חפש בעלונים קודמים

עלון 27 (2015) (6022) א אב תשע"ה

תוכנת הצבעה אלקטרונית
לחברים שלוםכפי שפרסמנו בעלון האחרון, הנהלת הקהילה מקדמת הליך הצבעה אלקטרונית בקלפי. אנו מודעים לכך שהליך כזה מעורר שאלות רבות ולכן ברצוננו לאפשר לחברים להכיר אתהתוכנה ויתרונותיה לפני הדיון בשיחה.  לשם כך הזמנו את נציגי חברת "סכהקול" לפגישה פתוחה עם החברים.הצגת המערכת תתקיים:
ביום רביעי 29.7.15 בשני מפגשים,  הראשון בשעה 17:00 והשני בשעה 17:45במשרדי הקיבוץ.
כולכם מוזמנים להגיע ללמוד, לשאול את כל השאלות ולהתרשם.
להתראות,מרב הדר-פרומר ואוריין גנדלמן

קליטת בני זוג של חברים
ועדת קליטה רואה חשיבות גדולה לכך שבני זוג של חברי עין שמר ירצו להפוך לחברים ויקדמו הליך קליטה לחברות. אנו רואים בכך חלק מהליך הקליטה הכללי בעין שמר ומאמינים בחיים בקהילת עין שמר המושתתים על תחושת שותפות ואחריות קהילתית.לשם כך קידמה הוועדה צוות מטעמה שלוקח על עצמו את האחריות ליצירת קשר עם בני הזוג התושבים ובחינת האפשרויות שלהם לקליטה בעין שמר.
הצוות מונה את:
דגנית חננאל -  טלפון: 052-3796619                      מייל dgantza@gmail.com
גלי יגודה -טלפון: 052-3795049                                מיילgyagoda@gmail.com
מרב הדר-פרומר - טלפון: 052-6033630                 מייל mkibbutz@ein-shemer.com
חברים ובני זוג תושבים - נשמח מאוד אם תפנו לדגנית או גלי בימים הקרובים לקביעת פגישה למטרת בחינת האפשרויות העומדות בפניכם.
בברכה, ועדת קליטה

הודעות ושונות
מזל טוב
לנירה וניסים קישיק
להולדת הנכד – עידו
בנם של קרן ודן
אח ל: ענבר, עופרי ורוני
ברכות לכל המשפחה!!!

מזל טוב
לדב אנגל להולדת הנין
נכד לדלית וראובן
בן לנופר ועידו.
ברכות לכל המשפחה!!!

ה"צעירוניות" באות  אנו שמחים ליידע אתכם כי נחתם הסכם עם הקבלן אשר ישפץ את בית האולפן,קיבלנו את כל הביטוחים והאישורים ובשבוע הבא נחל בשיפוצים.
אנו מודעים לכך שלשכנים תגרם אי נוחות  ונעשה הכל על מנת להפחית זאת ולשמור על הבטיחות.אחראי על הפרויקט: דורון אשד.אל תהססו לפנות לדורון במידה ועולה שאלה או בעיה. דורון אשד, אוריין גנדלמן ומרב הדר-פרומר

שימו לב,העלון הבא ייצא בעוד שבועיים.
שבת שלום,
עינת תומר

 מפנימיית בית טף שבפרדס חנה:
אנו בתקופה בה מגייסים משפחות המעוניינות לארח ילדים מהפנימייה בגילאי 5-18.
בית טף הינה פנימייה שיקומית טיפולית לילדים בעלי אינטליגנציה תקינה היכולים להיתרם מאוד מקשר עם משפחה מארחת.
תרומתה של משפחה מארחת מאפשרת לילדים מודל למשפחה נורמטיבית.
אנו נשמח לקבל פניות ממשפחות אשר מעוניינות ומחויבות לתהליך.
משפחות שמוכנות להתנדב מוזמנות ליצור קשר עם בתיה 050-8920044

בשם אמנו רות עצמון  תודה מיוחדת ל:נירית לוי דקל, צאלה מור, מרים פוקס, אוריין גנדלמן
וד"ר נגב אשר תמכו בכל זמן וללא חשבון. היו ברוכים ותודה לכל הקיבוץ  תלמה כרמין, אורית עצמון וניצן עצמון

