חפש בעלונים קודמים

עלון 42 (2015) (6038) ח כסלו תשע"ו

עין שמר מחדש ומתחדש
תנופת בנייה, סלילה ושתילה נראתה בימים האחרונים בקיבוץ

הודעות ושונות
תוצאות הקלפי מתאריך 15.11.151. נבחרה מנהלת הגיל הרך - עליזה וורבוף. בהצלחה לעליזה.  2. נבחרה הצעת הנהלת הקהילה לנוהל חלוקת כספים לפתרונות דיור.
שיחת קיבוץשיחת קיבוץ הבאה תתקיים  ביום שני 30.11.15 בשעה 20:30 במועדון לחבר

מספר טלפון במרפאת השיניים
מספר הטלפון של מרפאת השיניים הוא
4159
ולא כפי שכתוב בספר הטלפונים. כשאתם משאירים הודעה במספר השגוי היא מגיעה למכון הקוסמטיקה של יהודית לביא  אנא תקנו אצלכם. תודה צוות מרפאת השיניים


החלפת סיליפוס
חברים יקרים שלום,
בקרוב אנו עומדים לבצע טיפול שנתי בכל דודי הקיבוץ.
החלפת הסיליפוס תעלה 80 ₪.
כל מי שלא מעוניין שיבצעו אצלו החלפה מתבקש להכניס בהקדם פתק לתא של
אחזקת  דירות
 נמצא בתאים הפתוחים.
תודה,
יואל גרוסברג

שינויים במזכירות הטכנית
בימים הקרובים המזכירות הטכנית תעבור לחדר שעל יד חדר עלון המשק(לשעבר משרד רווחה)
הוחלט על המעבר בגלל הרעש של משאבת הגז  ומפני שלא ניתן לתקן את הנזילות בצנרת המטבח.
ענת גרוסמן

מכתבים מחברת הביטוח
חלק מהחברים קיבלו מכתבים מחברת הביטוח "דקלה" לגבי שינוי שחל בה.
זו החברה בה חברי הקיבוץ מבוטחים בביטוח קטסטרופות רפואיות
וחלק מהחברים נרשמו לאחרונה לביטוח הבריאות המורחב.
החברות "דקלה" ו"הראל" מתמזגות ולפיכך, הם חויבו לדווח על כך לכל המבוטחים וכך עשו.
כפי שצוין בסעיף 2 למכתב אין שינוי בזכויותיהם וחובותיהם של המבוטחים.
אין צורך לעשות במכתבים שימוש כלשהו
עינת תומר – ביטוח

במלאות שלושים לפטירת
אדם זרטל ז"ל
נעלה לקברו לגילוי מצבה
ביום שבת 21.11.15
בשעה 15:30
המשפחה 
המשחקייה חוזרת - ובגדול // עינת תומר
 פרויקט חדש לנעורי עין שמר בשיתוף החממה:
הקמת משחקייה ובניית משחקי קופסא מוגדלים לילדים
נעורים עין שמר בהנחייתו של אורי ניר מפרדס חנה, מעצב תעשייתי במקצועו ומרכז תחום התלת מימד בחממה, שוקדים בימים אלו על הכנת משחקים גדולים בייצור עצמי אותם הם מייצרים גם בעזרת מדפסות בתלת ממד: הכנת החיילים למשחקים.  ובעבודת ידיים: נגרות, צביעה... 
המשחקים יהיו חלק ממשחקייה שמוקמת בימים אלו בחממה ותהיה שם באופן קבוע.
אלו משחקים אתם מכינים?רמי קוב, שש בש, שחמט, דמקה, 4 בשורה, פאזל, ג'נגה – כולם משחקים מוגדלים ומיוצרים בימים אלו בעבודת ידיים.
איך החלטתם אילו משחקים ליצור?  במפגשי הנעורים העלנו רעיונות למשחקים, ובעזרת המדריכים שלנו  סטפני אברהמי ואיתמר מרקם, בחרנו במשחקים שרובם מכירים ואוהביםויהיה מעשי להכין אותם.
מה המטרה בהקמת המשחקייה?  המטרה לתת אפשרות נוספת כמקום בילוי משותף להורים ולילדים, שיבואו להיות פה, במקום בבתים וישחקו אחד עם השני. לחזור לפעם, להניח לכל המכשירים הטכנולוגיים...
מתי המשחקייה תיפתח?המשחקייה תיפתח בחנוכה, יהיה אירוע פתיחה משותף לילדים ולהורים.
 הפרויקט מתבצע בתמיכה של חברת "סטרטסיס" (חברה ישראלית המייצרת מדפסות תלת מימד) והמועצה האזורית מנשה.


