חפש בעלונים קודמים

עלון 31 (2015) (6027) ו אלול תשע"ה



הודעות ושונות
מחדר האוכל
ביום שישי הבא 28.8.15 - לא תתקיים ארוחת צהריים בחדר האוכל   עקב הפסקת חשמל.
ארוחת ערב - כרגיל
שעות פתיחת חדר האוכל בראש השנה
יום ראשון 13.9.15 ערב ראש השנה - אין ארוחת צהריים
ארוחת ערב חג בין השעות 20:00-18:15
בימים שני 14.9.15 ושלישי 15.9.15  ראש השנה - חדר האוכל יהיה סגור.
אנא התארגנו בהתאם
צוות המטבח
עברו דירה
חברים שלום
לידיעתכם...
הנגרייה ומחסן בניין עברו למקום חדש
ליד החממה, אחרי משרדי השכרות.
תודה צוות תשתיות
חנייה ברחבת חדר האוכל
בקשה מאלה  שמחנים מכוניותיהם
בארוחת הצהרים, ברחבה שמאחורי
חדר האוכל.
הנכם מתבקשים מאוד, למצוא חניה לרכביכם בחנייה ליד הכלבו
או לצדי הכביש, אך בשום אופן לא בסמוך לחניית הקלנועיות
של אלה המתקשים ללכת ברגל ולכן מחנים שם.
כשאתם מעמידים את המכונית מאחורי הקלנועית, ומשאירים
לפי דעתכם מספיק מקום לצאת מהחניה, זה נכון עבורכם,
אבל לאו דווקא למי שיותר מתקשה בתמרון וביציאה מחניה.
השבוע כבר היו שתי תאונות מסיבה זו.
תודה בעלי קלנועיות
ברכות
לדליה ואורי אפק  ולכל בני ובנות משפחת
אפק, מכנס ,פינצ'וק ואלפרוביץ' לדורותיהם!
ברכות  והצדעה לבחירת תא"ל שרון אפק לתפקיד הפרקליט הצבאי הראשי של צה"ל!
בית עין שמר
חיילים מנווטים בעין שמר
לחברים שלום,
ב 30-13/8 בשעות היום ירוצו בקיבוץ קבוצה של כ- 20 חיילים בריצת ניווט.
והלילה שבין ה 1-2/9 תהיה פעילות של אותם חיילים בסביבות הרפת.
החיילים לא יכנסו לחצרות וישתמשו בשבילים ראשיים, לא אמורים להפריע.
אם יש בעיה ניתן לפנות לאוריין גנדלמן או אדווה בראון
דרוש/ה עובד/ת שטח
לחברה בתחום מדשאות למגרשי ספורט, דשא סינטטי וטבעי
הנמצאת בקיבוץ גבעת חיים איחוד,
דרושים עובדי שטח למשרה מלאה,
בעלי מוטיבציה ורצון טוב לעבוד.
נא לשלוח קורות חיים ל: felder@felder-nof.com
בברכה, לימור גולדמן
שימו לב,
העלון הבא ייצא בעוד שבועיים
בברכה, עינת תומר
בעלון הקודם התפרסמה כתבה על אות המופת שקיבל עוזי מור.
את הכתבה כתבה והעבירה לעלון שיר מור, בתו של עוזי, ולא כפי שנכתב.
