חפש בעלונים קודמים

עלון 17 (2016) (6059) יד ניסן תשע"ו


ליל סדר תשע"ו

יום שישי

 י"ד בניסן תשע"ו 22.4.16

בשעה 19:00

נתכנס להרמת כוסית

בלובי חדר האוכל


בשעה 19:30

נסב כולנו לחגוג

את ליל הסדר

חג אביב שמח!

הודעות ושונות

זמני ארוחות בחדר האוכל בפסח תזכורת:
יום שישי 22.4.16 – ליל הסדר
         אין ארוחת צהריים
         ארוחת ערב פסח חגיגית, ליל הסדר: התכנסות בשעה 19:00 תחילת הערב בשעה 19:30
•           מי שהזמין אוכל הביתה – נא לבוא לקחת בשעה 10:00 מהמטבח

יום חמישי 28.4.16 – ערב חג שני
         ארוחת צהריים בשעה: 12:30-11:30
         ארוחת ערב בשעות: 20:00-18:15

•           יום שישי 29.4.16 – חג שני – חדר האוכל סגור
נא התארגנו בהתאם
חג שמח וטעים, צוות המטבח


דחיית הקלפי
לחברים שלום
הקלפי שתוכננה ליום ראשון נדחית.
על המועד החדש תבוא הודעה.
חג שמח
אוריין גנדלמן ואסא גיארי



מהדרן
אתם זורקים – אנחנו משתמשים
נשמח לקבל ספלים/צלחות שאין לכם חפץ בהם יותר.
נא להניח ליד הדרן.
תודה וחג שמח
צוות הדרן


מגנטים מפורים קיבוץ
חברים שלום,
בפורים האחרון הרבה חברים וצעירים פנו אלי שלא קיבלו את המגנטים עם התמונות שלהם.
הצלם חזר מחו"ל וישמח לפתח את המגנטים החדשים (ללא חיוב כמובן).
מי שמעוניין, בבקשה הסתכלו בפייסבוק בתמונות מהמסיבה ושלחו לי מייל או הודעה או התקשרו להגיד לי איזה תמונות אתם רוצים.
תודה וסליחה על הפאדיחה, גלי יגודה.


נהג בית
ביום חמישי הבא 28.4.16 ערב חג שני,
לא יהיו נסיעות של נהג בית.
חג שמח, יהודה בן גידה


איפה הסולם?דיירי שכונת הקוטג'ים מבקשים:מי שלקח את הסולם של השכונה שמאפשר לעלות לגגות לנקות מרזבים ולתקן נזילותמתבקש להחזיר אותו לשכונה ולהניח אותו ליד אחד הבתים...תודה.
דיירי הקוטג'ים

למי מיועדים כספי קרן הסיעוד?
לפני שבועות אחדים החליט הקיבוץ לייסד קרן סיעודית
והשאלה: האם מטרת הקרן היא להקל על החברים הנזקקים לסיעוד לעמוד בעומס הכספי הנובע ממצבם הסיעודי. ואולי יש גם מטרות נוספות?
בברכהאבישי גרוסמן

אבישי שלום
מטרת קרן הסיעוד להעביר לחבר שהוכר כסיעודי סכום חודשי שאמור להיות להוות חלק מהמקורות לתשלום ההוצאות בגין העסקת מטפל אישי (עובד הזר).
זו המטרה היחידה.
שבת שלום וחג שמח אוריין

סיפורי פסח בעין שמר
עד שנת 1949 היה חדר האוכל של קיבוצנו צריף גדול מספיק להכיל את חברי הקיבוץ בחיי היום יום, אבל בפסח הוא קטן מדי לקלוט את ילדי הקיבוץ והמבוגרים ביחד וחיפשו מקום שיספיק לכולם וערכו את החג במוסך הישן של הקיבוץ שעמד במקום בו עומד היום חדר האוכל. בשנת 1950 נבנה חדר אוכל (שמשמש היום כמבנה המרכזי של מוזיאון החצר הישנה). לאחר כמה שנים של רווחה גם זה לא הספיק. הישיבה הייתה בצפיפות גדולה על קרשים מהנגרייה. האחראים לחג חיפשו ומצאו פתרונות יצירתיים. בשנת 1958 נערך הסדר על הדשא שליד המועדון לחבר. היה קר מאוד וירד גשם בחלקו האחרון של הסדר. בשנות ה-60 נערך ניסיון מעניין: הקיבוץ חולק לשניים והתקיימו שני סדרים במקביל. האחד בחדר האוכל של הקיבוץ והשני בחדר האוכל של מוסד "מבואות עירון".
בשנת 1968 נערך הסדר במבנה החדש של מפעל הגומי שהיה עדיין ריק לגמרי. היה צורך להביא את המרק עבור כל הקיבוץ אל האירוע ולשמור על חום סביר. חופי מצא פתרון,נלקח מיכל של מרסס מאחד הענפים, רחצו אותו מחומרי הריסוס ופתרו את בעיית השינוע של מרק הכופתאות המסורתי.
בשנת 1975 עברנו לחדר האוכל הנוכחי ובעיית המקום נפתרה.
חג שמח, מנו אלון


