בין ארץ לשמים. פירושה עצירה, מחשבה, התלבטות. זה כמובן הזכיר לי את עצמנו, שאמנם אנחנו לא כל כך צעירים, אבל יצאנו לדרך חדשה, וגם אנחנו כל הזמן מתחבטים בין הרצון לנוע, להתקדם, להגיע, לבין החשש, הרצון לעצור, להתלבט, להתפלל, לקבל אישורים מלמעלה.
התלמוד מפרט מהי התפילה שאמור אדם להתפלל לפני צאתו לדרך: "יהי רצון מלפניך ה' אלהי שתוליכני לשלום ותצעידני לשלום ותסמיכני לשלום, ותצילני מכף כל אויב ואורב בדרך, ותשלח ברכה במעשי ידי, ותתנני לחן לחסד ולרחמים בעיניך ובעיני כל רואי..." כמה פעמים מופיעה המילה שלום בתפילה הקצרה. ברור שהמתפלל חרד מפני המאבקים והסכנות שבדרך והוא נאחז במלים הטובות: חן, חסד ורחמים, שתפקידן להרגיע את הפחד ולנסוך בו שמחה ותקווה שהדרך תזמן גם מפגשים מהנים ויפים עם אנשים טובים.
תפילה זו שונתה מעט על ידי האמורא אביי שהחזיק בתפיסה: "לעולם ישתף אדם את עצמו עם הציבור". הוא הופך את התפילה מלשון יחיד ללשון רבים: "שתוליכנו לשלום ותצעידנו לשלום ותסמיכנו לשלום, וגו'." על המתפלל לזכור שהדרך אינה רשות יחיד. היא שייכת לכלל הציבור. היא שייכת לעוד רבים שיוצאים לדרכם וליעדם. וכל אחד מהם עם פחדיו ומחשבותיו ותקוותו להגיע למחוז חפצו לחיים, לשמחה ולשלום.
תודה לרקפת על הדרשה הנאה, מרחיבת הדעת והמחשבה. ענה.
אנשים טובים בשבילי הקיבוץ
שמוליק בן-דור נשוי לדלית, אבא לחמישה בנים
סבא לשתי נכדות, מנהל מחלקה במפעל הגומי
ובכל זאת מוצא זמן להתנדב בער"ן כבר 10 שנים // עינת תומר

איך הגעת להתנדב בער"ן?
יש לי נטייה טבעית של נתינה, חשבתי ללמוד תחום שעוסק באנשים. שוחחתי על כך עם קרובת משפחה שניהלה את סניף חדרה של ער"ן, היא המליצה לי להתנדב בער"ן. בעקבות השיחה עמה ניגשתי למבחנים, לוועדת קבלה, עברתי קורס די ארוך והתחלתי להתנדב.

למי שלא מכיר, מה זה ער"ן
ער"ן אלו ראשי תיבות של עזרה ראשונה נפשית. העזרה ניתנת באמצעות שיחת טלפון שכל אחד יכול להתקשר, בחינם, 24 שעות ביממה ולקבל תמיכה נפשית מאחד מהמתנדבים דרך הטלפון.
ישנם 2 פתגמים שהם המוטו של ער"ן:

"גם לאנשים חזקים יש רגעים חלשים" "ער"ן – כל אחד יכול לעזור"

איך זה מתבצע בפועל
יש מרכזייה שיושבת אי שם בארץ ויש נתב שיחות. כל הסניפים מחוברים לנתב השיחות. כשמתקבלת שיחה ויש קו פנוי השיחה מופנית אוטומטית לקו הפנוי, לאו דווקא לסניף הקרוב
יש 10 סניפים ברחבי הארץ וכ-1,000 מתנדבים. העזרה ניתנת 24 שעות ביממה על בסיס התנדבות. יש לנו רשימה על הלוח בסניף וכל אחד רושם את עצמו. יש מזכירה של הסניף שהיא מפעילה אותו ויש מנהלת מקצועית. אם יש פנצ'ר באחת המשמרות היא מפרסמת ושואלת מי יכול למלא מקום. כל משמרת אורכת 4 שעות
אני לרוב מתנדב במשמרת הערב מ- 20:00 – 24:00 לפעמים גם בשבתות וחגים
בסניף בחדרה יש 3 עמדות, בכל משמרת בין 1-2 פעילות
בגלל שיש מספר רב של פונים יותר מהיכולת לענות, אנו מגבילים שיחות ל-20 דקות, אך שיחה יכולה להימשך גם שלוש דקות או שעה.
האם השיחות הללו מיועדות לסוג אוכלוסייה מסוים
השיחות הללו מיועדות לכולם!!! גם הבן אדם הכי חזק והכי אינטליגנט יש לו רגעים שהוא חש לבד, אין לו עם מי לדבר, אין לו למי לפנות, הוא צריך מישהו שיקשיב לו, שייתן לו פרספקטיבה על החיים.
מי הם הפונים?
הרבה מאוד מהפונים הם פגועי נפש. פגועי הנפש הם אנשים מאוד בודדים והרבה פעמים אני הבן-אדם היחיד שמדבר איתם במהלך היום. פונים גברים נפגעי התעללות מינית מהמגזר החרדי, אנשים אובדניים, ומתקשרים הרבה אנשים מהיישוב, שנקלעים לכל מיני מצוקות.