יריד מכירת מצעים ומגבותביום שישי  24.7.15בין השעות 13:00-9:00  במועדון לחבריתקיים יריד מכירת מצעים, שמיכות ומגבות תוצרת מובחרת של "ורדינון", "כיתן" ועוד.אפשרות לתשלום בכרטיס אשראי, מזומן או תקציב מוזמנים כולם

מחפשת עבודה  בחורה בוגרת נעל"ה מחפשת עבודהכבייביסיטר או כמנקה.מוזמנים לפנות  סשה 054-4303491

פתיחת קיץ בבריכה
תודה לישראל עזר
על התרומה הנדיבה של משחקי המים והחוץ.
תודה לסבים, להורים ולילדים
על שבאתם וביליתם – מקווים שנהניתם
מבטיחים שבפעם הבאה יהיו יותר לחמניות...
ועדת תרבות

ספר טלפונים חדש
בשעה טובה חולקו לתאי הדואר ספרי הטלפונים החדשים.
במידה ונפלו טעיות הדפסה כאלה או אחרות - אני מתנצלת מראש.
הספר אמנם לא גדול אך דורש עבודה רבה,
תודה לכל אלו שעזרו בעיצוב, הגהה וקיפול.
לשאלת חברים, כרגע לא ייצא ספר טלפונים קטן.
מקווה שהספר יהיה קל ונוח לשימושכם
עינת תומר

אדווה בראון מסיימת ביולי קדנציה כסדרנית רכב.
הנהלת מש"א החליטה בעבר כי משרת סדרן הרכב תהיה משרת פנסיונר במסלול 600 ₪. באם לא ימצא אדם מתאים יחזור הנושא למש"א לחשיבה מחודשת.
דרוש/ה
סדרנ/ית רכב
דרישות התפקיד:
- זמינות בכל שעות היום
-יחסי אנוש טובים
-אמינות
-יכולת שימוש בטלפון חכם ומחשב

התפקיד כולל:
-אחריות על סידור הרכב
-אחריות על תוכנת הרכב ועל הקשר מול החברה
-קשר עם המוסך והנהלת חשבונות
-סידור רכבים לשטיפה
-חברות בוועדת רכב
•             המעוניינים מוזמנים לפנות לשרית אלימלך עד תאריך 27.7.15

עובדים לחדר האוכל
מחפשים עובדים לחודש אוגוסט לשישי בערב
עובד אחד - לחלוקת מנות
2 עובדים - לעבודה בחדר האוכל
נא לפנות למרתה מור

דרוש/ה
נציג/ת ציבור לקרן עזרה הדדית
דרישות התפקיד
-הגעה לישיבות
-פגישות אישיות עם חברים
-לקיחת חלק בהחלטות
-דיסקרטיות
-רגישות ויכולת התבוננות רחבה
הנציג/ה אינו יכול לשאת בתפקיד ציבורי אחר

נא לפנות לשרית אלימלך עד 27.7.15 תאריך

מזכירה רפואית - שינוי שעות עבודה
לחברים שלום, בעקבות ההחלטה בחוברת השינויים בנושא צמצום שעות העבודה של המזכירה הרפואית, ועקב יציאתה של מרים פוקס לפנסיה, החל מחודש אוגוסט מרים לעבוד חצי משרה בשעות המפורטות:
יום א'- 7:00-12:30
יום ב'- 7:30-12:30
יום ג'-7:00-12:30
יום ד'- 7:30-12:30
יום ה'-7:00-12:30
יום ו'-8:00-10:00
מאחלת לכולנו בריאות שלמה ושלא נזדקק קרן משיח ו.בריאות
לכל חברי הגיל השלישי שלום,
בימים אלו אני מתחילה לתפקד כאחראית הגיל השלישי, עדיין בגיבויה ועזרתה של  אוריין גנדלמן. בזמן הקרוב יעבור משרד הרווחה ממקומו בלובי חדר האוכל לאחד החדרים במתפרה ב'.כל הפרטים יעודכנו בהמשך.
הגבלת תקרת האשראי:
מספר חברים פנו אלי בנוגע להגבלת כרטיסי האשראי ל-5,000 ₪ לחודש בלבד, כפי שפורסם בעלון האחרון. ההחלטה על כך היא של ועדת הכספים שאינני מתכוונת לחלוק או להתעמת איתה. אך כדי להקל על כולנו הסידור הוא כזה: מי שזקוק להגדלת סכום הכסף הנדרש עקב הוצאה חד פעמית יפנה לאוריין גנדלמן, מנהלת הקהילה, היא תבדוק את יתרת הכסף שעומד לרשות החבר ותגדיל את רמת האשראי.
לנושאים נוספים הקשורים בכרטיסי האשראי יש לפנות לעינת תומר, אחראית על כרטיסי האשראי.
טיול לחברי הגיל השלישי ופרידה מאוריין:
ביום שישי 24.7.15 נקיים טיול בוקר קצר לגן הנדיב שבזיכרון יעקב, הגן עצמו כרגיל יפה ומטופח וכרגע מתקיימת בו תערוכה מרהיבת עין של כ-9,000 פרחים העשויים מקרמיקה שנוצרו במרכזי פעילות של אזרחים ותיקים כמו מלוא שלנו.  היציאה מהקיבוץ תהיה בשעה 7:45 מתחת לחדר האוכל. הגן נפתח בשעה 8:00 ואנו ננסה לתפוס את השעות שלפני החום הגדול. ההליכה נוחה וקלה ומתאימה לכל אחד. נקנח בארוחת בוקר של כריכים ושתייה קלה על חשבון ועדת רווחה ובהזדמנות זו ניפרד מאוריין ונאחל לה הצלחה בתפקיד החדש.
הרשמה על לוח המודעות בחדר האוכל
אשמח לראות את כולם
להתראות רבקה שדה




