חפש בעלונים קודמים

עלון 35 (2016) (6077) כ אלול תשע"ו



במה לאומנות מקומית
יצירה בצילום ופוטושופ
גדעון אברהמי
בתערוכה יוצגו עבודות נבחרות מהשנה הזו במסגרת לימודי צילום מתקדמים, ופוטושופ. זו הייתה שנה של יצירה, פיתוח איכויות ראיה והבחנה, הבנת המורכבות של טכניקות הצילום ועבודה עם פוטושופ בכדי לתת לתמונה ממד נוסף של יצירתיות ודמיון.
המבחר בתערוכה הוא ממש טיפה בים, 16 תמונות מתוך קרוב לאלף, מה שמוביל להחלטות קשות. יש בתערוכה רמות שונות של עבודת פוטושופ החל מעיבוד קל ועד עבודה בשכבות, שילוב תמונות, ואפקטים.
תודתי נתונה לגלי (בתי היקרה) על ההזדמנות להציג את עבודתי וכמובן לפיט שמדי פעם נאלצה לשבת בערב בחושך כי הפכתי את שולחן האוכל לאולפן צילום.                     
            גדעון אברהמי
  
פתיחת התערוכה ביום חמישי 29.9.16
בשעה 20:30 בלובי חדר האוכל
על כוסית יין טובה ומפגש חברים.

החברים מוזמנים!

הודעות שונות

ברכות
לבר תומר
שהתגייסה לצה"ל
לחייל הים
לתפקיד מש"קית קישור וגיוס
בהצלחה בשירות


ברכות
לאוריין מור
שהתגייסה לצה"ל
לתפקיד מש"קית ת"ש (תנאי שירות)
שיהיה שירות מעניין ותורם



תודה
ברצוננו להודות מאוד על ההתעניינות, הברכות והרצון הטוב
לעזרה הדדית מהרבה מאוד חברים.
זה מחמם את ליבנו ונותן לנו כוחות טובים להמשך.
נוגה מרגישה מצוין, התחילה פיזיותרפיה ובקרוב, מקווים,תעבור לבית לוינשטיין להמשך שיקום.
נוגה ומשה שלזינגר

בשבוע הבא
30.9.16
נפתח את העונה
בקבלת שבת חגיגית
שנה טובה!
צוות קבלות השבת



תזכורת: התרמה לראש השנה
ביום חמישי 22.9.16 בכולבו משעה 15:30-19:00ביום שישי 23.9.16 בכולבו משעה 8:00-13:30
 בחדר אוכל משעה 11:00-12:30
ובארוחת ערב בשעות 18:00-20:00
תיערך התרמה למען משפחות מעוטות יכולת
         ניתן לתרום במוצרי מזון או ברישום בתקציב.
תודה מראש על שיתוף הפעולה
ילדי הנעורים והצוות



מהמטעים
לאחר סגירת נרדי
וסיום הוויכוח על המוזיאון הלאומי
אפשר להתפנות לנושאים חשובים יותר.
השבוע סיימנו את קטיף האבוקדו מזן הגליל.
חברים מוזמנים לבוא ללקט.
ניתן לפנות לכל אחד מחברי הצוות להכוונה.
אנו מבקשים בכל לשון של בקשה לא לקטוף
מחלקות ומזנים שלא נקטפו
ולשמור על הגדר הקיימת.
אנו כרגע מתחילים לקטוף את זן האטינגר
בקטיף סלקטיבי
כשנסיים נעדכן את החברים.
בברכת שנה טובה חן שוורץ וצוות המטעים

תוצאות הקלפי מתאריך 18.9.16
להלן תוצאות הקלפי בנושא אישור מוזיאון הקבוץ הלאומי בעין שמר:
בעד הצביעו 126 חברים
נגד הצביעו 134 חברים
הפרויקט לא אושר
תודה לחברים המצביעים ולצוות הקלפי



הצבעות קלפי בנושאים:
•           אישור השינויים בתקנון רשת הביטחון
•           אישור השינויים בנוהל מענקים לעת עזיבה או פטירה
יתקיימו ב:
יום ו' 23.9.16 בחדר האוכל: 11:30 – 12:30
יום א' 25.9.16 בחדר האוכל: 11:30 – 13:00
יום א' 25.9.16 בבית המשרדים: 17:30 – 18:30
מרב הדר פרומר