מה קורה כשאתה מזהה את קולו של הפונה?
יש לנו אתיקה מקצועית. אם אני מזהה פונה שמתקשר כמישהו שאני מכיר ברמה אישית,
אני אומר לו: "סליחה, אני מכיר אותך ברמה האישית אני מנוע להמשיך את השיחה, מתנצל, ומנתק את השיחה".
כיצד בעזרת שיחת טלפון אתה יכול לפתור בעיה אצל הפונה?
יש לי כבר ניסיון רב בתחום ואני יודע להשתמש בכלים רבים שצברתי עם השנים: אני משתמש באמפתיה, הכלה, הומור, "מציב מראה". משתדל שלא לתת עצות. אני יכול להפנות לעזרות נוספות: נעמת, נפגעי תקיפה מינית, פצ"ן לחיילים, בתי חולים פסיכיאטריים, ועוד. אבל הרבה פעמים הפונה בעזרתי מוצא לבד את הפתרון לבעייתו ומסיים ב"המון תודה" .
כיצד ניתן לסייע בשיחת טלפון לאדם שמודיע שהוא עומד להתאבד?
מכל חתך האוכלוסייה אנשים מגיעים לפינות ללא מוצא. מטרתי להסביר להם שההתאבדות היא כרטיס לכיוון אחד, אין דרך חזרה. אלו שיחות מאוד לא קלות.
מהן התקופות הכי "בוערות" שמקבלים הכי הרבה שיחות?
מטבע הדברים שישי שבת וחגים אלו תקופות שאנשים חשים בודדים במיוחד ומרבים להתקשר. בתקופות מלחמה מתקשרים הרבה, בעיקר אימהות שמבקשות עזרה להרגיע את ילדיהן. ב"צוק איתן" התקשרו הרבה חיילים שסבלו מהלם קרב, הם ראו הרבה מחזות קשים. אנחנו עוזרים במה שאנחנו יכולים וגם מפנים אותם הלאה, לקב"ן למשל.
אילו מצוקות אתה מרבה לשמוע מהפונים אליכם?
"אני בודד אני לבד, אין לי אף אחד, אין לי עם מי לדבר, אני מנותק מהילדים שלי, מהאחים שלי, אין לי אף אחד בעולם."
כיצד אתה כמתנדב מצליח להכיל כל כך הרבה בעיות ומצוקות?
המטענים הנפשיים לא קלים, יש לנו סדנאות ופגישות עם פסיכולוגים, אנחנו מנתחים מקרים, לומדים, מקבלים כלים. כשאני מצליח להוציא אדם מתוך הבור ולהעלות אותו למעלה זה השכר האמיתי. הנתינה כשלעצמה היא השכר.
כיצד אדם מהישוב יכול להפחית את בדידותו של אדם מהקהילה שלו?
בקהילה אנחנו צריכים להיות קשובים לבדידות של הפרטים, כי לפעמים הפרט שמגיע לאירוע של הקהילה יחזור הביתה לבדידות שלו, צריך לראות כיצד אנחנו מכילים את הבדידות, עוטפים את האנשים הבודדים.
הקשר בין כסף לבדידות:
אנשים לא מבינים איזה כוח יש לכסף. כסף הוא דבר חשוב, אנחנו צריכים כסף, אך הכוח של הכסף הוא הרסני, הוא צונמי והנזק שהוא עושה הוא בלתי הפיך. ירושות מפרקות משפחות, הורים מתנתקים מילדיהם, מנכדיהם, אחים מתנתקים זה מזה, בני דודים לא מכירים אחד את השני, אנשים הופכים להיות בודדים לגמרי בעולם והכל בגלל כלום, כסף...
מניסיונך העשיר בפתירת מצוקות של אחרים, מה המסר שלך לחיים מאושרים?
הערך הכי חשוב שקיים בעולם זה המשפחה. מי שלא מבין את זה היום בעודו צעיר יבין את זה כשיהיה בודד גלמוד וערירי. ערכים נוספים הם "ואהבת לרעך כמוך" ו"כל המציל נפש אחת כמו הציל עולם ומלואו" " ובעיקר להשתדל להסתכל על חצי הכוס המלאה של החיים".