בשביל מה לראות את מה שיש?
עם תחילת תפעולו של המרכז החדש שלנו בצומת, הלשון הקיבוצית מתחילה לעבוד בשעות נוספות, הערות לאין סוף בסגנון של "למה אין....", "החניה לא נוחה", "מה יהיה בגשם עם המדרגות הנעות" ועוד ועוד. כל אחד רוצה שהחנות האהובה עליו (בדרך כלל עליה) תהיה שם וכמובן למה היא איננה, הרי זאת החנות שתביא את האנשים. למה המוצר שאני אוהב איננו, ולמה אין מסעדות ואוכל, במיוחד את מה שאני אוהב וחושב שצריך. בקיצור, רק התחלנו וזה כבר לא טוב מספיק, ומריחים את הכישלון וכו'. אבל לא רק לגבי הצומת אני נתקל בגישה הזו, היא מכסה את כל שטחי חיינו ועושה "ממש טוב" לבעלי תפקידים וכל מי שעושה משהו. למה אין מספיק תרבות (הכוונה כמובן למה אין את מה שאני אוהב), למה ההנהלה לא עושה את..... (כמובן לא כמו שאני רוצה שיעשה), למה בכל-בו אין את.... (מה שאני אוהב ובטוח שזה מה שנחוץ), למה הנוי מוזנח (הרי אני יכולתי לעשות יותר). בקיצור הכל לא טוב ולא מתאים לדעותיי או לראיית הדברים שלי. הקיבוץ מתחילת דרכו רצה וחלם על "אדם חדש"  ואכן יש לנו "אדם חדש" אנוכי, רואה רק את עצמו, רואה רק את השלילי, בעל השקפת חיים שחורה, בקיצור מושלם. זה רק האחרים שאינם מושלמים.
ובראיה אופטימית זו נקדם את השבת. שבת שלום
גדעון אברהמי

  שכנים לא יתלוננו יותר!  אם נתקלתם בבעיה מול שכנים -שהתלוננו ובצדק על המטרד - עשן וריח שיוצא מהארובה... יש פתרון  אקולוגי נוח ולא יקר...שיאפשר לכם להמשיך להפעיל את הקמין כך שלא יהווה מטרד.
  גלילי בריק עץ
החומר ממנו עשוי  הגליל מופק מאבק של עצי אשוח מיוחדים
החברה האוסטרית שפיתחה את המוצר  נחשבת לגדולה ובעלת התקנים המחמירים ביותר למוצר  הבעירה .
אנרגיה גבוהה ביחס לכל עץ.
חסכון בשטח אחסנה -אריזת ניילון
כמעט ללא עשן - הנראה לעין