 מחאת סש"ס (סבא של סרדינים) שלשום, בהרצאה המיועדת לקשישים ולקשישות,  פגשנו לגמרי במקרה את אימא של ה.מ. שלמדה עם בתי הבכורה בבית הספר העממי. זיכרונם של פנסיונרים מתעתע בהם לא אחת, אבל מה שהיה לפני חמישים שנה ויותר נותר צלול ובהיר כגביש בדולח. "הו , מי יכול לשכוח אתכם" התנפלה עלינו הקשישה המאושרת שלא ראינו כחמישים שנה, "הרי הייתם כל כך מעורבים בחיי בית הספר...." מחמת הצניעות אעצור כאן.ולגופו של עניין:הורי היי טק חביבים, הורי סמארט פון יקרים ואתם אלופי האקזיט, האקזמה והפילטיס.  אל תבלבלו לי את המוח עם מחאת סרדינים. ילדיכם צומחים להיות אנשים עילגים, שקריאה וכתיבה קשים עליהם. לא שמעתי איזו "מחאת העט והעיפרון" כאשר התברר לי ששיעורי בית זה פאסה.לא שמעתי מחאת "מורה פרטית" כאשר התברר לי שכדי להתכונן לכל בחינה משמעותית,  יש לשכור מיד מורה פרטית בכסף רב.לא שמעתי את מחאת "המחברת הנעלבת" כאשר עיינתי, לאסוני, במחברות (אם ניתן לאתר כאלה...)  וראיתי שם שרבוטים שהשטן לא היה מזהה.לא שמעתי את "מחאת מלאכות היד" כאשר התברר לי ששיעורי התעמלות, מלאכה, זמרה, תזונה, טבע, חקלאות אם הם קיימים בכלל פה ושם, הם מין בליל לא ברור של כלום עם שום דבר. לא מאמינים ? קראו לילד ובקשו ממנו לשיר מה שאתם שרתם בקבלת שבת בכיתה, בערב שישי בתנועה או אפילו בצבא.  ראיתם פעם הופעה של ילדות בקטע מחול? מדהים, אבל השפה העברית בת זמננו הצליחה למצוא מינוח מיוחד ומדויק מאוד ההולם את הדבר המביך הזה - זה מופע "כוסיות" ולא אפרט.  ניסתם פעם לבקש מילדיכם לדקלם את שירת הים (לא, זה לא חוף פרישמן), את שירת דבורה (לא מאמי, אין קשר לדבש...), את קינת דוד (דאור? מה הוא בכוכב נולד? בטח שופט כאילו...) האם מישהו מילדיכם מכיר (בלי וויז...) איזה שיר של ביאליק, טשרניחובסקי , ז'בוטינסקי? האם הם יודעם מה זה "לאן? מסדה? ניל"י, הוא הלך בשדות?" האם הם יודעים לשרטט בערך את גבולות המדינה? האם הם מזהים  איפה מזרח ואיפה צפון?  אז מה אתם מבלבלים את המוח עם צפיפות? הסתכלו פעם טוב על ילדיכם: הם זקוקים למרחב המדויק שבין שני הבהונות למקלדת בסמארטפון שלהם. לא יותר. מכאן: בכל כיתה אפשר להכניס בעמידה 84 תלמידים עם 84 ניידים. איך אני יודע? מאוד פשוט:בשנים שאנחנו למדנו בהן, הייתה משמרת שנייה ואפילו שלישית. לא היו מזגנים בכיתות ולא היו תנורים. והיו הורים קשיי יום, פליטי שואה, מהגרים,  שחלק גדול מהם לא ידע כלל עברית (ואפילו לא קרא וכתב בשפה אחרת ). וכן, היו 42 תלמידים בכיתה עם מורה אחת. אלישבע, לאה, רבקה - בוגרות סמינר למורים ע"ש ילין בבית הכרם ולא תגידו כולן אקדמאיות...בדצמבר, ינואר בירושלים קר. הכיתות קפואות. באפריל, מאי ויוני יכול להיות חם עד לוהט.  חמסינים של לפני פסח. הכיתות הן תנורים. מכירים, נכון?
הבוקר נפתח ב"אנחנו מורידים מעילים וצעיפים. אנחנו עושים כמה תרגילי ספורט בכיתה."  אחר כך שיר. אחר כך שיעור ראשון ושני. אחר כך, מפית על השולחן וכריך לארוחת בוקר. אחר כך שיעור ועוד שיעור. ובשתיים צריך לרוץ לאוטובוס כדי לנסוע הביתה . מורה אחת. ארבעים ושנים תלמידים. והיה שיעור מחנך והייתה קבלת שבת.הילדים לא הגישו עבודות מודפסות באיי 4 ומצגות שהוכנו על ידי הורים עצבניים. היו הצגות בבית ספר. הכיתה הייתה מקושטת  להפליא לאורך כל השנה. כן, בבריסטולים צבועים ומודבקים, בעבודות ובחיבורי תלמידים, ולא בקישוטים תוצרת סין "שתיים בלירה". היה יריד בבית ספר, מעבודות יד של ילדים ולא מעוגות שאימא אפתה, פירות מהסופרמרקט  ובקבוקי משקה שהביאו מהקניון. והיה דקלום של הבוקר והיה יומן קריאה, ויומן חופש, ויומן טיול. ומחברת טבע ומחברת גיאוגרפיה ומחברת תזונה. והיו 42 תלמידים והייתה מורה אחת. שגם לה היה בית וגם לה היו ילדים. כן מורה אחת. וזה עבד מצוין - ראו מי בנה את המדינה ומי ניהל אותה.כסיף, אור יהודה, סבא של סרדין.
הביא לעלון: חופי