מבריכת השחייה מיום ראשון 25.9.16 הבריכה תיפתח
לשחיינים ב- 7:00עד 8:00 בבוקר (א'-ו') לציבור מ - 16:00 עד 19:00 (א'-ה')
יום שישי מ- 14:00 עד 18:00
יום שבת מ- 10:00 עד 18:00
ניר אלון




הסוכה הקיבוצית מחפשת את מקימיה!
צוות סוכות – מי מצטרף? מי מצטרפת?
לפנות לגלי יגודה
לחברים שלום
במסגרת עידוד החברים לעבור להתנהלות בבנק
יגיעו נציגים של בנק איגוד עם הסניף הנייד למועדון לחבר.
גם חברים עם חשבון בבנק אחר מוזמנים לבוא לשאול ולהתרשם ולהשוות את התנאים של בנק איגוד לתנאים שמקבליםבבנק שלהם.
שבת שלום אוריין גנדלמן

חברי קיבוץ עין שמר!

הנכם מוזמנים להפנינג הסניף הנייד של בנק אגוד

במסגרת ההפנינג יגיעו נציגי הבנק למתן מענה לשאלות בנוגע לפתיחת חשבון בעל הטבות לחברי הקיבוץ והסברעל הסניף הנייד.

ההפנינג יתקיים במועדון לחבר
 בתאריך 26.9.16בין השעות
15:00 ל- 17:00

•           דפי הסבר נמצאים בחדר תאי הדואר

כמה מילים של סיום
שלום.אני איתמר מרקם (הצעיר)
במהלך השנה האחרונה הדרכתי את הנעורים של הקיבוץ.את סיכום השנה וכל הדברים שרציתי לומר להם, כבר אמרתי ועוד אמשיך להגיד.בכתבה זו, אספר בכמה מילים, לכם - אנשי הקיבוץ. הייתה לי שנה מדהימה עם נערי ונערות עין שמר. שנה מלאה בצחוק, שיחות מעניינות,שיחות על כלום, אוכל טעים, בלגן, ניקיונות, טיולים, נסיעות, עצבים, שמחה, שטויות, ריבים, פיוסים... ובעיקר כיף!
אין באפשרותי לתאר לכם שנה שלמה, אבל ישנם כמה דברים שחשוב לי לשתף אתכם,גם אם יש לך ילד/ה, נכד/ה, אחיין/אחיינית, בן/בת דוד, חבר או קרוב משפחה בנעורים וגם אם את/ה רק רואה אותם בשבילי הקיבוץ או בבריכהבתור לכלבו או בצייד פוקימונים, ואפילו אם גם את הקשר הזה אין לך... אני רוצה לספר לך שפגשתי השנה חברות שאין כמוה; פגשתי ילדים שעוזרים לחבריהם לעבור רגעי משבר קשים.פגשתירצון מרגש להתנדבות ועזרה לזולת מכל הלב בכל הכוח באהבה ובכיף.פגשתי מוחות יצירתיים וכיווני חשיבה מעניינים, בתוך ומחוץ לקופסא. פגשתי חוש הומור משובח שאי אפשר לעמוד בפניו (לא משנה כמה ניסיתי). הכרתימקרוב חבורה יוזמת, רגישה, אינטליגנטית וטובת לב.
אין לי מושג מה יהיה עתיד חדר האוכל, המפעל, הגוס, או המוזיאון...
על דבר אחד אני חותם: "דור העתיד" שלנו שווה את ההשקעה ובגדול!
 אני רוצה להגיד תודה לכל מי שליווה אותנו השנה: תודה ענקית לרויטל יוסף שתמיד הייתה שם בשבילנו.תודה לגלי יגודה המלכה על הנכונות לעזור בכל שעה ובכל עניין.תודה להורים על התמיכה ועל שיתוף הפעולה. תודה לסרגיי האחד והיחיד על מי שהוא תודה לאנשי הבריכה, הכולבו והחממה, על הרצון הטוב וההיענות. תודה לכל מי שפניתי אליו (די הרבה אנשים) ונענה בחיוב ושמח לתת יד ולעזור.מחמם את הלב.
ואחרונה חביבה יד ימיני לכל דבר ועניין פרטנרית נפלאה, סטף (סטפני אברהמי) אין כמוך!
אסיים בברכתנעורים עין שמר אימפריה! שבת שלום ושנה טובה
איתמר מרקם
קצת מהחוויות שחוו הנעורים בחופש