פותחים שבת
השבוע, פנים רבות לאהבה - בשירים, בצלילי חליליות ובמצגת. על פרשת "ויצא" אורי שפירא.
---------------------------------------------------------------------------------------------
כך מסכמת רקפת זהר את דרשתה על פרשת "תולדות": יצחק הוא ה"חיוור" מבין שלושת האבות, הוא לא עזב בית, לא הקים דת, לא נלחם עם אלוהים. הוא נתפס כאדם פסיבי. בהתחלה כילד המובל לשחיטה, אחר כך בבגרותו, כשבמעין היפוך תפקידים הוא זה שנשאר בארצו ודווקא רבקה מגיעה מרחוק, רכובה על "גמל לבן" וגואלת אותו מבתוליו. באחרית ימיו אנו מכירים אותו מהסיפור המפורסם בו יעקב ורבקה מסדרים אותו, והוא שוב מצטייר פאסיבי וחלש. אבל יש ליצחק צד אחר, צד של מנהיג פוליטי חזק וחכם.
יצחק נולד בארץ ומרגיש בה כבעל בית. כשיש רעב הוא לא יורד מצריימה כמו אברהם, אלא מבקש עזרה מהמלך השכן בגרר – ממלכה פלישתית באזור הבשור. גם שם הוא מרגיש בבית, ובעודו מתגורר אצל המלך הוא ממשיך לפתח את עסקיו בכל הסביבה, חופר בארות, מגדיל את הצאן ומצליח כלכלית.
הצלחתו מתקבלת בהתנגדות האוכלוסייה המקומית שבשורה של פעולות טרור מתנכלת לרועיו וסותמת את הבארות שחפרו. יצחק אינו נענה להתגרות, אלא מורה לרועים להתרחק עד רחובות, שהיא מחוץ לאזור הפלישתי. ברור שההתנכלויות פגעו בו וניתן להניח שהיה חשוף ללחצים קשים של הרועים שלו להשיב לפלשתים כגמולם ולענות להם בשפת הכוח שרק אותה הם מבינים. אבל יצחק מתאפק. מנחם קליין, איש "נתיבות שלום" ומרצה באוניברסיטת בר אילן מסביר: אם היה יצחק מגיב ומפעיל את כל כוחו, הדבר היה מתפרש כאילו בעלותו על הארץ תלויה בשאלה מי מחזיק את הבאר המסוימת הזו או האחרת. דווקא ההתרחקות וההימנעות מעימות, וההשקעה במקום חלופי, מאפשרת לו פריחה, ובהמשך אפילו יותר מזה – הסכם שלום!
אמנם, יצחק עוזב את גרר כשאבימלך מבהיר לו כי לא יוכל להגן עליו מול הלחצים מהשטח. הוא לא תמים ולא עיוור למציאות שהפלישתים שונאים אותו, אבל הוא מעדיף להשאיר את הדלת פתוחה. ואכן יום אחד מגיע אליו אבימלך עם עוד שני מלכים מקומיים ומבקשים לכרות איתו ברית. ושוב מתברר שלהיות אדון הארץ אין פירושו לענות בגסות ובזלזול אלא להיפך. אמנם הוא זוכר את שנאת הפלשתים ואף טורח לציין זאת באוזניהם "מַדּוּעַ בָּאתֶם אֵלָי וְאַתֶּם שְׂנֵאתֶם אֹתִי וַתְּשַׁלְּחוּנִי מֵאִתְּכֶם". הרגשות האלה היו יכולים להוביל אותו לסרב להצעת השלום של הפלשתים. הם היו יכולים להנחות את יצחק להכתיב לפלשתים הסכם תבוסה שישקף את מעמדו כאדון הארץ, אבל יצחק פועל אחרת לגמרי. הוא מקבל את הצעת השלום של הפלשתים. מה טיבה של הצעת השלום? לא משהו, אפילו מנוסחת בצורה די משפילה כשהיא מציגה אותו כצד הרע בכול הסיפור, כמי שזומם לנקום בפלישתים או להתפשט לשטח שלהם, אבל יצחק מכבד את הישגי הפלשתים ולא מביס אותם במשא ומתן. הוא מכיר בכך שהם זכו להישגים במלחמות הרועים ולכן מבחינתם מדובר בהסכם מאוזן ודו-צדדי של אי-לוחמה והעדר תביעות הדדיות. יותר מזה.יצחק מסוגל להתבונן לעומק. הוא מבין שמאחורי השפה המציגה אותו כצד שלילי מסתתר חשש מפניו ומכוחו. היכולת של יצחק להביט לעומק יוצרת אחווה עם הפלשתים ומביאה שלום.ומתברר שאלוהים גם מאשר את המדיניות הזאת כי באותו יום מוצאים רועי יצחק מים בבאר שבע, אמצע המדבר...
ההפטרה של הפרשה הזו היא ספר מלאכי – הנביא האחרון בתנ"ך. הוא התנבא בתקופת שיבת ציון, גם תקופה די סוערת ביחסי ישראל והשכנים. בניגוד ליצחק, מלאכי לא מאמין ביחסי שכנות ואחווה. הוא מביא דיאלוג בין ישראל לאלוהים: "אָהַבְתִּי אֶתְכֶם", אָמַר יְהוָה. וַאֲמַרְתֶּם: "בַּמָּה אֲהַבְתָּנוּ?" ותשובת אלוהים: "הֲלוֹא-אָח עֵשָׂו לְיַעֲקֹב... וָאֹהַב אֶת-יַעֲקֹב וְאֶת-עֵשָׂו שָׂנֵאתִי; וָאָשִׂים אֶת-הָרָיו שְׁמָמָה, וְאֶת-נַחֲלָתוֹ לְתַנּוֹת מִדְבָּר." יש אומרים שמי שכתב את הספר הוא בכלל עזרא הסופר, שהיה שוביניסט לא קטן, כולל אובססיה שהייתה לו לגבי גירוש נשים נוכריות שהתחתנו עם היהודים. כלומר, מלאכי כמו עזרא מאמין שהדרך היחידה לגבש את זהותנו היא לשנוא את הזולת, את האח, את השכן. גם רבקה היא קצת כזאת, כשהיא מתלוננת ליצחק על כך שעשו מתרועע עם בנות "לא משלנו": "קצתי בחיי מפני בנות חת" – לא פחות.
כמה טוב שבהיסטוריה שלנו יש גם דרך אחרת, מין יצחק כזה, לפלף (יצחק בוז'י?), שלא נותן לכעס לשלוט בו. אפילו כשהוא מגלה את המרמה של יעקב, שגנב את ברכתו לעשו, במקום לצאת מהכלים ולקלל אותו, מה הוא עושה? הוא מברך גם את עשיו.
לא הכל בחיים זה או או, לפעמים אפשר גם וגם, אבל בשביל זה צריך להיות יצחק.
תודה לרקפת על דרשתה המעניינת בעלת המבט הייחודי.  ענה.