אנו מחפשים מתנדבים שמוכנים ורוצים לעזור. ניתן לפנות אלי ואפנה אותם לאן שצריך.
ניתן כמובן להתקשר אלינו בכל בעיה או מצוקה.
ער"ן 1201*
הודעות ושונות
שיחת קיבוץ
שיחת קיבוץ הקרובה תתקיים
ביום שני 8.12.14 בשעה 20:30 במועדון לחבר
מיון נשים מיון נשים במרכז האישה ב"דגני" פתוח כל יום משעה 8:00-12:00 למקרים דחופים לנשים
אך יש צורך להתקשר למוקד 2700* החל משעה 7:00 בבוקר ובאותו היום יהיה ניתן לקבל תור ושעה מסודרת. לא להגיע ללא תור מראש
בתודה מהמרפאה
מהארכיון:הארכיון רכש ספר שנקרא "הניפו דגל!" דגלי השומר הצעיר – מאה שנים ראשונות
חברים שמעוניינים לעיין, מוזמנים לארכיון,
בברכה שלומית דקל ותמי מור
אבדו משקפיים
אבדו משקפיים אופטיות עם מסגרת אדומה

אשמח לקבל אותם
נורית משיח
שבת אומנים בקיבוץ כפר גליקסון
מצוינות של תלמידי עין שמר בחממה
השבוע התקיים בחממה ביקור של ראש אגף המחוננים והמצטיינים במשרד החינוך, יחד עם צוות ההנהלה של האגף. האגף למחוננים ומצטיינים במשרד החינוך אחראי על הפעלת תכניות מיוחדות העוסקות בנושאים החדשניים ביותר במערכת החינוך בישראל, ועוסק במצוינות, המתאימה לכל תלמיד שאוהב לעבוד קשה כדי להצליח. בין היתר, מפעיל האגף תכניות במכון דוידסון, במכון וייצמן, ב"טכנודע" בגבעת אולגה, ב"מדע-טק" בחיפה ועוד... הביקור בחממה התקיים כחלק מתהליך אותו אנו מקיימים עם משרד החינוך, במטרה להכיר בפעילות החינוכית הנעשית בחממה כפעילות העומדת בקנה אחד עם תכניות המצטיינים והמחוננים בישראל.
במהלך הביקור, נפגשו ראש האגף וצוותו עם עופר גלעד (בנם של עמי ורוני גלעד
וליאור גנדלמן (בנם של צפי ואוריין גנדלמן). עופר וליאור לוקחים חלק בתכנית המשותפת של החממה האקולוגית ומבואות עירון, תכנית המתקיימת מדי שנה, בה לוקחים חלק 60 תלמידים ממבואות עירון, המקיימים תהליך חקר מקיף לאורך מספר חודשים בחממה. עופר וליאור הסבירו למבקרים אודות הניסוי אותו הם עורכים. במסגרת ניסוי זה, בוחנים התלמידים שיטות שונות לטפל (לנקות) מים מזוהמים, וזאת באמצעות צמחים מסוגים שונים, חיידקים ופילטרים פיזיקליים. לניסוי חיבור לאתגרים עכשוויים, בהם עוסקים בתעשייה ובמחקר: באם נמצא שיטות חדשות ויעילות יותר לטיפול במים, נוכל להשתמש בטכנולוגיה זו, הידידותית לסביבה, לטפל במים מזוהמים שמקורם בשימוש ביתי, ברפתות, בבריכות לגידול דגים ועוד... נוכל לנקות מים אלו לרמה שבה ניתן יהיה לעשות בהם שימוש חוזר להשקיה בחקלאות.
ראש האגף, מנחם נדלר, והצוות המלווה, הביעו את התרשמותם מהידע הרב שהפגינו עופר וליאור ומרמת הניסויים אותם הם מבצעים, וציינו לשבח את העבודה הנעשית עם בני הנוער בבתי הספר ובחממה.