           


חוויותיי משוודיה // ליפז חרודי
בשבוע האחרון של חודש אוגוסט טסתי לשוודיה על מנת לייצג את ישראל בתחרות בינלאומית על עבודות שקשורות לנושא המים. בשבוע הזה מתקיים בשוודיה שבוע המים של שטוקהולם שנערך מדי שנה ביחד עם התחרות של הצעירים (אני השתתפתי בה) והבוגרים. יצא לי להכיר דרך התחרות הזאת 49 נערים מדהימים בין הגילאים של 16-19, מ-28 מדינות, שעשו עבודות מעניינות בנושא שהביא את כולנו לאותו מקום- מים.
במהלך השבוע הזה טיילתי בעיר העתיקה של שטוקהולם (גמלא סטן) עם הוריי והמנחה שלי. הצגתי את עבודתי בפני השופטים של התחרות, הזוכה של התחרות של הבוגרים ועוד המון אנשים שבאו התעניינו ומאוד התלהבו. פגשתי את שגריר ישראל בשוודיה לאחר צהריים ואף הוא התלהב ממנה. פגשתי את נסיך שוודיה ואפילו כמעט עפתי על המלך והמלכה. ביקרתי באחד המפעלים הגדולים בעולם לייצור משאבות שהיא גם אחד הספונסרים של התחרות ולדבר איתם על כל מני צדדים שונים ומשונים לתעשיית המים.
נכון שבסופו של דבר לא קיבלתי את הפרס הענק שלשמו טסתי אבל אני חושבת שיצאתי משם עם כל כך הרבה חברים שונים מתרבויות שונות, הצלחתי לעמוד בפני אנשים מאוד מכובדים ולהציג את העבודה שלי באנגלית ולייצג את ישראל ואת קיבוץ עין שמר בכבוד ובשמחה.
נהניתי מאוד מהחוויה המדהימה שעוד לא לגמרי עיכלתי אותה וברצוני להגיד תודה להוריי שבאו לשוודיה בשביל לתמוך ולהרגיע וכמובן לעשות שטויות.

"מה שקרה בצל האלון" רבקה גורפין

האלון העתיק – לאחר קריסת חצי מהאלון קיבלנו חוות דעת מאגרונום על מצב העץ.האלון חולה מאוד והסיכוי שיחיה נמוך מאוד, החלק השני בסכנת קריסה והדרך היחידה לדאוג שלא ייפול שוב היא לשים לענפים תמיכות. המראה לא יפה והעלויות גדולות.הוחלט: בצער רב, להוריד את האלון ולשתול שם עץ חדש. נתייעץ עם האגרונום איזה עץ חדש לשתול ואיפה. (מתוך דיוני הרשות לתכנון)
רשות התכנון התכנסה ודנה בנושא שבנפשו של קיבוצנו, באחד מסמלי המקום ה א ל ו ן. הוא עומד כאן כבר מאות שנים עוד לפנינו ואפילו לפני שמואל שועלי. מביט על תשעים שנות הקיבוץ הצוציק שקם לרגליו, בצלו, בחיוך מפויס. והוא אפילו לא נקרא לישיבת הרשות שדנה בעניינו, שכורתת את עברו ועתידו..... כדי להביע את בקשתו האחרונה של הנידון למוות!!!אם תקשיבו לו טוב טוב תשמעו את אמירותיו ברוח הנושבת מבין עליו וענפיו:"כשנבטתי לא היה פה כלום....הטורקים ואלה שלפניהם לא העזו לגעת בי מתוך כבוד.את עונות השנה הבאתי לכם. בחורף השרתי עלי ובאביב התקשטתי במלוא הדרי. כתבו עלי ספרים, חגים חגגתם בצלי, חתונות ערכתם לידי, משפחות נקראו על שמי, קבוצות נשאו את שמי בגאווה, נדנדות נשאתי על ענפי. אתכם תמיד גם בעצב. את מיחושיהסתרתי מכם, התחשבתי בכם ורק בלילה בלילה כשאין איש סביבי נקרע ליבי ונפל חלקי....
המומחה שיעץלכם לנסר את דיני אינו היחיד אולי יש "סקנד אופיניין"?? אני מביט אליכם ושואל: האם כך מתנהגים לחולה שקבעתם שאין לו סיכוי לחיות? וכשקבעתם שדרושות תמיכות לחולה, אמרתם שזה עולה כסף רב!קבעתם שאיני יפה כמו פעם, שהזמן נגע בי וחרץ את גורלי".
ואני שואל:האם כך, באותן אמות מידה מוסריות תתייחסו גם לחברים ולחברות שבינכם? לחולים? ולזקוקים לתמיכה, לאלו שהזמן נגס בהם. האם גם כלפיהם תחליטו שכבר אינם יפים,שאין להם סיכוי לחיות וחבל להשקיע בהם כסף רב?.
"אל תשלח את ידך אל הנער ואל תעש לו מאומה" (בראשית כ"ב י"ב)
עולם ישן עדי היסוד נחריבהמגב כפוף נפרוק העולאת עולמנו אז נקימהלא כלום אתמול מחר הכל
(מהאינטרנציונל)