אושרה התוכנית הדרמטית: עוד 50 אלף דירות במושבים ובקיבוצים
נמרוד בוסו, מתוך אתר "דה מרקר" 10.11.2015
"ועדת המשנה לנושאים תכנוניים עקרוניים (ולנת"ע) אישרה תוכנית דרמטית לבנייה של עד 50 אלף דירות במושבים ובקיבוצים. הוועדה החליטה אתמול להמליץ למועצה הארצית לתכנון ולבנייה על הפקדה של תיקון לתמ"א 35, שיאפשר בנייה של יחידת דיור שלישית בשטח הנחלה במושבים, וכן עדכון פרטני למספר יחידות הדיור שמתירה תוכנית המתאר הארצית (תמ"א 35) בכל יישוב כפרי, ובכלל זה יישובים שיתופיים, מושבים וקיבוצים. משמעות ההמלצה, אם תאושר על ידי המועצה הארצית בשבוע הבא, היא הגדלת פוטנציאל יחידות הדיור ביישובים הכפריים, ובפרט במושבים, בהיקף של עשרות אלפי יחידות דיור. בסך הכל כולל העדכון לא פחות מ–430 יישובים כפריים - שמספר יחידות הדיור שניתן יהיה להקים בהם צפוי לגדול בכ–50 אלף, מתוכן כ-10,000 במרכז הארץ. כך, למשל, צפויה ההחלטה להגדיל את מספר יחידות הדיור המקסימלי שניתן יהיה לבנות במושב רשפון מ–350, כפי שמאפשרת תמ"א 35 כיום, ל–450. בקיבוץ געש צפוי הרף העליון של מספר יחידות הדיור להגיע ל–520, לעומת 400 כיום. בכפר הס שבשרון צפוי הרף העליון להשתנות מ–400 כיום ל–520, ובכפר ויתקין צפוי הרף העליון להשתנות מ–400 כיום ל–590."
העביר לעלון המשק: יגאל קצנלנבוגן