פרויקט אירוח פנימיית "בית טף" // תמר בן אברהם
חלקכם בוודאי נתקלתם בשבוע שעבר ברחבי הקיבוץ,  בקבוצת ילדים מלווה בנערי ונערות עין שמר. אירוח זה היה חלק מפרויקט מיוחד של אירוח ילדי פנימיית "בית טף" מפרדס חנה בקיבוץ עין שמר. בפנימייה שוהים ילדים בסיכון שחלקם מבלים את מרבית חופשת הקיץ בפנימייה ולא בבתיהם. מכאן עלה הרעיון לגייס את בני הנוער לקייטנה בה יתרמו מיכולותיהם וכישוריהם בהפעלת ילדי בית טף בפעילות חווייתית שתגוון להם את החופש. יחד עם נגה אבני, מדריכת הנעורים, תכננו הנעורים תכנית קייטנה מקסימה אשר יצאה לפועל בהצלחה רבה בשבוע שעבר. הפעילות התפרסה במשך שלושה ימים והחלה ביום שני בפגישת הכרות, משחקים ואפיית פיתות בטאבון בפנימיית "בית טף". ביום שלישי הוזמנו הילדים להתארח בקיבוץ. הנוער הכין פעילויות מגוונות ורבות וכל קבוצת נערים/ות היו אחראים על תחנת פעילות אחת. האורחים הצעירים נהנו מפעילות צביעת חולצות, הכנת גלידה, הפעלה בחממה, חליקות על הדשא, סיור טרקטור ברחבי הקיבוץ ולסיום- מסיבת ריקודים מושקעת במועדון לחבר.  ביום האחרון לפרויקט ערכנו הפנינג שנערך בפנימייה ביוזמת והפעלת נעורים עין שמר. ההפנינג כלל פופקורן וצמר גפן מתוק, פינת קעקועים, פינת לק וצמות, תחנת רובה מים, קפיצה על חבל, בועות סבון, כדורגל  והגרלת פרסים.  ילדי הפנימיה נהנו מימי כיף מגוונים ומרעננים, ומהיחס החם והאכפתי שחוו עם בני הנוער שלנו. בני הנוער נהנו מהמפגש עם הילדים ומהעשייה המשותפת, שהעלתה חיוכים וצחוק על פני הילדים המקסימים. היה מרגש לראות את הקשרים שנוצרו, ואת הרצינות והאחריות של קבוצת הנעורים שנרתמו בשמחה ובהנאה להצלחת המפגשים. המפגשים בהחלט הותירו טעם של עוד לשני הצדדים: "בהתחלה לא ידענו למה לצפות ואיזה ילדים נכיר. אך כבר מפעילות ההכרות התחברנו ונקשרנו לילדים. כשהם הגיעו לקיבוץ, העברנו להם יום ארוך, אינטנסיבי ומעייף אך מספק ומהנה והתחברנו עוד יותר. וביום השלישי כשהגענו לפנימייה לעשות להם הפנינג גדול ומהנה, היה קשה ועצוב להיפרד. לאחר שלושת הימים שחווינו, אנו מרגישים שאלו היו ימים מאוד חשובים ומשמעותיים, התאהבנו בילדים, היה מדהים ואנחנו מצפים להמשך שיתוף פעולה". בהזדמנות זו רצינו להודות לכל מי שעזר להצלחת הפרויקט: לרויטל יוסף על העזרה והתמיכה, לצוות החממה על הפעילות, לצוות החצר הישנה על הסיור, לגלי יגודה על סדנת הגלידה, לנוה תומר ואופיר בוקר על מכונת הפופקורן והסוכר, לצוות חדר האוכל על האירוח, להנהלת הקהילה על התמיכה, לתמי צמח על העזרה בציוד, לאופק יגודה על ההסעה, לביגוד על תרומת החולצות.
לנגה אבני ולילדי הנעורים- אין עליכם!!!!
סוג מנוי         תאור המנוי   תשלום
גן 1760 +ביטוח  185 ₪
ילדים 2200
נוער ובוגרים
מנוי
בסיסי     2 אימונים בשבוע.
*ניתן לשלב אימון שבועי בקבוצה+ אימון כושר או תרגול       2300
מנוי
פתוח      כניסה חופשית לאימונים  3450
מנוי מתחרה        כניסה חופשית לכל האימונים + ליווי צמוד של הצוות המקצועי שלנו בבניית תכניות אימונים וליווי לתחרויות. 4140
כרטיסיה               10 כניסות- 400 ₪
15  כניסות – 525 ₪
30 כניסות – 900 ₪
ענבל שייפ –- חלום שהתגשם
לפני כחודש פתחה ענבל משיח (אשתו של גיא)סטודיו חדש לאימוני גוף וכושר בעין שמר.   זו הזדמנות לפרגן לבחורה צעירה עם שאיפות גדולות// עינת תומר
הפכת את מחסן הרהיטים הישן לסטודיו פורח ושוקק חיים:
לפני כחודש פתחתי סטודיו לאימוני כושר בעזרתו של בעלי היקר, גיא, משפחתו ומשפחתי במבנה שהיה עד לא מזמן מחסן רהיטים. הסטודיו ממוקם ליד "מקום בזמן", בשורה של האורווה. הפכתי מבנה ישן לסטודיו חדיש ויפה.
בהקמת הסטודיו חשבנו על כל הפרטים: איפה למקם כל דבר, הכנסנו מזגנים, מראות, הרבה אביזרים מגוונים: כדורים, משקוליות, גומיות, מזרנים.
כמו-כן יש מגוון רחב של שיעורים:  קיק בוקס, טי אר אקס, פילאטיס, עיצוב דינמי, עיצוב וחיטוב הגוף, זומבה, היט.
אני מלמדת את רוב השיעורים ועובדים בסטודיו עוד 3 מדריכים שכירים.