צעדת מנשה
צועדים בדרך משותפת
יום שלישי 26.4.16
זינוק מקיבוץ מצר
בין השעות 8:00-10:00

מתאים לכל המשפחה

ואיפה אתם בליל הסדר

עדנה חרודי: כל השנים הייתי חוגגת בקיבוץ, השנה בפסח אהיה בוינה בטיול בת מצווהשל נכדתי נגה יחד עם בתי שלומית.

קרן משיח: בשנים האחרונות חגגנו אצלנו בבית עם המשפחה והיה כיף גדול.השנה שתי הבנות שלי ובני זוגן טסים יחד לאמסטרדם ואנחנו נחגוג בהרכב מצומצםבסדר של הקיבוץ.

נילי ארבל: אנחנו כבר הרבה שנים חוגגים בקיבוץ בחדר האוכל. השנה יהיו איתנו 3 מהבנות: איריס, רוני וענבל ובני משפחותיהן.

נחמה רימון: אנחנו חוגגים בחפציבה אצל בני לירז יחד עם כל המשפחה של כלתי, רעות.אמה של כלתי היא הבשלנית הגדולה אך כל אחד מביא משהו. אני מביאה קניידלך וסלט פירות. אנחנו קוראים את ההגדה. רוקדים ושרים שירים. ובהזדמנות זו - חג שמח לכולם.

חמי סל: לראשונה מאז שמשה הוציא את בני ישראל ממצריים, לא נהיה בסדר האהוב והמוכר והעין שמרי כל-כך. השנה אנחנו חוגגים את פסח בצורה מיוחדת עם המשפחה מהצד של רקפת בבית הארחה בעין גב, שם נהיה כולנו, עשרות אנשים כשלושה ימים שהסיבה המרכזית היא: יום הולדת 60 לאחותה הגדולה של רקפת, אורנה. אתמול התבשרתי שבישיבה שהייתה שלא בנוכחותי, מינו אותי להיות אב הסדר. בשנה הבאה נחזור לחגוג בעין שמר.

שני בראון: אנחנו חוגגים אצל אדווה ושאול עם אבא שלי ודביר ומצטרפת גם משפחתו של לייזי ממושב מנחמיה. נקרא את ההגדה, שאול יהיה אב הסדר. יש חלוקת תפקידים בהכנת האוכל, כל אחד תורם את חלקו. אנו מברכים את כל בית עין שמר בחג שמח!

נירה כהן: אחגוג עם הפלג המשפחתי מ"איחוד התנועות והקיבוצים" בקיבוץ בחן, שההגדה שלהם בכלל לא דומה להגדה שלנו, אנחנו נסיים את קריאת ההגדה תוך 25 דקות ונעבור מיד לעיקר. יגאל אחראי על היינות.

דגנית חננאל: נחגוג בחדר האוכל עם כל הילדים שלנו.שיהיה חג שמח לכל החיילים והחיילות.

שביט שפירא: אנחנו בחדר האוכל בקיבוץ עם הסבים משני הצדדים ואחות של טובית ומשפחתה.גילי תשיר בחג וב"אחד מי יודע" אנחנו נשיר את מספר 12. חג שמח לכולם!

חן שוורץ: אנחנו ואבא שלי בכפר סבא אצל ההורים של שני. קוראים את ההגדה.אמא של שני היא המבשלת הראשית, וכל אחד מביא משהו.אחד מהמאכלים המיוחדים אצלנו הוא גפילטע פיש חם!

דניאל דקל סנפורד: אנחנונחגוג בחדר האוכל בקיבוץ עם שתי הסבתות: עליזה ונירית.