 הרשמה לשפיים ונהנים
  נסיעה ביום שישי 31.7.15 הרשמה לשפיים ונהנים תתלה על לוח המודעות.ע לות כרטיס – 40 ₪ מגיל שנתיים עלות נסיעה באוטובוס של הקיבוץ – 25 ₪ לנוסע. ביטול של הרגע האחרון – החבר יחויב בכל הסכום  תמשיכו לעשות חיים
 –
נפרדים מרקפת זהר  ביום חמישי 30.7.15 ברחבת המועדון לחבר
פרטים בהמשך ועדת תרבות

70   שנה למאהל הפלמ"ח
העלאת זיכרונות והסרת הלוט
תחת עץ האלון  מול מועדון הנעורים
(מול גן אורן)
עם כיבוד קיצי ונוסטלגיה
מוצאי שבת 18.7.15
בשעה 17:00

מ ו ז מ נ י ם  כ ו ל ם


טיול לגני הנדיב
לגיל השלישי

ביום שישי 24.7.15
נצא לטיול בוקר קצר לגני הנדיב שבזיכרון יעקב
יציאה בשעה: 7:45 מתחת לחדר האוכל
שעת חזרה משוערת: 11:00
בתכנית:
סיור בגן היפה ובתערוכה מרהיבת עין של כ-9,000 פרחים העשויים מקרמיקה שנוצרו במרכזי פעילות של אזרחים ותיקים.
ארוחת בוקר משותפת של כריכים ושתייה קלה 
 על חשבון ועדת רווחה.

-פרידה מאוריין גנדלמן.
ההליכה נוחה וקלה ומתאימה לכל אחד.
ההרשמה על לוח המודעות בחדר האוכל
אשמח לראותכם,

רבקה שדה