היכן עבדת לפני הקמת הסטודיו?
התחלתי לפני 8 שנים כמדריכת אירובי, במשך השנים השתלמתי והתפתחתי לעוד כיוונים בתחום, עבדתי במספר מקומות כמדריכת כושר. כמו-כן, למדתי לתואר ראשון בחינוך גופני בווינגייט. בנוסף לאימונים בסטודיו אני עובדת כמורה לספורט ולמחול בבית ספר "אמירים" בבנימינה ותמיד חלמתי לפתוח סטודיו משלי. התחלתי בקטן ב"מקום של יוגה" פעם בשבוע, עליתי לפעמיים בשבוע וכל הזמן הוספתי עוד ימים – לפי הביקוש.
שיעור חדש שהכנסתי למערכת- TRX  אימון המשלב כוח, סיבולת לב ריאה, נותן את האפשרות לכל מתאמן להתאים את היכולות שלו, גרם ל"קפיצה" הגדולה ואספתי הרבה לקוחות והחלטתי לפתוח מקום משלי.
פתיחת הסטודיו – חלום שהתגשם:
פתיחת הסטודיו זה חלום שהתגשם. 3 שבועות מרגע שקיבלתי את המקום פתחתי את הסטודיו. מאז שפתחתי הצטרפו לקוחות רבים גם מהקיבוץ וגם מהסביבה. אני מתכוונת להוסיף מגוון של שעות ושיעורים. זה מאוד כיף ומרגש, חלום שמתגשם, כל פעם שאני מגיעה לסטודיו אני לא רוצה לעזוב אותו. זה ממש כמו לידה של תינוק. הלידה השנייה תהיה בעוד כחודש...
למה חשוב לעסוק בפעילות גופנית?
פעילות גופנית חשובה לבריאות: הגדלת טווחי תנועה, יכול תזוזה מהירה ולא פחות חשוב, שיפור מצב רוח. כשמתחילים לעסוק בפעילות גופנית זה קשה, עם הזמן הגוף מתחזק ומתרגלים, חשוב להתמיד. ההתמדה משתלמת.

איך את מרגישה בקיבוץ?
במקור אני מחדרה, אני גרה בקיבוץ כבר מספר שנים. אני מאוד אוהבת לגור בקיבוץ,הייתי רוצה להישאר פה ולהקים את ביתנו. אני אוהבת את הקהילה, אוהבת את אירועי התרבות, נהנית שמבקשים ממני להופיע בחגים.
אני מזמינה את החברות והחברים לבוא לראות את הסטודיו החדש ולהתנסות במגוון השיעורים, יש שבוע התנסות בחינם. גם גברים מוזמנים להתנסות בשיעורים!!!
התחילה הרשמה של TRX גברים וחוג TRX  לנערות.
מכתב הערכה והוקרה לצוות בית דורות בעין שמר
מכובדי שלום,
1.            בוחרת לכתוב מכתב הערכה זה לאחר תקופה ארוכה שלמעלה משנתיים בהן אני זוכה כבת לאב במצב סיעודי, להיות חלק ממשפחת "בית דורות עין שמר".
2.            המרחב- בית דורות, אשר נמצא בקיבוץ עין שמר מהווה עבורי עדות חיה לשילוב מדהים של מקצוענות רפואית וטיפולית לצד נשמה גדולה של אנשים איכותיים!!! 3.              כאשת מקצוע בתחומי החברה והקהילה, כמנהלת שנים ארוכות וכבת לאמא שהייתה מטופלת שנים במוסדות סיעודיים ואבא שמזה 5 שנים במצב תשוש וכעת סיעודי, אני יודעת לזהות איכות מהי. 4.      בית דורות בהנהגת קרן משיח כשלצידה תאופיק מנהל את החלק הרפואי התומך, ובליווי צוות מטפלים, פרא רפואיים, עובדת סוציאלית ומתנדבים, מקיים בית איכותי בו מתקיים שילוב מיוחד של סדר יום, ניקיון והקפדה על סטנדרטים גבוהים לצד מרחבי בחירה, תעסוקה, העמקת התייחסות לכל דייר בהתאם לצרכיו בכל תחומי החיים מתזונה דרך לבוש ועד לעובדה שלא מוותרים על אף אחד ונחושים ליצור קשר עם כל דייר. 5.              אבי במצב דמנטי מזה תקופה ארוכה, ומצבו המנטלי די רופף ברמת ירידה גדולה בתקשורת המילולית, וכל מה שקשור בתופעות של הדמנציה/אלצהיימר. צוות בית דורות פשוט אינו מתייאש וממשיך לספק גירויים, יוזם פעילויות ומהווה עבורו כמטופל חסר ישע וכלפינו כמשפחה - בית אמיתי, נעים, חם ואוהב!!