בהמשך הסיור, פגשו ראש האגף וצוותו בתלמידי מבואות עירון המקיימים בחממה תכנית משותפת עם ילדים ממרכז קשתות, הנמצא ליד מבואות עירון ולומדים בו תלמידים בעלי קשיי תקשורת, ביוזמתו ובהובלתו של נוה תומר. הם התרשמו מאוד מהתכנית, המעצימה את כל הלומדים בה ומחברת את ערכי הקיימות יחד עם תרומה לקהילה ועזרה לזולת.
לסיום, פגשו המבקרים בתלמידי גוונים, המבצעים בחממה מחקר בהנחיית ד"ר בני טלטש. מחקר זה, המלווה מרחוק על ידי מדעני מכון וייצמן, עוסק בתופעה ביולוגית של התרבות והיכחדות אצות במי בריכת הדגים בחממה.
ראש האגף ציין כי הם מצאו בחממה מרכז המיישם את עקרונות המצוינות, ומעוניינים לפעול לקדם תכניות למצטיינים ולמחוננים בחממה. עוד הוסיף כי הם רואים חשיבות בכך שבחממה מתקיימות תכניות לימוד משותפות ליהודים וערבים, חילונים ודתיים, והיא מהווה בית למצוינות גם עבור נוער בסיכון וחינוך מיוחד.
כל הכבוד לעופר גלעד ולליאור גנדלמן!
שווים זהבי!
"על טורניר הכדורגל של ילדי המרכז הבוגר"
אחרי שבועות ארוכים של אימונים מפרכים על מגרש הכדורגל שמול המרכז הבוגר, אימונים אשר כללו ריצות מסביב למגרש, השתלטות על כדור, נגיחות, כדרורים ומה לא... זה הגיע! משחקי העונה בין נבחרות המרכז הבוגר, לנבחרות בוגרי המרכזים (על גלגוליהם).
אצטדיון האולימפיקו של עין שמר אשר מול חדר האוכל, היווה את האתר האידאלי והפנסים של גיגי כץ השלימו את התאורה על מנת ליצור אווירה מחשמלת, אשר התמזגה בציפייה הדרוכה של כל המעורבים – רגשית ופיזית.
ראשונות לעלות היו בנות המרכז הבוגר, אשר התמודדו מול נבחרת אימהות ילדיי המרכז, בהרכבה החזק ביותר. את לחיצות הידיים הלבביות בתחילת המשחק, החליפה מהר מאוד תחושת רוח קרב הששה אליי ניצחון מצד שתי הקבוצות.
האימהות, במדים לבנים, לא ויתרו לרגע ולעומתן הבנות, במדים צבעוניים ובדוגמא ייחודית מעשה ידיהן להתפאר, הפגינו נחישות עזה, כפי שהופגנה במהלך האימונים ואף יותר. החלוצות חלצצו, המגינות מגננו והשוערות שיעררו ולבסוף לאחר דרמה לא קטנה ומשחק מרתק, נקבעה התוצאה על שוויון 1-1.
לאחר הפסקה בת מספר דקות לצורך התארגנות, עלתה למגרש נבחרת המרכז, נבחרת בה כל ילדיי המרכז יכולים לקחת חלק ואכן על המגרש נחזתה נבחרת מעורבת, בה בנים, בנות ומדריכים (לא עלינו...) משתפים פעולה בהרמוניה.
מולם התייצבה החזקה שבקבוצות, פאר היצירה של הטקטיקה הבריטית, תפארת הכושר של האימון הספרדי וקליל השלמות של ההתיישבות העובדת – נבחרת הצעירים של עין שמר המחוזקת!
מאבק הטיטאנים משני הצדדים הציג כדורגל אשר זקני הקיבוץ לא זוכרים כרמתו. שמועות עקשניות גרסו כי סקאוטים של הבכירות בקבוצות אירופה מצאו את מקומם על עצי האזדרכת שמסביב למגרש על מנת לצפות במתרחש על הדשא. המשחק הפתוח וההתקפי מצד שתי הקבוצות, הביא לתוצאה רבת שערים אשר עמדה בסיום על 6-3 לטובת צעירי עין שמר.
על וופלה וכוסית מים סיכמו הכל, כי הייתה זו אחת השעות היפות ביותר של הכדורגל הישראלי בכלל ומערכת החינוך בקיבוצנו בפרט.