"תפקחו את העיניים, תסתכלו סביב"  // עינת תומר
סיפור שסיפר אתמול סוואמי שובאמריטה –  אורח מהודו
מתוך המפגש איתו במועדון לחבר

המועדון לחבר היה מלא אתמול עד אפס מקום (בעיקר אורחים מבחוץ, מעט חברי קיבוץ)
שבאו להאזין להרצאתו האופטימית של אחד האנשים הקרובים לאַמָה – האם המחבקת.

"בכפר רחוק גרו סבא ונכדו.
בכל בוקר ובכל ערב עזר הנער
לסבו להגיע לקצה השני של הכפר.
באחת הפעמים בעת ההליכה עם סבו
 ראה הנער משהו נוצץ מונח ליד השיח,
הוא התכופף וראה מטבע כסף.
לקח את המטבע איתו.
וכך בכל יום שהיו צועדים היה הנער מחפש מטבעות כסף על האדמה
ולפעמים גם מצא.
עברו שנים:
הראה הנכד לסבו את הקופסא שלו – מלאה במטבעות שמצא במשך השנים
אמר לו הסבא: אספת מטבעות כסף רבים בזמן הליכתנו
אך הפסדת את הדברים היפים באמת: זריחת החמה, צבעוניות הפרחים, ציוץ הציפורים ויופיו של הטבע..."


מוסף תרבות

רשמו ביומנים:
ריצת ליל ירח מלא, פעם שלישית גלידה... יום חמישי 26.11.15 בשעה 20:30
סרט ודיון "גרשו את השטן בחזרה לגיהינום" ביום ראשון  29.11.15  בשעה 19:00
ערב יצירה לחנוכה – יום שבת 5.12.15 בשעה 16:30
ערב חנוכה – יום שני 7.12.15 (פרסום בהמשך)
70 שנה למאורעות כ"א כסלו – יום חמישי 10.12.15 (פרסום בהמשך)
להתראות בתרבות! גלי יגודה

ריצת ליל ירח מלא!
פעם שלישית גלידה
ביום חמישי 26.11.15
בשעה 20:30
נפגש בחממה לכוס קפה לתדלוק.
נצא בשני מסלולים:
קצר – 4 ק"מ – הליכה / ריצה
ארוך – 8 ק"מ – ריצה
מסיימים בחממה עם פריסת לילה מפנקת!
חברים, הורים, ילדים, צעירים, אורחים
כולם מוזמנים!

סרט ודיון

"גרשו את השטן בחזרה לגיהינום"


הנכם מוזמנים לצפות בסרט (60 דק') על
נשות ליבריה, שניהלו בנחישות מאבק לא אלים
כדי לסיים את מלחמת האזרחים במדינתן.
הצלחתן זיכתה אותן בפרס נובל לשלום.
ביום א'  29.11.15  בשעה 19:30 במועדון לחבר
(התכנסות ב- 19:00)
- הכניסה חופשית -
לאחר הסרט יתקיים דיון עם מנחה מתנועת "נשים עושות שלום".
תנועת "נשים עושות שלום" יזמה את תרגום הסרט לערבית ולעברית ומקרינה אותו ברחבי הארץ. יוצרי הסרט התנו את הקרנתו לקהל הרחב ללא תשלום.
לבירורים – שלומית מילמן: 052-8908921