מליקגור
הפתרון
שמעתי על קיבוץ אנונימי שמצבו הכלכלי לא היה "אי אי אי", וגם המצב החברתי היה חלש בגלל חילוקי דעות רבים שהביאו לפילוג ולמחנאות. הקיבוץ נכשל במספר פרויקטים ואז הגיעה הצעה לפרויקט ייחודי: להקים בקיבוץ מועדון חשפנות. המציעים נימקו את הצעתם בכך שהרווחים ממוסד כזה, שאפשר גם להרחיבו לכיוונים נוספים, מובטחים ובנוסף יאפשר לבנות הקיבוץ לקבל תעסוקה עם הכנסה יפה.
המתנגדים הביאו נימוקים: לא כל פרויקט מתאים לאורח החיים בקיבוץ. וכן: המציעים לא הביאו נתונים על רווח והפסד צפויים. ומלבד זה אנו לא מאמינים...
הייתה מהומה גדולה לקראת ההצבעה שהייתה מלווה בצעקות, בעלבונות ובמריבות, אך בסוף התקבלה ההצעה.
אני בטוח שהקורא יודע להבין את הרמזים. ולכן אוסיף את דעתי על מה שנעשה בקיבוץ הלא אנונימי. מטיבי אני אדם אופטימי וזו הפעם הראשונה שאני מאבד את האופטימיות. כל התעמולה בשבועות האחרונים הייתה מלווה בשקרים ובאחיזת עיניים. בדיעבד, אחרי ההצבעה, משיחות עם חברים רבים, הסתבר שחלק גדול מהמתנגדים לא השתתף באף מפגש בו קיבלנו הסברים ממצים והחלטתם הייתה מבוססת על אי ידיעת העובדות ועל אמוציות שהכניסו לראשם חבורת המתנגדים הצעקניים.
איני יודע איך נוכל להמשיך לתפקד בקיבוץ מהאווירה שנוצרה. וכן - מי יסכים למלא תפקיד מרכזי בקיבוץ, אחרי כל ההשמצות נגד ההנהלה, שלמעשה לא הייתה המושכת בחוטים של המוזיאון.
הפסדנו הזדמנות שלא תחזור. ולפי מיטב הבנתי אנו צפויים בקרוב לקשיים חברתיים וכלכליים שאיני יודע איך נעמוד בהם. צר לי על ההזדמנות הגדולה החד פעמית שהייתה לנו ושהפסדנו אותה בגלל בורות ובגלל חוסר רצון להקשיב וללמוד.
אורי שפירא


עצור! עצור!
קראתי שרוצים להוריד את האלון שהוא הסמל של הנוי שלנו.
אז חכו, אל תכרתו עוד. אביא עוד כמה מומחים ואם צריך נאסוף קצת כסף, אבל לא כל כך מהר מורידים עצים כאלו בארץ, בני 400 שנה.
יוסי בן מיור, הוועד להצלת עץ האלון

שיטת הניקוד לעבירות תנועה
שיטת הניקוד היא דרך למעקב אחר נהגים המורשעים בעבירות תעבורה. השיטה מבחינה בין עבירות פעוטות לבין חמורות, קיימות חמש דרגות חומרה לעבירות (מ - 2 ועד 10 נקודות).
דוגמאות:
2 נקודות
o          גרירה באופנוע ללא היתר
o          נסיעה ללא אורות כנדרש