6.            במציאות חיינו בהן רבות התלונות והמאבקים, חשוב שיהיה מקום גם להערכה חיובית ועידוד פעילות ראויה לכל שבח של צוות מסור שיוצר מקום מופלא: בית דורות עין שמר - יישר כוח!!!
בברכה ותודה,
מיכל שקד, תלמי אלעזר
עצרת בירושלים –- חוזרים למשא ומתן
המעוניינים מוזמנים ליצור איתי קשר.   במידה  ויהיו מספיק משתתפים נוציא רכב.
ההזמנה לנשים ולגברים.
שלומית מילמן
שלום רבהנידון: השוואת פערי דיור  התקיים דיון בנושא בהנהלת הקהילה. ההזמנה לדיון לא פורסמה כראוי. דבר שמנע מחברים להגיע. חשוב להזכיר שכבר לפני כשנתיים התקבל תקנון הדיור. בתקנון מפורט התהליך והביצוע של מנגנון השוואת הדירות. התקנון התקבל בהצבעת קלפי לכן  הוא מחייב ויש לפעול כרוחו וכלשנו. לפני מספר שבועות הועברה להנהלה הצעה לפעולה בנושא. ההצעה בהתאם לתקנון הדיור. להלן ההצעה: 1. סכומי הפיצוי למשפחה לפי קביעת השמאי.2. תקציב הפיצוי השנתי בסדר גודל של ההקצבה לשיפוצים בשנת 2014. יכלל בתקציב ההנהלה החל משנת 2016.   3. כל משפחה תקבל סכום שנתי בהתאם לזכויותיה ובהתאם לתקציב.4. התקציב הוא רב שנתי עד סיום תהליך ההשוואה.  בברכה, עידו ספקטור
עידו שלום
הישיבה פורסמה במרה ליסט ונתלו מודעות בחדר האוכל ובחדר תאי הדואר. לראייה הגיעו מספר של חברים והביעו את דעתם.
מאחר שידעתי מראש שאתה ועוד חברה ביקשתם להגיע לפגישה מבעוד מועד, נשלחה הזמנה אישית לשניכם במייל.
הנהלת הקהילה אמורה להיפגש שוב בנושא על מנת להביא הצעה לשיחת קיבוץ. בדיון הבא נתייחס גם למה שכתבת.אוריין גנדלמן
מוסף תרבות
מחזור ברכות לראש השנה
לכבוד ראש השנה הקרב ובא עלינו לטובה, ברצוננו להוציא חוברת קטנה של
"מחזור ברכות". אין הכוונה לתפילות החג אלא למחזור של איחולים שבו
הענפים והוועדות יברכו זה את זה במעין "מעגל": ענף א' יברך את ענף ב', ענף
ב' את ועדה ג', ועדה ג' את ממלא תפקיד ד' וכן הלאה...
את חוברת הברכות נחלק בערב ראש השנה, בתקווה שתפיץ בינינו את רוח
החג השמחה והחברות.
בימים הקרובים יתבקש כל ענף לכתוב ברכה לענף או ועדה מסוימים.
את הברכות תתבקשו להעביר לתא הדואר של התרבות.אין כמו מלים טובות ומפרגנות להתחיל את השנה החדשה
איך מחברים ברכה?
-              כותבים את שם הענף או הוועדה אותם אתם מברכים, אפשר גם לפרט
את שמות החברים העובדים בענף או חברים בוועדה.
-              כותבים ברכה כמיטב הדמיון – חשבו על המשימות העומדות בפני הענף
אותו אתם מברכים, על האנשים השותפים בו, על הקשר ביניכם.
תמיד אפשר לשלב ציטוט מוצלח, פתגם או שיר, ולמהדרין – גם איורים
יתקבלו בברכה!
-חותמים את שמותיכם ו/או את המוסד אותו אתם מייצגים.
לאחר שכתבתם אנא הניחו את הדף בתיבת הדואר של - התרבות או שלחו
למייל של התרבות Tarbut@ein-shemer.com
תודה, בהצלחה ושנה טובה!
בברכת חג שמח!
תמי צמח, רקפת זהר וגלי יגודה
ראש השנה תשע"ו–- אנא רשמו ביומנים
קבלת השנה החדשה תתקיים בערב ראש השנה תשע"ו,   יום ראשון 13.9.15 בשעה 20:30 בגן הפקאן ליד חדר האוכל.
פרטים בהמשך.
בברכה, גלי יגודה