גל זוהר: כל המשפחה מהקיבוץ והמשפחה מהצד של אבא שלי מברקאי חוגגים אצלנו בבית. קוראים את ההגדה. אמא מבשלת מצוין, כולם עוזרים, שרים את כל השירים, כמו בגן אורן.אני עוזר לערוך את השולחן.

נבות זרטל: נחגוג בחדר האוכל של קיבוץ מעברות, אצל אחותי רותם נהיה: אנחנו, אמא שלי ואמא של הדס. הסדר שם מאוד קיבוצי עם הרבה הופעות, כמות המשתתפים דומה לעין שמר (בערך 400). גם לפני שנה חגגנו שם והיה נהדר. חג שמח לכל בית עין שמר.

פנינה גלעד: אנחנו נהיה השנה במלטה. נטוס משפחות: גלעד, שאשא וברדוגו. הזמנו חבילה של טיסה ומלון וכמובן גם נטייל. מי שנשאר בארץ, תבלו בנעימים.

מרלן אלבז:
אצל עדי וכרמית בחדרה. פעם ראשונה שנחגוג אצלם. בכל השנים חגגנו אצלי,השנה בגלל הפציעה ביד הסדר לא יהיה אצלי. כרמית וסמדר מבשלות, השנה יש לי פטור. קוראים את ההגדה מההתחלה ועד הסוף. רוג'ה ואבא של כרמית יהיו אבות הסדר. אני רוצה להתנצל בפני כל לקוחותיי (הרגליים היפות) שאני לא עובדת כבר תקופה, מקווה שאחזור בהקדם. חג שמח לקיבוץ, בריאות ושנצליח!

שלומית דקל: אנחנו בחדר האוכל: כל 5 הילדים שלי ובני משפחותיהם. מאז שסיגל שאלה את הקושיות בכיתה א' אנחנו חוגגים פה. לא מוותרים על ההופעות של הילדים. בשנה שעברה באופן חד פעמי חגגנו אצל גלעד בגבעת עדה, השנה אנחנו חוזרים לקיבוץ. חג שמח.

אלמוג שמואל: אנחנו נחגוג אצל עלוית יחד עם משפחתה של עלוית וסבתא לאה. כולנו מבשלים ומארגנים. על הקינוחים אחראית עכסה, היא תותחית בקינוחים. יש לנו הגדה משפחתית, זו הגדה רגילה בנוסח משפחתי. שיהיה חג שמח.

נטע אפל: אנחנו בפרדס חנה אצל דודים של אבא, עם כל המשפחה מהצד של אבא.המארחים מכינים את רוב האוכל וכל אחד מביא משהו. תמיד קוראים את ההגדה. חג שמח!

יעקב ניידס: אנחנו חוגגים בחדר האוכל עם בתנו שולה ועם שני אורחים מזיכרון יעקב.

אורנה אלון: אנחנו חוגגים בחדר האוכל. נהיה 15 איש. שנים רבות הייתי נוסעת לחגוג אצל אחי בירושלים, היה כיף ומשפחתי, אך המשפחות גדלו ובשנים האחרונות אנחנו פה. נהנים מאוד ומאחלים לכולם חג שמח. שכל אחד יחגוג איפה שטוב לו.

רנה גבע: אנחנו חוגגים בחדר האוכל בקיבוץ. בד"כ אנחנו חוגגים שנה בקיבוץ ושנה אצל ההורים שלי. כדי שהילדים יוכלו להשתתף בחד-גדיא השנה נהיה בקיבוץ. החג אצל ההורים שלי הוא חג מאוד מיוחד. מרובה משתתפים (כמעט כמו בחדר האוכל...), חג כהלכתו, קוראים את ההגדה עד הסוף, סדר כשר. חג אביב שמח, חג של התחלות חדשות, של סבלנות. שיהיה לנו כיף לחגוג חגים ביחד.

 אסתר אפשטיין: השנה אנחנו חוגגים אצל עידית בבית. הילדים שלי יהיו והאחים של ישראל. כל אחד מביא משהו, יש חלוקת אוכל. אני אחראית על העוגות. נקרא את ההגדה המסורתית. חג אביב שמח!