4 נקודות
o          אי-עצירה בתמרור "עצור"
o          נסיעה לאחור המסכנת אחרים
o          הפרת משטר התנועה במעגל תנועה

6 נקודות
o          אי ציות לתמרור "אין כניסה"
o          חציית קו הפרדה רצוף
o          הסעת ילד שאינו רתום בהתקן-ריסון ברכב

8 נקודות
o          פניית פרסה תוך סיכון הזולת
o          מהירות העולה ביותר מ- 20 קמ"ש על המותר בדרך עירונית
o          נהיגת נהג מקצועי מעל לשעות הנהיגה המותרות

10 נקודות
o          כניסה לצומת באור אדום ברמזור
o          מהירות מעל 40 קמ"ש יותר מהמותר בדרך לא-עירונית
o          סיכון הולך רגל במעבר חצייה

איך מקבלים נקודות?
אם הורשעתם בבית משפט או עברו 90 יום או ששילמתם את הקנס על עבירה מסוג "ברירת משפט", יירשם לחובתכם מספר הנקודות שנקבעו בחוק.
 בתום 90 יום מהעבירה, אם הדו"ח לא שולם ולא כפרתם באשמה, יחולו עליכם הנקודות כאילו הורשעתם בדין גם אם הדו"ח לא שולם. אם כפרתם באשמה ובקשתם להישפט, חיוב או אי חיוב בנקודות - בהתאם לתוצאות המשפט.
לידיעתכם, עינת תומר

תודה לניסים קישיק
לאחר כ- 24 שנות עבודה, סיים בימים אלו ניסים קישיק את ניהול ה"צומת" ויצא לפנסיה, ליהנות ולהתמקד במשפחה ובנכדים. ברצוני להודות לניסים בשמי ובשם כל בית עין שמר על שנים של אכפתיות, מסירות ואחריות. במשך יותר משנות דור ניהל ניסים ביד רמה פעילות מורכבת ומסובכת, ולמרות שהמכרז המסחרי שלנו לא היה מהגדולים והחדישים, הצליח לשמור על פעילות סדירה ורווחיות המתחם גם בשנים הקשות של בניית המרכז החדש. נודה על ההשקעה הרבה והתוצאות היפות לאורך השנים והעמידה האיתנה בכל גחמות השלטון, המוסדות, השוכרים והשותפים.
נאחל לניסים שנים רבות של אושר, בריאות ושמחה עם המשפחה המורחבת.
בברכה, עמי גלעד

תפילת ההורים:
תן לנו את הכוח לקבל את ילדינו כמו שהם.
תן לנו את החוכמה להגיש להם את העזרה שהם זקוקים לה ,
ולא זו שאנו רוצים להגיש .
תן לנו את התבונה לחנך אותם ולעצב דמותם
מבלי לגזול את עצמאותם, עצמיותם ואישיותם.
תן לנו את הצניעות להבין שלא הכל אנחנו יודעים טוב מהם,
ושיש דרכים שונות לעשות אותו דבר ,
ולא תמיד הדרך שלנו היא היותר נכונה.
תן לנו את האומץ לעמוד על שלנו,
בעקשנות ובאותו הזמן לשמור תמיד על כבוד האדם.
עזור לנו לעשות אותם מאושרים.

עם בוא השנה החדשה
בהצלחה לכל עובדי החינוך והתלמידים
מי ייתן ותהא זו שנה של הגשמה עצמית, שנת שלום, שלווה והרבה אהבה
  

ראש השנה בפתח
נחגוג את ראש השנה
 ביום ראשון
ערב ראש השנה תשע"ז
2.10.16
בגן הפקאן ליד חדר האוכל
אחרי ארוחת ערב
חג שמח, צוות החג



סיור לראש פינה - תזכורת
ההרשמה בעיצומה
ביום שלישי 4.10.16
(היום השני של החג)
יצא טיול חברים בגילאים 60-120
לראש פינה
הטיול יהיה בהדרכתה של בשמת כוכב שהיא "אגדה מהלכת".
מוזמנים להירשם ולהצטרף
גלי יגודה ורבקה שדה