נועם גרוסמן


טיולי "מלוא" תשע"ה

עמק המעיינות - עמק בית שאן
בהדרכת: מוטי דגן

יום שני 29.12.14 שעות 08:30 - 18:00
בתכנית:


8:30 - יציאה מ"מלוא" לאחר האיסופים.


עין הנציב - פסיפס בית הכנסת העתיק בחורבת רחוב.
קיבוץ שלוחות - הסבר על קיר מוזאיקה, שיחה עם חבר על ההתיישבות הדתית בעמק.
מעוז חיים - תצפית אל עבר הירדן ומעבר שייך חוסיין.
חזרה דרך נוף הגלבוע.

ארוחת בוקר עצמאית בדרך | ארוחת צהריים בחדר האוכל של קיבוץ שלוחות (כלולה במחיר)

מחיר: 150 ₪ לכלל ותיקי המועצה | מתנדבים וקהילה תומכת: 140 ₪ | אורחים: 180₪ 


הרשמה ותשלום:
עד יום ה' 18.12.14 או עד מילוי האוטובוס.
ביטול: 
עד יום ה' 25.12.14
לאחר מכן ייגבו דמי ביטול בסך 35 ₪.

ביטול ביום הטיול – חיוב של 75% מעלות הטיול. 
דרגת קושי:  
רגילה, ללא הליכה מרובה, יום ארוך יחסית.
סיור אמנות בתל אביב
בהדרכת: הדר גד, אמנית ומדריכת אמנות
יום חמישי 11.12.14 שעות 8:30 - 17:00
בתכנית:
8:30 - יציאה מ"מלוא" לכיוון תל אביב
נסיעה לחנות המרכזית של "ארטא" בתל אביב והדרכה על חומרים שונים לציור ויצירה
הפסקת קפה עצמאית
ביקור במוזיאון תל אביב בתערוכתו של מיכאל בורמנס שמצייר בצבעי שמן על בד ויוצר סרטים. עבודותיו מתמקדות בדמויות אנושיות
ביקור בתערוכת הצילום של יאיר ברק
הפסקת צהריים חופשית בקפיטריה
זמן חופשי לשוטטות בתערוכות הקבע
חזרה הביתה

המחיר: 90 ₪ למשתתף | מתנדבים וקהילה תומכת: 80 ₪ | אורחים: 110 ₪
הרשמה ותשלום: עד יום חמישי 4.12 או עד מילוי האוטובוס
ביטול: ללא חיוב עד יום שלישי 9.12. לאחר מכן ייגבו 35 ₪ דמי ביטול
ביטול ביום הטיול - תשלום מלא
דרגת קושי: הליכה במוזיאון. מומלץ להצטייד בכיסא מוזיאון!
מוסף תרבות
חנוכה תשע"ה
מסיבת חנוכה
יום שלישי 16.12.14
19:00 הפרחת כדורים פורחים באצטדיון
20:00 מסיבת חנוכה בחדר האוכל

צוות חנוכה: חן חדוותי, עודד גרנדיר, עידו בן-דור, ענת אלון, מיטל תיבון, רוני גלעד וענתי קצנלנבוגן
טיול חנוכה
בהר חורשן
בהדרכת ראובן כהן
יום שבת 20.12.14
שעת יציאה: 10:00


שעת חזרה משוערת: 14:00יש להביא: ארוחה קלה, מים, כדור משחק ואולר
והעיקר מצב רוח טוב.
טיול מעגלי ומשחקים בסלע ב"גן ירון"
כיבוד קל ושתייה קלה מחכים לכם.
הטיול מתאים לכולם
הרשמה על לוח המודעות בחדר האוכל
מקהלת "שיבולים" שרים אצלנו
יום שלישי 23.12.14
ערב נר שמיני של חנוכהבשעה 20:30
במועדון לחבר
(חלי זוהר שלנו שרה במקהלה)
"צעירים לנצח"
מפגש על כוס קפה ותההרצאות ועוד...
מחפשים מתנדבים שותפים ליצירה.
פניות תתקבלנה בשמחה -
לוועדת תרבות ורווחה.

תמי צמח ואוריין גנדלמן
פתוח לכולם