עופרה דרמי (כהן): אהיה אצל הבת שלי, עירית, מכפר סבא ויגיע גם הבן מוקה (תמיר) וגם ארבעת הנכדים שלי וחברה של הבת שלי ומשפחתה. קוראים את ההגדה עד שרעבים ואז מפסיקים. הבת שלי והחברה שלה מבשלות. החתן שלי (הבעל של הבת שלי) יבוא לקחת אותי. אני מאוד אוהבת את החגים, זה עושה לי טוב, מזכיר לי את הבית. גדלתי במושב אלישיב שם חגגו את החגים לפי המסורת. מאחלת שהקיבוץ ישגשג ושיהיו רווחים טובים ואפשרות לקבל בונוסים.

יאיר קצנלנבוגן: נחגוג בפתח תקווה אצל ההורים של ענתי. ענתי ואמא שלה הן המבשלות,
קוראים את ההגדה, סדר כהלכתו. שיהיה חג שמח ומועדים לשמחה ושיהיה שלום.

שלמה שחר: אנחנו נחגוג בגן השומרון אצל שירי וקובי רחמני. אמא של קובי מבשלת וכל אחד מביא משהו. נקרא את ההגדה בקיצור. רק בריאות!

דן שורר: אנחנו חוגגים שנה שנייה ברציפות אצל גלית ושי פולנסקי (תיבון). כל אחד מהמשתתפים מבשל. אנחנו מכינים: עופות, סלטים, שתייה, בירות ומצב רוח טוב. קוראים את ההגדה (את החלקים החשובים) ושותים את כל הכוסות כדי להגיע מהר לארוחה. רוב השנים חגגנו בעין שמר. בשנתיים האחרונות החלטנו לחגוג בצורה סולידית. שנמשיך להיות קיבוץ תרבותי, מלא בכישרונות מוסיקליים וספרותיים, שנהיה בריאים ושיהיה לנו חג אביב שמח!

וכמה מסובים צפויים השנה להתארח בחדר האוכל בעין שמר?
370 אורחים וחברים. (בשנה שעברה חגגו 386)
חג שמח לכל בית עין שמר!!!

לחברי עין שמר
רגע לפני החג רציתי לשתף אתכם במתרחש בבתי הילדים.
האביב הוא חגיגה לכל החושים: צבעים, ריחות, מזג אויר הפכפך, זמזומי דבורים... ואת אלה אנחנו פוגשים בטיולים, בסיפורים ובשירים.
עם האביב מגיע פסח לקראתו ננקה את הגנים, נספר את סיפור החג בהתאמה לגיל הילדים, נכין מצות ונסיים בארוחת חג עם מאכלי החג. בבתי הילדים הצוותים הקבועים ממשיכים בעבודתם הברוכה.
את המערכת מלווה המדריכה הפדגוגית אורית אבריאל.אורית מגיעה לקיבוץ פעמיים-שלוש בחודש, היא נכנסת לבתי הילדים ולישיבות מובילות. במפגשים אלה אנו בונות תכניות במשותף, המטפלות המובילות מעלות שאלות ובוחנים ביחד מהלכים לעתיד.
בחודש אפריל קיימנו שתי שיחות הורים כדי לשמוע ולהשמיע לגבי השנה והשנה הבאה, בהתאמה לכל בית. לאחר החג נקיים שיחות גם בשלושת הבתים הנוספים.
הרבה שמועות רצות בשבילים וזה מקשה עלי, על הצוותים וכמובן גם על ההורים. כדי שנצליח לבנות מערכת של אמון הדדי ושלוה, אני מזמינה אתכם ליצור איתי קשר. אני נמצאת במערכת בימים א' עד ד' ניתן לתאם פגישה או להרים טלפון. כל מי שמגיע אלי ורוצה הסברים או לשתף אותי בתחושותיו מבורך הוא וכך אני לומדת אתכם ואתם אותי.
אני מאחלת לכל קהילת עין שמר, להורים ולילדי המערכת שלנו ומשפחותיהם, לצוות הנפלא שעובד עם ילדיכם באהבה ובנאמנות ולאלה שנותנים לנו שירות בענפי הקיבוץ חג שמח ושלו, חג אביבי ומאושר לכל אחד ואחד בחיק משפחתו.

לימים טובים
חג שמח!!!
עלי וורבוף – מנהלת הגיל הרך

בני המצווה מחלקים סלי מזון לפסח
70 משפחות לא יהיו רעבות החג ונפלה בחלקנו הזכות להיות שותפים לרגע
ילדי כיתה ו', במסגרת פרויקט בני מצווה, יחד עם חיה חרודי המופלאה וכוחות העל שלצידה סיימו ביום ג' מפעל של רגישות ונתינה. הילדים גייסו תרומות מחברי הקיבוץ בחדר האוכל ובכלבו, ארזו את כל התרומות לארגזים ויצאו לחלקלנזקקים.במשפט אחד זה נשמע כל כך פשוט, אבל בפועל הדבר דרש עבודה קשה, סחיבה ובעיקר גילוי, שאצל השכנים הדשא לא כל כך ירוק.. הילדים נחשפו לפערים החברתיים ולכאב שבעוני. הם נשאו את כל הטוב והתמימות לתוך בלוקים של עזובה והכרת תודה ובזכות הפרויקט הזה גילו כי ביכולתם לעשות שינוי וכמה ממלאת הנתינה. תקצר היריעה מלהודות לנושאים במלאכה והתנצלות כנה לאלו ששמם נשמט אבל אי אפשר בלי. לחיה חרודי העומדת בראש, במסירות אין קץ ובעדינות מעוררת השראה, לבני ביתה שתמכו וליוו. לרויטל יוסף וצוות מדריכי המרכז ששילבו כוחות, לעוזרים הנפלאים שביום האריזה והחלוקה התגייסו ללא היסוס, העמידו רכבים וסייעו רבות. לחברי הקיבוץ שתרמו בשקט, בשקט והיו שותפים מהותיים. ולילדי בני המצווה והוריהם תודה!
נפגש בראש השנה...הורי בני המצווה


"אמר רבי לוי: מעשה באחד שהיה לו שדה והיה בו גל של צרורות (אבנים). עמד ומכרו לאחר. עמד הלוקח והעביר את אותו הגל מתוכו ומצא תחתיו מים חיים. נטע גפנים, עשה שורות-שורות, נטע כל מיני בשמים, נטע בו רימונים, סמך את זמרותיו בקנים, בנה מגדל בתוכן והושיב שומר. כל מי שהיה עובר עליה היה משבחו.
יום אחד עבר עליו המוכר וראה אותו מלא כל טוב, אמר: "אוי לי שכך מכרתי! אוי לי שכך הוצאתי מידי!".
כך היו ישראל גל של צרורות, כיון שיצאו (ממצריים) – נעשו פרדס רימונים."
על פי מדרש שמות רבה, פרשת כ.
חג שמח ושקט
אביטל גבע



בקטנה
שימו לב שהגדת הפסח הקיבוצית שלנו
מנוּקֶדֶת השנה.
תודה לצביה ויסברג על הניקוד המוקפד והעבודה הרבה.

שמחה רבה?
בעקבות המאמר "שמחה רבה, שמחה רבה..." משבוע שעבר
קראתי בעלון שעבר שבשנה הבאה ילמדו לראשונה ילדי עין שמר בבית הספר "גוונים". אני שומע על זה פעם ראשונה והיה לי קשה להזדהות עם השמחה של כותבת המאמר.
איני יודע מה קרה בעשרים שנה האחרונות במערכת היחסים של קיבוץ עין שמר- גוונים, אינני יודע איזה מסע הכפשות היה כנגד גוונים בשבילי עין שמר, אינני יכול לשנות את העבר ואת ההתנשאות ואת ההתנהגות כלפי עובדי עין שמר בגוונים אבל יחד עם כל זאת בעיני זה ממש לא "סוף סוף צדק" , ובטח שלא "שמחה רבה". אני לא יודע איזה עבודה חינוכית נעשית בגוונים, אבל אני כן יודע שמבואות עירון הוא לא בית ספר רגיל. אומרים זאת לא רק תלמידי המוסד אלא תלמידים מכל הסביבה, כולל תלמידי גוונים (שעם חלקם אני לומד בשמחה כבר שלוש שנים במגמה המורחבת המשותפת למבואות עירון ולבית ספר גוונים).
קשה לי לחשוב שילדים מהקיבוץ שלי שהולכים ללמוד בגוונים לא יעברו את החוויות שעברתי במוסד, את האווירה המיוחדת, את היחס של המחנכים, את המקום המרכזי של התנועה, את התרבות והפעילות החברתית המשגשגת – וכל זאת בשביל "אפשרות הרבה-הרבה יותר זולה" כפי שכותבת סיגל במאמרה.אמנם מבואות עירון נמצא מטרים ספורים מהקיבוץ אבל רוב החברים לא מודע לשינוי התפיסתי והרעיוני שעובר ב"פנימיה". אחרי שנים של דשדוש במקום, בשנים האחרונות המוסד הופך ל"חברת נעורים" אמיתית, בעלת צבע חדש ורלוונטי להיום. בתוך כמה שנים, גדלה הפנימיה מקבוצות של 6 חניכים בשכבה, לקבוצות של 50 חניכים, שבוחריםלהישאר עם הקבוצה במוסד כל השבוע , כמוני. החינוך החברתי והתנועתי במוסד הוא משהו שאין בשום בית ספר. אלה השעות בהן אנחנו
יוצרים תרבות אלטרנטיבית לזאת שמציעה לנו המציאות הישראלית של היום, מציאות של עשיה מצד אחד וביקורת מצד שני. אם פעם אחרונה ראיתם את המוסד בסוף שנות ה90 והיום , אין זה אותו המקום כלל וכלל.
קחו לדוגמה את קן מבואות עירון שהוא אחד מהקנים הגדולים בארץ, ומוציא את הקבוצות הגדולות ביותר בכל המפעלים. הקיבוץ בעל מספר החניכים הגבוה ביותר בקן הוא עין שמר. כל ילד מעין שמר מרגיש את המעמד המיוחד שלו בבית הספר ובמוסד. ושוב אני שואל את עצמי אם אותה "אפשרות הרבה יותר זולה" שווה להיסטוריה ולכל ההוויה של המוסד שהוא בעצם ההוויה של קיבוץ עין שמר, קיבוצנו.
אני מרגיש שתקציר של כמה פסקאות לא מספיק לבטא את הרגשתי למוסד מבואות עירון ואשמח אם תשאלו אותי בשבילים ואת ילדיכם או את המוסדניקים מהקיבוץ, מה קורה אצלנו. איני מזלזל במערכת החינוך של גוונים (או כל בית ספר אחר), אבל אנחנו זכינו (ובאמת זכינו) לקבל את החינוך הכל כך אחר וטוב הזה ממבואות עירון, ואני לא מציע לוותר על זאת כל כך מהר. עוד חודשיים אני מסיים את מבואות עירון וקשה לי לחשוב על אפשרות שילד מעין שמר והוריו יחליטו לא ללכת למבואות עירון ושאותו ילד שהוא עולם ומלואו, לא יחווה את מה שאני חוויתי.
בברכת חזק ואמץ
אבשלום זהר סל

פותחים שבת
לפני שבוע ערכנו קבלת שבת חגיגית לכבוד חג הפסח. במרכז הערב העלו חברים שונים זיכרונות מחגי הפסח בעבר, והוקרנו תמונות מן הארכיון ומהאוסף של פנינה גלעד.
בין סיפורי החברים הוקראו שלוש מחידות - האפיקומן היפות של רפי שפירא.
המְסַפְּרִים היו: איה מלומן, אבישי גרוסמן, מנו אלון, אבנר ארבל, אביטל גבע, אורי ליס, אורי שפירא, עדנה חרודי, מירי גרוסברג, חופי, ואורי אשכולי. רוב תודות לכל המְסַפְּרִים.
תודה לשלומית דקל, תמי מור ופנינה גלעד על התמונות. להגר אלון ועינת תומר על הובלת הילדים, לחופי על שירתו הנאה את "שלח נא את עמי", למירי גרוסברג על נגינתה המשובחת.היה מעניין, חגיגי ושמח.

השבוע – נסב כולנו לליל הסדר, כל אחד במקום בו יבחר לחגוג.
גם בשבוע הבא - חג פסח שני – לא תתקיים קבלת שבת. להתראות בעוד שבועיים.

חג שמח! ענה.




יום העצמאות בפתח ועדיין אין צוות....
אני מאד רוצה לקיים ערב מכובד כמיטב המסורת שלנו אבל לבד זה לא יעבוד.
מחפשת מתנדבים ומתנדבות!
תודה מראש, גלי יגודה

פָּנָה הַגֶּשֶׁם, חָלַף, הָלַךְ לו, עֲנַן רָקִיעַ חָלַף, הָלַךְ לוֹ.
פְּנֵי אֲדָמָה ואוֹר חַמָּה שִׁבֳּלִים זָקְפוּ רָאשֵׁיהֶן בַּקָּמָה.
בְּנֵי הָרִים זֶה אֶל זֶה בָּרָמָה יְשׁוֹרֵרוּ
שָׁלוֹם, שָׁלוֹם. הֵידָד! הֵידָד!

אָבִיב הַיּוֹם.